Jump to content

Bart Kooiman

Super Senior
  • Content Count

    189
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Address
    Frederik Hendrikstraat 34a, Delft, 2628TC, Netherlands
  • First name
    Bart
  • Last name
    Kooiman
  • Company or organization name
    Slijterij en Wijnhandel De Wijnstok
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    ProduktschapWijn
    Kv

Company info

  1. Waarom wil je zo nodig een hele webshop starten? Ga een samenwerking aan met een bestaande webshop. Dan kunnen zij het verzend en garantiewerk doen en kan jij je blijven richten op het schrijven. (en bij bewezen succes kan je altijd nog zelf een webshop starten)
  2. Ik stel toch voor dat vanaf 1 oktober iemand dit topic elke 3 maanden een schop geeft zodat alle HL'ers een herinnering krijgen ;)
  3. Je schrijft dat je oktober 2015 bent begonnen. Heeft de boekhouder misschien 2015 al afgerond? Dan het je een financieel verslag waarin staat hoe verschillende zaken behandeld worden (lening, arbeidsbeloning) en waar beide vennoten mee akkoord zijn gegaan (?)
  4. Waarschijnlijk zijn die resterende 5% verantwoordelijk voor 95% van de kosten. 8) Voor het brouwen van 20 liter bier gebruik ik inclusief spoelen, reinigen en de waterkoeling circa 200 liter water. Totale kosten: 30 eurocent. Dat is grofweg 1% van de totale kosten (grondstoffen en afschrijving apparatuur meegerekend) :) En niet te vergeten 1 uur werk a 20 euro, totale prijs 1,30 euro. (ja dat is waarom micro duur is)
  5. De pils koud houden is ook een uitdaging bij grotere hoeveelheden flessen, tap heeft daar geen problemen mee. Maar ja zwaardere speciaalbieren mogen van mij best op kamertemperatuur.
  6. Niet wettelijk vereist, maar als jouw klant aan consumenten levert, zal die toch wat eisen aan jouw stoffen stellen.
  7. Even een korte vraag hierover. Is dit gemeld door de bank of door een onafhankelijk iemand. Als schuldeiser zou ik namelijk ook vinden dat je mij moet betalen en dan maar het op iemand anders moet verhalen...
  8. Al aan payroll gedacht? Dan heb je een werknemer, die je mag vertellen hoe alles moet. Maar veel van de risico's liggen bij de payroll-organisatie. Daarnaast zag ik overeenkomst met kappers en stoelhuur.
  9. Of het nu werkt of niet, ik verkoop wijn (en andere alcoholica). Voor schoonmaakmiddelen moet je niet bij mij zijn. Horeca is dan een andere uitdaging, daar wordt de wijn genuttigd en ontstaan als het fout gaat vlekken. Kan je kleine proefflesjes maken? Langs gaan en demonstreren en dan een proefflesje achterlaten, is het flesje op en werkt het goed, dan bestelt men een nieuwe.
  10. Weten de vrijwilligers van het idee en gaan ze akkoord? Gratis werken terwijl iedereen dat doet, is wat anders dan gratis werken terwijl 2 personen er opeens aan gaan verdienen.
  11. Volgens mij denk je te moeilijk. Voor particulieren is geen factuur nodig. Dus rijk je een offerte/kassabon/verzin een leuke naam uit (dit doe je al). Zodra er betaald is boek je het pas in in je boekhoudpakket, met als referentie het offertenummer. Geen factuur voor maken, dat is namelijk niet verplicht. Dus is er ook geen oplopende factuurnummering nodig. Bij controle geef je ze een map met betaalde offertes (je omzet) en als ze er om vragen geef je ze een map met alle offertes. Nummering van de laatste is opeenvolgend en verklaart de rare sprongen in de nummering van de eerste. edit: Peter is sneller en vollediger.
  12. Veel startups mislukken (die van jou natuurlijk niet ;) ), maar wat als je toch pech hebt. Dan is de DGA ook nog haar woning kwijt.
  13. En het overtikken doet de accountant zelf? Of doet een stagiaire dat met bijbehorend uurloon? Mijn accountant laat eerst een stagiaire er op los en dan zijn de simpele problemen (missende factuur, foute boeking etc.) opgelost voor een aangenamer uurtarief. Kan de accountant zich beperken tot waar hij nodig is. Daarnaast kwamen ze zelf al met dat er geen accountantscontrole nodig is en wat ze dan nog wel deden voor welk bedrag.
  14. Maar dan is werkdruk toch het probleem om aan te pakken en niet het tillen?
  15. Volgens mij is Dafne niet op na haar 35ste, maar moet ze het rustiger aan doen. Dat is heel wat anders. Het is heel normaal dat iemand van 50+ fysiek minder kan dan iemand van 20. Moet daarom iemand van 20 maar minder doen? Of volgens NIOSH moet iemand met een goede bouw maar minder doen, omdat ik geen conditie heb en minder stevig gebouwd ben? Even voor de goede orde, ik ben dus niet voor iemand in tien jaar verslijten en dat voor lief nemen. Maar de vraag hoe je bepaald wat een goede individuele belasting is, is erg complex (zeker als het ook kostendekkend moet zijn). Bijkomend probleem is daarbij dat regelgeving wordt gemaakt voor iedereen (dus de zwakste persoon) en niet voor het individu.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept