• 0

Hoe en waar vind je de juiste mensen voor een interessant bedrijfsidee

Je hebt een -in jouw ogen- een goed en interessant bedrijfsidee..

Maar waar en hoe vindt je de juiste mensen...

Wat ik bedoel is dat je voor de uitvoering vele disciplines nodig hebt: ontwikkelen complexe website...commerciële mensen voor aquisitie...investeerder...juridisch en financieel expert..

Kortom: hoe heb jij dit aangepakt?

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Interessante vraag! Mijn ervaring, op de laatste na:

1) Mensen uit je bestaande netwerk, bijvoorbeeld waar je in eerdere situaties al eens mee samengewerkt hebt;

2) Mensen via je netwerk: laat dus goed om je heen horen met wat voor zeer boeiende zaken je bezig bent;

3) Via social media: leg contact met interessante mensen en kijk met wie je een klik hebt;

4) Via de investeerder, die vaak een zeer groot netwerk heeft (als je een goede investeerder hebt).

Ben je al enigszins onderweg met je bedrijf of sta je in de startblokken? Dat maakt vaak al een flink verschil, hoe concreter je bezig bent hoe meer mensen je benaderen (zeker in deze tijd).

• 0

Beste Jeroen,

Bedankt voor je reactie, kan ik zeker wat mee.

Als antwoord op jouw adviezen kan ik je als volgt informeren?

1 mijn huidige netwerk is een totaal andere branche dan waar ik me in begeef, het gaat dus om een ander verkoop / business model.

2 door me in netwerken te verdiepen zoals dit forum, Linkedin, KVK e.d hoop ik de juiste contacten te leggen.

3 refererend naar punt 2...er zijn zoveel mensen die je op voorhand kunt contacten en waardoor je wellicht veel en vaak je kansen prijs geeft. In de 10 jaar dat ik onderneem heb ik ervaren dat er absoluut een klik moet zijn. Gevoel en vertrouwen zegt veel.

4 investeerder heb ik voor het project wel nodig, bezoek daarom binnenkort wat ondernemers netwerken. Echter een investeerder in kennis en middelen kan ook zeer interessant zijn.

Ik heb reeds 10 jaar een fitness bedrijf maar zie kansen in de online markt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar