dit is mijn eerste bericht hier op Higherlevel (interessante forum, ik vind hier bijna altijd het antwoord voor mijn vragen over boekhouding, maar niet deze keer ... ::)
Vraagje:
ik heb iets (visitekaartjes) besteld op een webshop en betaald via iDeal (bijv. 100 eur + btw 19 eur). Hoe kan ik dat boeken?
In mijn geval,
Op dag 1 (bestelling geplaatst en bedraag betaald via iDeal, geen "echte" factuur aanwezig)
Op dag 2 (factuur ontvangen)
Op dag 3 (goederen, i.e. visitekaartjes, ontvangen)
En, wanneer moet ik de btw verrekenen (ik gebruik maakt van het kasstelsel)? Volgens mij, op dag 1 (bedraag betaald).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sonia_ref
sonia_ref
Hallo,
dit is mijn eerste bericht hier op Higherlevel (interessante forum, ik vind hier bijna altijd het antwoord voor mijn vragen over boekhouding, maar niet deze keer ... ::)
Vraagje:
ik heb iets (visitekaartjes) besteld op een webshop en betaald via iDeal (bijv. 100 eur + btw 19 eur). Hoe kan ik dat boeken?
In mijn geval,
Op dag 1 (bestelling geplaatst en bedraag betaald via iDeal, geen "echte" factuur aanwezig)
Op dag 2 (factuur ontvangen)
Op dag 3 (goederen, i.e. visitekaartjes, ontvangen)
En, wanneer moet ik de btw verrekenen (ik gebruik maakt van het kasstelsel)? Volgens mij, op dag 1 (bedraag betaald).
Ik zou het volgende doen:
dag 1
nog te ontvangen goederen 100
te vorderen BTW 19
aan bank 119
dag 2
niets bijzonder, alleen de factuur bewaren
dag 3
marketing en reclame 100
aan nog te ontvangen goederen 100
Klopt dat?
Sonia