• 0

aantal vragen over invoer kleding/schoenen vanuit china!

allereerst zal ik mij even voorstellen.

 

ik ben Rik en ben 19 jaar jong en net gestopt met mijn opleiding account manager.

 

ik ben bezig voor mijzelf te beginnen in handel vanuit china..

 

nou zit ik met een paar vragen

 

ik heb contact met een chinese leverancier in accessoires en schoenen.

mijn idee is al zijn spullen op mijn site te zetten en flink reclame te maken voor mijn site

de levering gaat als volgt

 

er worden bestellingen geplaatst op mijn site, bijv op 12 juli verkoop ik 5 paar schoenen, 3 oorbellen en 1 sjaal.

 

dat bestel ik dan bij hem en dat word per DHL/UPS naar mij verzonden in 1 doos.

 

vanuit mijn locatie word het dan netjes naar mijn klanten verstuurd.

 

dit idee is omdat ik veel geld bespaar om het in 1 doos naar nederland te laten komen omdat de verzending dan een stuk goedkoper is!

 

dit zijn mijn vragen hierover:

 

* is het bedrag dat ik aan DHL/UPS het complete bedrag wat ik moet betalen aan invoerrechten/btw etc.?? en hoe word dit berekend. Heb ik hierna geen omkijken meer na?

 

* hoe zit het dan met de 19% belasting, want ik las op internet dat je ook 19% belasting betaald als het over de grens komt. en dan moet je als je het verkocht heb weer 19% belasting betalen over de verkoop prijs??

 

* ik las ook op internet dat je bij UPS je invoerrechten/btw factuur online kan laten komen. en direct over kan schrijven. klopt dit? en heb ik na dit betaald te hebben geen kijk meer op invoerrechten over mijn producten?

 

* hoe is het het beste om mijn administratie van invoerrechten en btw bij te houden? is hier een programma o.i.d voor?

 

 

ik hoor graag als iemand mij hier mee verder kan helpen.

 

mvg

 

rik

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

ik ben bezig voor mijzelf te beginnen in handel vanuit china..

 

 

er worden bestellingen geplaatst op mijn site, bijv op 12 juli verkoop ik 5 paar schoenen, 3 oorbellen en 1 sjaal.

 

dat bestel ik dan bij hem en dat word per DHL/UPS naar mij verzonden in 1 doos.

 

 

 

 

Dag Bart,

 

Denk je dat klanten bereid zijn om een week,ik denk zelfs langer, gaan wachten op de bestelde spullen? Met alle concurrentie die na 1 dag kunnen leveren?

 

Groet,

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb meerdere bestellingen geplaatst bij mijn leverancier was binnen 2-3 dagen in huis dus levertijd is max 5 dagen.

 

en ik kan spot goedkoop zijn;)

 

maar iemand die me kan helpen met de btw?

 

Nogmaals de tip van Bart dan. Zoekfunctie rechtsboven.

 

''import btw china'' geeft genoeg leesvoer voor vanavond.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

ik heb meerdere bestellingen geplaatst bij mijn leverancier was binnen 2-3 dagen in huis dus levertijd is max 5 dagen.

 

en ik kan spot goedkoop zijn;)

 

maar iemand die me kan helpen met de btw?

 

Je moet niet schrikken als het de volgende keer 3 maanden of langer gaat duren. Die Chinees verzamelt alle bestellingen tot er genoeg zijn om een hele container te verzenden. De verzending zelf gaat snel, maar wachten tot de container vol is kan lang duren.

 

Over de BTW bij import uit China is al het een en ander geschreven in het forum.

Lees dat eerst even.

 

Link naar reactie
  • 0

ik doe het niet per container

 

ik stuur het gewoon in een dos met dhl of ups

 

maar als je meerdere items in 1 pakket kan sturen is dat uiteraard veel goedkoper! dus ik bespaar door alles in 1 keer te laten versturen naar mij en het vanuit mijn adres te versturen

Link naar reactie
  • 0

ik zit in nederland, en die chinees stuurt mij het op en ik stuur het vanuit nederland gewoon naar mijn klanten

 

Jouw doosje wordt dan door de Chinees samen met al die andere doosjes opgespaard totdat er genoeg zijn om goedkoop te versturen. Als de fabrikant dat zelf niet doet, dan is het de Chinese post die alles verzamelt tot een bulkpakket, dat in Nederland weer wordt uitgesorteerd om naar jou en je conculega´s toegestuurd te worden.

 

Voor de BTW betaling ben je overigens zelf verantwoordelijk, maar het transportbedrijf stuurt je waarschijnlijk een nota voor betaling van de importheffing, inklaringskosten en BTW bij import. Sturen ze je daarvoor geen rekening, dan blijf je dat schuldig aan de belastingdienst. De BTW die je van je klanten ontvangt moet je gewoon weer aan de belastingdienst afdragen. Wat dat betreft is er niet zo veel verschil met andere vormen van inkoop. Bij de aangifte vul je ontvangen en betaalde BTW in en die worden verrekend.

 

Voor meer uitgebreide informatie moet je toch maar even verder in het forum zoeken.

En ik zie dat hier zelfs de belastingdienst nog op zondag vragen beantwoordt. ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.