• 0

Financiele plannen dagbesteding

Goedenavond allemaal,

 

In de bijlage vinden jullie mijn financiele plannen voor een nieuw op te zetten dagbesteding voor minder begaafden in de samenleving. Wij zijn ge-ent om geen productie te draaien en onze inkomsten komen voornamelijk uit de ANWBZ.

 

Ik heb, voor mijn gevoel, een redelijk overzicht gemaakt. Toch vind ik het belangrijk om hier derden naar te laten kijken.

Graag hoor ik jullie reactie/vragen!

Financiele_onderbouwing.xls

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben geen financieel expert, maar als ik naar de bijlage kijk vraag ik me een paar dingen af:

 

- op hoeveel cliënten is dit model gebaseerd? hoeveel dagdelen per week? hoeveel begeleiding heb je dan nodig en is 2.900 euro per jaar dan voldoende als personeelskosten?

- "huur pand" staat nu als eenmalig bedrag onder investeringen, maar lijkt mij een maandelijks terugkerend bedrag onder exploitatie (en als je daar 12 keer 850 euro huur opvoert draai je verlies)

- onder "investeringsbegroting" eindig je met een "totale investering" van 13.250,= en vervolgens is in je financieringsplan die "totale investering" nog maar 9.500,=?

- je wilt een lening van 9.500 euro, zijn de rentelasten van 300 euro dan realistisch?

- wat zit er allemaal in de "overige exploitatiekosten"? heb je bijvoorbeeld gedacht aan verzekeringen?

- je gaat naar eigen zeggen geen productie draaien, maar waar komen die 400 euro "verkoop" dan vandaan?

Link naar reactie
  • 1

Dag burgwal0318

 

Zoals John al aan geeft roept je plan vele vragen op.

 

Helaas is het plan verre van volmaakt.

 

Ik adviseer je om een blad met tekst toe te voegen waarin je de vragen van John beantwoord.

 

Vervolgens mag je het plan, eventueel via PM aan mij, inzenden waarna ik elk onderdeel van commentaar zal voorzien.

 

Even voor een duidelijke beeldvorming: Met dit plan kun je volgens mij nergens voor een lening van € 10.000,00 aankloppen.

Zeker niet omdat je zelf in zijn geheel geen enkele inbreng hebt.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.