• 0

Algemene voorwaarden / inkoopvoorwaarden

Hallo,

 

Ik ben samen met een vriendin een bedrijf aan het opstarten. Zonder echt in details te treden beginnen wij een webwinkel, waarbij wij geen voorraad aanhouden, maar doorgeefluik zijn tussen bedrijf en consument. Ons assortiment wisselt dagelijks, waardoor we bij de ene leverancier bijvoorbeeld 1x in de 2 maanden iets afnemen en bij een andere leverancier 1x in de 2 weken. Je zou het qua proces kunnen vergelijken met het idee van een dagaanbiedingensite (maar dan anders!).

 

De onderhandelingen met de leveranciers worden binnenkort gevoerd. Nu ben ik mij aan het verdiepen in hoe we dit juridisch het beste kunnen regelen. Ik wil voorkomen dat over ieder nieuw product opnieuw onderhandeld moet worden. Kunnen we het beste werken met 2 sets voorwaarden: algemene voorwaarden naar de consument en inkoopvoorwaarden richting de leveranciers? Of zijn deze dingen beter te regelen in contracten voor langere tijd die dan op ieder nieuw te bestellen product van toepassing zijn?

 

Ik hoop dat iemand mij hier een beetje op weg kan helpen. Ik zou ook graag een voorbeeld vinden van algemene voorwaarden die we zouden kunnen hanteren naar onze leveranciers, maar alles wat ik vind heeft betrekking op levering aan bedrijven, terwijl wij juist afnemen... Is er misschien iemand met een setje voorwaarden gehanteerd door een dagaanbiedingensite (b2b)? Dat zou goed te herschrijven zijn naar ons specifieke geval!

 

Alvast bedankt!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kunnen we het beste werken met 2 sets voorwaarden: algemene voorwaarden naar de consument en inkoopvoorwaarden richting de leveranciers?

 

Dat kan, als je de leveranciers zover krijgt onder jouw inkoopvoorwaarden te leveren. Waarschijnlijk zullen ze jou hun verkoopvoorwaarden willen opleggen. Dat is een kwestie van onderhandelen en machtspositie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.