• 0

Persoonlijke schuld op zakelijke rekening

Ik ben bezig met mijn belastingaangifte voor 2011, (uitstel) en wil het volgende weten.

 

Door de crisis en persoonlijke problemen heb ik mijn zakelijke rekening gebruikt voor persoonlijke uitgaven (eenmanszaak). Ik heb de mogelijkheid om rood te staan en heb hiervan gebruik gemaakt om in mijn persoonlijke leven rond te kunnen komen.

 

Nu wil ik weten hoe ik dit moet verwerken in mijn balans. Want als ik kijk naar mijn bankrekening op 1-1-11 en 31-1-11 klopt het bedrag dus niet met mijn financiele uitgaven voor mijn bedrijf.

 

ps Ik weet, het is niet slim maar ik kon niet anders.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 5

Je geeft aan dat je je zakelijke rekening gebruikt hebt voor persoonlijke uitgaven en wil weten hoe je dit moet verwerken op je belastingaangifte.

 

Het saldo van de zakelijke rekening vul je in op de balans bij overzicht activa (liquide middelen) indien het saldo op 31-12-2011 positief is. Als het saldo op 31-12-2011 negatief is, vul je dit op de balans in bij overzicht passiva (kortlopende schulden).

 

In het aangifteprogramma van de Belastingdienst worden privéopnames privé-ontrekkingen genoemd. Je vindt de rubriek privé-ontrekkingen onder box 1: winst uit onderneming. Bij privé-onttrekkingen kies je voor privé-onttrekkingen in contanten. Hier vul je het bedrag in dat je als privé-uitgaven van je zakelijke rekening hebt opgenomen of naar privé hebt overgeboekt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Elle

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.