• 0

Partnership eindigt.

Goedemiddag,

 

Net nieuw op dit forum en weet niet of dit draadje op de juiste plek komt. Zo niet, een verzoek aan de moderator om dit dan naar de juiste plek te brengen. Dank bij voorbaat.

De vraag:

Ik werk voor een organsatie die o.m. als reseller opereert. De leverancier wil de resellers-overeenkomst beeindigen ivm te weinig verkoop. Een terecht argument want er wordt te weinig aandacht besteed aan sales en marketing dus is er te weinig resultaat. Voor de bestaande klanten, die zijn er wel, lopen ook onderhoudscontracten. Mijn werkgever kan het onderhoud niet meer uitvoeren want er is geen specifieke kennis meer in huis. Het liefst zou ik nu zelf, als ZZP'er of in een BV, reseller worden. Hierover ben ik al in gesprek met de leverancier en deze heeft daar wel oren naar. Kan ik nu van de leverancier het recht krijgen om de bestaande klanten te mogen gaan servicen, en uiteraard de business uit te breiden, en wat zou mijn huidige werkgever daar tegen kunnen doen? Stel, de overeenkomst als reseller eindigt per 1 december en ik start per 1 januari 2013.

Dank alvast voor julie reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag FvM.

 

Ik denk niet dat je deze vragen bij dit forum neer moet leggen maar bij je werkgever en bij de leverancier.

 

Bij de werkgever voor wat betreft de overdracht van de huidige service contracten en een eventueel bestaand concurrentiebeding.

Bij de leverancier of zij, tegen de eventuele wil van de werkgever, bereid zijn om een ander aan jou over te dragen.

 

Zoals jij de situatie nu schetst is het, vermoedelijk, in het belang van alle partijen dat jij als reseller verder gaat.

Als dit zo is dan moeten jullie gezamenlijk tot een werkbare afspraak kunnen komen die voor alle partijen winst oplevert.

 

Succes met het ondernemersschap.

Link naar reactie
  • 0

Dank VNIS voor je reactie.

De leverancier is feitelijk al akkoord en ik heb geen concurrentiebeding. Dat zijn alvast twee zaken die, in dit geval, het leven wat aangenamer maken...

Eigenlijk gaat het om de vraag: wat kan mijn huidige werkgever doen om te voorkomen dat ik reseller wordt en de daarbij behorende service autorisatie krijg van de leverancier.

Het feit dat ik een dergelijke vraag hier stel geeft al aan dat mijn werkgever niet zonder slag of stoot omzet zal laten gaan. Overigens, zonder dat hij de service kan invullen.

Ik weet ook niet of een normaal overlg hierover niet juist tegen me kan werken.

Link naar reactie
  • 0

Dag FvM,

 

Of je huidige werkgever iets tegen je kan ondernemen is mede afhankelijk van de overeenkomst die hij heeft gesloten met de leverancier.

 

Je schets dat je huidige werkgever de gewenste service niet kan verlenen en dat de leverancier graag een andere reseller heeft.

 

Ik kan me voorstellen dat een eventuele tegenwerking van je huidige werkgever en een afscheid in goed overleg mogelijk is als jij b.v. bereid bent om je huidige werkgever, gedeeltelijk, te compenseren.

Deze compensatie kan op meerdere manieren ingevuld worden. B.v. percentage omzet huidige klanten gedurende een of twee jaar.

Service verlening aan huidige klanten via de werkgever laten lopen tegen een vast tarief. etc.

 

Daarom heb ik geadviseerd om met de werkgever in overleg te treden om te bezien wat voor hem bespreekbaar is.

 

Nogmaals succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.