• 0

BTW bereken over een workshop glasfusen aan jongeren

Hallo,

 

Als ik het goed begrepen heb zijn workshops beeldende kunst aan personen onder de 21 jaar vrijgesteld van BTW. Geld dit ook wanneer je een workshop geeft in je eigen atelier, dus niet via een erkende instantie?

Mijn situatie is dat ik ben ingehuurd door een therapeute om een workshop glasfusing te geven aan twee van haar clienten (17 jaar). Mijn factuur gaat dus naar de therapeut, moet ik BTW berekenen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik het goed begrepen heb zijn workshops beeldende kunst aan personen onder de 21 jaar vrijgesteld van BTW. Geld dit ook wanneer je een workshop geeft in je eigen atelier, dus niet via een erkende instantie?

 

Zie deze informatie op de site van de Belastingdienst. Het is dus niet relevant of het onderwijs door een erkende instantie gegeven wordt.

 

Mijn situatie is dat ik ben ingehuurd door een therapeute om een workshop glasfusing te geven aan twee van haar clienten (17 jaar). Mijn factuur gaat dus naar de therapeut, moet ik BTW berekenen?

 

Het is relevant aan wie je de prestatie verricht (de twee 17-jarigen) en niet wie de rekening betaalt (de therapeut). Je moet dus zonder BTW factureren. Wel goed administreren aan wie je de workshop gegeven hebt en wat hun geboortedatum is.

 

Houd er wel reening bij dat je de BTW over bijvoorbeeld de grondstoffen die je in deze workshop gebruikt niet mag terugvragen als voorbelasting

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.