• 0

Webshop verkopen

Heb een vraag die ik jullie voor wil leggen, heb zelf echt geen idee wat ik kan verwachten.

 

Ik heb sinds 1.5 jaar een webshopje, loopt vrij aardig, maar heb er eigenlijk geen tijd meer voor.

 

Stel ik zou het verkopen: wat is een normale prijs om te vragen?

Het betreft hier een make-up webshop met aanverwante artikelen, voorraad heeft een verkoopwaarde van ongeveer 15.000, ongeveer 500 producten (allemaal op voorraad), 2 domeinen, prestashop, rond de 2000 á 3000 bezoekers per maand (in zomerseizoen minder)

 

Ik denk dat ik minstens de inkoopwaarde van de producten eruit moet kunnen halen? Maar ik wil er daarnaast ook nog wel wat aan overhouden, is dat reeel?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Ik heb sinds 1.5 jaar een webshopje, loopt vrij aardig, maar heb er eigenlijk geen tijd meer voor.

 

Stel ik zou het verkopen: wat is een normale prijs om te vragen?

Het betreft hier een make-up webshop met aanverwante artikelen, voorraad heeft een verkoopwaarde van ongeveer 15.000, ongeveer 500 producten (allemaal op voorraad), 2 domeinen, prestashop, rond de 2000 á 3000 bezoekers per maand (in zomerseizoen minder)

 

Ik denk dat ik minstens de inkoopwaarde van de producten eruit moet kunnen halen? Maar ik wil er daarnaast ook nog wel wat aan overhouden, is dat reeel?

 

Het is van belang hoeveel geld iemand met jouw shop kan verdienen en op basis van bovenstaande input verwacht ik niet dat je al winst maakt. 3000 bezoekers met een gemiddelde conversie van 2% betekent ongeveer 60 bestellingen per maand. Bij een gemiddelde orderwaarde van 100 euro ex BTW (en dat lijkt me hoog) betekent dat een omzet van 6.000 euro per maand. Hiervan is ongeveer de helft inkoopkosten en dus hou je 3.000 euro marge per maand over. Hiervan moet je alle kosten betalen en investeren in nieuwe producten en jezelf nog loon betalen. De kans dat je winst maakt, is daarom denk ik erg klein.

 

Daar staat tegenover dat er een webshop staat en afhankelijk van hoe eenvoudig het is om dezelfde positie te bereiken als die jij nu al hebt (hoe goed is je winkel, hoe is de zoekmachineoptimalisatie etc) zou het best kunnen zijn dat iemand bereid is om er iets voor te betalen omdat ze het eerste stukje dan niet zelf hoeven te doen. Echter startende webshopeigenaren onderschatten die opstartfase meestal en zullen daarom niet bereid zijn veel te betalen (misschien 2000 euro max).

 

Wat betreft je voorraad, een overnemende partij zal minder betalen dan de inkoopprijs door hiervoor al genoemde redenen. Ben het eens met de anderen die zeggen dat je het beste kan proberen zoveel mogelijk voorraad te verkopen, zonder daarmee je webwinkel slechter te maken (want dan verkoopt de winkel weer slechter).

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.