binkie

Junior
  • Aantal berichten

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

Bedrijfsinfo

  • Branche
    29
  • Branche 2
    30

binkie's trofeeën

  1. Bedankt voor beide reacties, ik ben er uit en snap het nu helemaal! Met vriendelijke groet,
  2. Ik ben bezig met mijn belastingaangifte voor 2011, (uitstel) en wil het volgende weten. Door de crisis en persoonlijke problemen heb ik mijn zakelijke rekening gebruikt voor persoonlijke uitgaven (eenmanszaak). Ik heb de mogelijkheid om rood te staan en heb hiervan gebruik gemaakt om in mijn persoonlijke leven rond te kunnen komen. Nu wil ik weten hoe ik dit moet verwerken in mijn balans. Want als ik kijk naar mijn bankrekening op 1-1-11 en 31-1-11 klopt het bedrag dus niet met mijn financiele uitgaven voor mijn bedrijf. ps Ik weet, het is niet slim maar ik kon niet anders.
  3. Natuurlijk, de belangrijkste reden is dat ik de auto nodig heb. De vraag is of het interessant is een zakelijke aanschaf te doen of een prive aanschaf. Als ik het prive doe kan ik op dit moment alleen de km aftrek toe passen en aangezien ik dit jaar waarschijnlijk net boven het kor bedrag uitkom vraag ik me af of dit interessant is om de auto op mijn bedrijf te zetten.
  4. Ik wil deze aanschaf doen om ervoor te zorgen dat ik onder de kleine ondernemingsregeling kan vallen dit jaar. Verder rijd ik per jaar ongeveer 10.000 zakelijke kilometers. De rest is voor persoonlijk gebruik.
  5. Ik heb een eenmanszaak in Nederland maar woon voor het overgrote gedeelte in Frankrijk. Nu wil ik voor mijn Nederlandse bedrijf een auto kopen. Ik rij ongeveer 10.000 zakelijke kilometers per jaar. Is het mogelijk om in een Nederland op het bedrijf gekochte auto in te voeren in Frankrijk? Of zal ik gewoon onder Nederlands kenteken moeten blijven rijden.
  6. Als je in de eu woont of Suriname/ Ned Antillen kun je ervoor kiezen belasting blijven te betalen in Nederland. Binnenlands belastingplichtige heet dat. Verder heb ik tot nu toe alleen maar Nederlandse opdrachtgevers die ik de btw doorbereken en sta ik ingeschreven bij de kvk. Ik heb dus verder helemaal niets met Frankrijk te maken. vr. groet, Binkie
  7. Ja netto omzet, hier zijn mijn bedrijfskosten nog niet van afgetrokken. Van mijn gedeelte webwinkel inkomsten trek ik de inkoop en btw af, van de netto omzet van het agentschap trek ik de 19% btw af.
  8. Hallo allemaal, Ik ben bezig met de belasting aangifte, helaas moet ik het dit jaar zelf doen door een groot gebrek aan geld. Vorig jaar heeft een boekhouder het voor mij gedaan maar de rekening van 300 euro kan ik nu echt even niet opbrengen. Graag een advies als je me wilt helpen, en daarvoor grote dank. Vorig jaar heb ik mijn bedrijfsvoering gewijzigd, ik had een webwinkel en dat liep totaal niet inmiddels vertegenwoordig ik als agentschap diverse merken op de Franse markt. Ik heb over het jaar 2009 dus inkomsten van mijn webwinkel en van mijn agentschap. Nu heb ik dus van mijn webwinkel een nettowinst die lager uitvalt door de inkoop dan die van het agentschap. Toch??? Fictief Inkomsten webwinkel nettowinst €1000 100% bruttowinst € 508 50,8% Inkomsten agentschap nettowinst € 5000 100% bruttowinst €4050 81% Ik heb dus een totale nettowinst van €6000 en een totale brutowinst van €4558 Overige bedrijfskosten € 5000 Dit zorgt ervoor dat mijn bedrijfsresultaat uitkomt op € -442,- Heb ik hier gelijk??
  9. Ik ga twee merken vertegenwoordigen, dit heeft niets met mijn webwinkel te maken. vr.gr. Bianca
  10. Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga ermee aan de slag. Met vriendelijke groet, Bianca
  11. een var, sorry wat is dit?? En ik hoef dus geen nieuwe eenmanszaak op te zetten?
  12. Hallo, Ik ben eigenaar van een eenmanzaak (webwinkel). Ik ben nu net aangenomen door twee bedrijven als freelance vertegenwoordiger voor hun producten. (ZZP'er) Ben ik nu verplicht opnieuw een kvk inschrijving te doen of kan ik mijn de activiteit van mijn eenmanszaak splitsen in een hoofd activiteit en bij- activiteit..?? En hoe zit dat met mijn btw nummer hier heb je er toch maar één van?? Alle reacties zijn welkom. vriendelijke groet, Bianca
  13. Hallo, Ik ben eigenaar van een eenmanzaak (webwinkel). Ik ben nu net aangenomen door twee bedrijven als freelance vertegenwoordiger voor hun producten. (ZZP'er° Ben ik nu verplicht opnieuw een kvk inschrijving te doen of kan ik mijn de activiteit van mijn eenmanszaak splitsen in een hoofd activiteit en bij- activiteit.. En hoe zit dat met mijn btw nummer hier heb je er toch maar één van?? Alle reacties zijn welkom. vriendelijke groet, Bianca
  14. Beste Nico, Ik ben met dit bedrijf in zee gegaan omdat ze een naar mijn inzicht een goede oplossing bieden voor een kant en klare webwinkel, daarnaast hebben ze een mooie portfolio van webwinkels die meteen de vraag beantwoord of ze al eerder webwinkels hebben gebouwd. Het gaat hier echt om een 'professioneel bedrijf' met 10 jaar ervaring. Het project is bijna af, maar wanneer?? Vrijdag 16 maart kreeg ik de toegang tot de website in opbouw om de winkel te vullen. De programmeur vertelde me dat de winkel maandag uiterlijk dinsdagochtend opgeleverd zou worden. Grapje! Ik heb het bedrijf meerdere e-mails gestuurd waarin ik te kennen heb gegeven van het niet nakomen van afspraken, ook naar hun 'afdeling klachten' afgelopen donderdag bijvoorbeeld nog, zie hieronder mail; Beste XXX & XXXX, Helaas heb ik een tijdje niets meer van jullie vernomen. XXXX ik had van jou de beloofde planning al vorige week maandag verwacht. XXXX je had me vorige week vrijdag verteld dat de webwinkel maandag uiterlijk dinsdagochtend af zou zijn en opgeleverd zou worden. Inmiddels zijn we donderdag 20 maart, een maand na de uiterlijke oplevering en ik vraag me af of mijn webwinkel ooit nog af komt. Gister zag ik nog een aantal veranderingen in het ontwikkeling maar dat ligt nu ook al weer een ruime tijd stil. Mag ik jullie er nogmaals aan herinneren dat ik een inkoop van duizenden euro's heb gedaan aan kleding voor het aankomende zomerseizoen wat begin juli al in de uitverkoop gaat. XXXX je begrijpt dat de module cadeau bonnen die mij ter compensatie was aangeboden voor het missen van de uiterlijke datum echt niet meer voldoet. Ik neem aan dat je je er van bewust bent dat hier een contractsbreuk is gepleegd, en dat jullie als professioneel bedrijf er helemaal niets aan gedaan hebben om de klant (ik in dit geval) tevreden te houden. 21 februari was de uiterlijke opleverdatum, vandaag teken ik 20 maart, de reklame die jullie maken op jullie website dat een webwinkel binnen 1 tot 6 weken wordt opgeleverd kunnen jullie er af halen want dit kan nog erg vervelende gevolgen hebben. Ik ga uit van een flinke korting, aangezien het product wat jullie mij hebben voorgeschoteld in november !!! helemaal niet voldoet, zoals jullie zelf kunnen constateren. Ik stuur deze mail nogmaals op naar de afdeling klachten waarvan ik me afvraag waarom deze bestaat aangezien hier helemaal niet op gereageerd wordt. Kort samengevat: ik verwacht actie en een normale vergoeding na deze veel te lang durende affaire die maakt dat de klant alles behalve koning is bij jullie.. vriendelijke groet, De kosten verhalen op een bedrijf wat nu al niet eens serieus reageert op een klachtenbrief?? In zee gaan met een ander bedrijf, graag, als ik alle kosten vergoed krijg inclusief de inkoop van de zomercollectie en de misgelopen winsten van afgelopen maand.. maar wie garandeert mij dit? Als startende ondernemer neem je al zo veel risico's.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.