ik ben Rik en ben 19 jaar jong en net gestopt met mijn opleiding account manager.
ik ben bezig voor mijzelf te beginnen in handel vanuit china..
nou zit ik met een paar vragen
ik heb contact met een chinese leverancier in accessoires en schoenen.
mijn idee is al zijn spullen op mijn site te zetten en flink reclame te maken voor mijn site
de levering gaat als volgt
er worden bestellingen geplaatst op mijn site, bijv op 12 juli verkoop ik 5 paar schoenen, 3 oorbellen en 1 sjaal.
dat bestel ik dan bij hem en dat word per DHL/UPS naar mij verzonden in 1 doos.
vanuit mijn locatie word het dan netjes naar mijn klanten verstuurd.
dit idee is omdat ik veel geld bespaar om het in 1 doos naar nederland te laten komen omdat de verzending dan een stuk goedkoper is!
dit zijn mijn vragen hierover:
* is het bedrag dat ik aan DHL/UPS het complete bedrag wat ik moet betalen aan invoerrechten/btw etc.?? en hoe word dit berekend. Heb ik hierna geen omkijken meer na?
* hoe zit het dan met de 19% belasting, want ik las op internet dat je ook 19% belasting betaald als het over de grens komt. en dan moet je als je het verkocht heb weer 19% belasting betalen over de verkoop prijs??
* ik las ook op internet dat je bij UPS je invoerrechten/btw factuur online kan laten komen. en direct over kan schrijven. klopt dit? en heb ik na dit betaald te hebben geen kijk meer op invoerrechten over mijn producten?
* hoe is het het beste om mijn administratie van invoerrechten en btw bij te houden? is hier een programma o.i.d voor?
ik hoor graag als iemand mij hier mee verder kan helpen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rikv
Rikv
allereerst zal ik mij even voorstellen.
ik ben Rik en ben 19 jaar jong en net gestopt met mijn opleiding account manager.
ik ben bezig voor mijzelf te beginnen in handel vanuit china..
nou zit ik met een paar vragen
ik heb contact met een chinese leverancier in accessoires en schoenen.
mijn idee is al zijn spullen op mijn site te zetten en flink reclame te maken voor mijn site
de levering gaat als volgt
er worden bestellingen geplaatst op mijn site, bijv op 12 juli verkoop ik 5 paar schoenen, 3 oorbellen en 1 sjaal.
dat bestel ik dan bij hem en dat word per DHL/UPS naar mij verzonden in 1 doos.
vanuit mijn locatie word het dan netjes naar mijn klanten verstuurd.
dit idee is omdat ik veel geld bespaar om het in 1 doos naar nederland te laten komen omdat de verzending dan een stuk goedkoper is!
dit zijn mijn vragen hierover:
* is het bedrag dat ik aan DHL/UPS het complete bedrag wat ik moet betalen aan invoerrechten/btw etc.?? en hoe word dit berekend. Heb ik hierna geen omkijken meer na?
* hoe zit het dan met de 19% belasting, want ik las op internet dat je ook 19% belasting betaald als het over de grens komt. en dan moet je als je het verkocht heb weer 19% belasting betalen over de verkoop prijs??
* ik las ook op internet dat je bij UPS je invoerrechten/btw factuur online kan laten komen. en direct over kan schrijven. klopt dit? en heb ik na dit betaald te hebben geen kijk meer op invoerrechten over mijn producten?
* hoe is het het beste om mijn administratie van invoerrechten en btw bij te houden? is hier een programma o.i.d voor?
ik hoor graag als iemand mij hier mee verder kan helpen.
mvg
rik
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag