Ik heb begin dit jaar een fout gemaakt bij de betaling van de OB aangifte: bij de omschrijving was het verkeerde kwartaal vermeld. Maar dus wel keurig betaald. Helaas voor mij het systeem kent de betaling niet, wel dat ik een voordelig saldo heb op de OB zijnde het bedrag van de schuld. Diverse telefoontjes en brieven mochten niet baten, de belastingtelefoon kon het niet veranderen etc. Dus kwamen de aanmaningen en dwangbevelen, dit alles met toeslagen heffingen ed. Gelukkig na meer dan twee maand kreeg ik iemand te spreken die inzag dat 'het geautomatiseerde systeem fout zat'.
Mijn ervaring is dat de overheid in zijn algemeen is vrij rigide in het overschrijden van betalingstermijen: boetes/naheffingen ed worden zonder pardon opgelegd en tot de laatste cent geind.
Maar er is ook een andere kant: de overheid die zelf betalingstermijnen overschrijdt en niet reageert op verzoeken tot betalingen. Zo zit ik nu met een gemeente die de termijn ruimschoots overschreden heeft. Deze week dus een sommatie de deur uitgedaan met administratiekosten.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere met aan de overheid zoals in deze bedoeld doorberekende administratiekosten: worden deze betaald, hoe reageert men ed. En hoe coulant in vergelijk met andere klanten zijn jullie met de overheid als 'wanbetaler'?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MaharadjaTenten
MaharadjaTenten
Ik heb begin dit jaar een fout gemaakt bij de betaling van de OB aangifte: bij de omschrijving was het verkeerde kwartaal vermeld. Maar dus wel keurig betaald. Helaas voor mij het systeem kent de betaling niet, wel dat ik een voordelig saldo heb op de OB zijnde het bedrag van de schuld. Diverse telefoontjes en brieven mochten niet baten, de belastingtelefoon kon het niet veranderen etc. Dus kwamen de aanmaningen en dwangbevelen, dit alles met toeslagen heffingen ed. Gelukkig na meer dan twee maand kreeg ik iemand te spreken die inzag dat 'het geautomatiseerde systeem fout zat'.
Mijn ervaring is dat de overheid in zijn algemeen is vrij rigide in het overschrijden van betalingstermijen: boetes/naheffingen ed worden zonder pardon opgelegd en tot de laatste cent geind.
Maar er is ook een andere kant: de overheid die zelf betalingstermijnen overschrijdt en niet reageert op verzoeken tot betalingen. Zo zit ik nu met een gemeente die de termijn ruimschoots overschreden heeft. Deze week dus een sommatie de deur uitgedaan met administratiekosten.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere met aan de overheid zoals in deze bedoeld doorberekende administratiekosten: worden deze betaald, hoe reageert men ed. En hoe coulant in vergelijk met andere klanten zijn jullie met de overheid als 'wanbetaler'?
Martin Maharadja Tenten
www.maharadja-tenten.nl
06-15489363
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37465-de-overheid-en-het-betaling-van-rekening-versa-de-overheid-als-schuldeiser/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag