• 0

Instapen van partner in mijn BV

Ik ben de afgelopen jaren in mijn eentje bezig geweest om een product te ontwikkelen. Het is nu klaar voor marktintroductie, ik heb een aantal investeerders gevonden die samen een fors bedrag in het bedrijf willen stoppen zodat we de volgende stap kunnen maken. Er zijn nog geen concrete afspraken gemaakt, maar 't ziet er wel positief uit.

 

De laatste maanden heeft een vriend me veel geholpen, hij wil ook graag instappen en uiteindelijk een belang in het bedrijf verwerven. Hij heeft echter geen middelen om direct te participeren.

Nu zitten we een beetje te puzzelen wat een handige manier zou zijn om hem op termijn een belang te laten verwerven. Ik ben bereid om hem een klein percentage te geven voor zijn (onbetaalde) werk van de afgelopen maanden, maar dat percentage zouden we op termijn willen laten groeien.

 

De vraag aan jullie: wat voor mogelijkheden / problemen zien jullie? Ga er van uit dat we beide een persoonlijke holding hebben, waaronder de werkmaatschapij hangt.

 

is het bijvoorbeeld mogelijk om de jaarlijkse managementfee te combineren met een aantal aandelen? of opties?

 

Hoe zit het met de opties als die uitgekeerd worden aan een holding? Ik heb wel wat kunnen vinden over personeelsopties en belastingen daarop, maar kan niets vinden over opties in combinatie met een holding.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Goede morgen Lampmaker.

 

Ik vermoed dat een en ander geregeld is in de statuten van de B.V.

Mocht dit niet, of niet voldoende, in de statuten opgenomen zijn dan is het zaak deze aan te passen.

 

Hiervoor zul je een notaris in moeten schakelen die je ook kan informeren omtrent de mogelijkheden en de voor en nadelen.

 

Wellicht dat een bezoek aan een notaris je de nodige informatie oplevert ?

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.