• 0

Een nieuw idee, en nu hoe verder?

Hallo dames en heren van Higherlevel.nl

Een forum welke ik al een tijdje volg, en waar ik na het lezen van diverse topics nog net niet de info gevonden heb die ik graag zou willen. Wellicht dat er mensen zijn die mij verder willen helpen?

 

Ik ben een 32 jarige ondernemer in de softwarebranche, en bouw web oplossingen voor bedrijven.

Buiten het ondernemerschap ben ik graag creatief bezig, waaronder ook het uitdenken van zaken die nog niet bestaan.

Nou ben ik van mening (en een hele kleine club mensen om mij heen ook) dat ik een bepaald iets heb uitgedacht, welke voor zover ik heb kunnen nagaan nog niet bestaat in de vorm zoals ik deze wil gaan aanbieden.

Wellicht begrijpelijk dat ik de inhoud daarvan op dit moment nog niet prijs ga geven, echter ben ik wel benieuwd naar wat de volgende stap is, en met name de te bewandelen volgorde.

 

Zaken die spelen, of waar ik vragen over heb:

-STELLING: als waterijs ooit gepatenteerd zou zijn als product, is het dan mogelijk als fabrikant om andere vormen van waterijs alsnog te patenteren of te beschermen?

-is het bezien of een patent / bescherming mogelijk is, en mocht dat niet kunnen welke andere bescherming er mogelijk is?

-in welke gevallen wordt subsidie verleend voor het opzetten van een nieuw 'concept' OF welke steun is er vanuit de overheid mogelijk om dit mogelijk te maken ?

-op welke manier kan ik cont®acten benaderen / opstellen om zodoende toch met mensen te kunnen praten over mijn idee?

-welke wegen dien ik te bewandelen om b.v. van de overheid aandacht / medewerking te krijgen?

-wat zijn de ervaringen van mensen die dit pad al eens of vaker hebben bewandeld (uitvinden / patent / subsidie / NDA's) ?

-welke adviezen / tips / how2's zijn er welke ik ter harte mag / kan nemen?

-in welke volgorde dien ik het beste te werken?

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

;D

Met de meest vriendelijke groeten op voorraad,

 

Bovenuitgever

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bovenuitgever,

 

Je stelt in je bericht diverse vragen. Ik denk dat enkele van de vragen beantwoord worden nadat je dit boekje http://www.octrooicentrum.nl/images/stories/brochures/hoe_verdien_ik.pdf hebt gelezen van het octrooicentrum. Het is weliswaar erg algemeen maar geeft je meer informatie over bescherming van producten.

 

Gaat het om een fysiek product of een concept? Dit is mij niet helemaal duidelijk.

 

Ik heb onlangs zelf een patent aangevraagd en heb op diverse producten modelbescherming. Vooral een patent aanvragen is een flinke investering waarbij je jezelf de vraag moet stellen of dit is terug te verdienen.

 

Tevens zullen je moeten uitzoeken of je idee wel te patenteren is. Een octrooigemachtigde kan dit uitzoeken. Je kunt ook zelf voorwerk doen door te zoeken op Espacenet http://www.epo.org/searching/free/espacenet.html

 

Als het om een fysiek product gaat dat straks in de winkel ligt heb je tevens te maken met een producent. Ik doe nu zelf al vele jaren zaken met Chinese fabrikanten en heb hierbij veel geleerd en fouten gemaakt. Het is belangrijk dat je dit goed aanpakt als je product inderdaad zo uniek is als je beschrijft.

 

Er zal wel een moment gaan komen dat je dit met anderen moet gaan delen om vervolgstappen te maken en een NDA is dan een oplossing. Ik werk hier zelf ook regelmatig mee.

 

Onderstaand nog even de link naar Syntens. Deze organisatie kan je ook verder helpen. Maar wellicht had je zelf dit ook al gevonden.

www.syntens.nl

 

Met vriendelijke groet,

 

Danny Hazewindus

Preport International B.V.

 

[mod ecit: links in de signature, niet in de tekst aub]

 

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.