• 0

De Roze Pup ( hondenartikelen ) exposant

ik ben tosca 19 jaar

 

ik ben nog student maar wil naast me school

iets beginnen nu heb ik een idee

ik wil exposant worden in home deco centrum

 

exposant wil zeggen dat je een unit huurt in een bedrijf ik hoef alleen op vrijdag langs te komen en de vooraad in de gaten te houden

 

ik wil een bedrijf op starten gespecialiseerd in honden en ( beetje) katten artiklen van happy house

maar wat voor kosten komen er bij kijken als je exposant word

 

 

en is dit tevens mogelijk om te doen

 

de eigenaar van Home Deco Centrum heeft mij verteld

 

-10 % van de omzet ( blijkt overal zo te zijn )

-50 euro per week ( 200 per maand )

-personeel hebben hun

 

 

 

tevens heb ik leuke en goeie ideeen voor promoten

 

 

maar wat moet ik weten over het beginnen als exposant? ???

0940-500x500.thumb.jpg.353e0a50e95f5b5891fb10db53152bfa.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede morgen Tosca,

 

Ik heb zelf geen ervaring met deze constructie maar kan wel enige zaken bedenken waar je rekening mee moet houden.

 

Naast de directe kosten ( 10% omzet en € 200,00 per maand) moet je ook rekening houden met kantoorkosten ( papier; drukwerk ) reclamekosten en de kosten voor het bijhouden van een administratie (zelf en/of boekhouder).

Tevens dien je de voorraad aan te schaffen. Hierbij moet je naast de inkoop ook aan de bijkomende kosten als vracht etc. denken.

Indien je geld moet lenen om de voorraad aan te schaffen moet je ook rekening houden kosten en rente van een lening.

 

Daarnaast moet je heel duidelijke afspraken maken met het Home Deco Centrum.

Wie loopt het risico van Diefstal ? Welke zaken dienen er door jou verzekerd te worden ? (Wat als er goederen van een opstelling afvallen en een klant gewond raakt ? )

 

Er komt dus nogal wat bij kijken.

Mijn advies is dan ook om, voor dat je een definitieve stap zet, allle ins en outs door te spreken met een ervaren ondernemer of boekhouder. Deze kan dan bijsturen als dat nodig mocht zijn.

 

Ik wens je natuurlijk succes met je onderneming.

 

(P.S. Als je een goede indruk wilt maken is het niet onverstandig om op je taal te letten.)

Link naar reactie
  • 0

dus ik moet nog doen

 

- een vezekering

-boekhouder

 

 

tevens kwam mijn vader met een idee ik koop in van een groothandel die zelf niet echt een winkel heeft

misschien dat ze mij willen sponsoren met de vooraad aangezien hun geen winkel hebben

 

hoeveel is een boekhouder dan ?

 

 

bedankt voor de reaactie :)

kattenstoeltje-01.thumb.jpg.6513c1b1993cbcb7ff9db4fc1528ee9e.jpg

Link naar reactie
  • 0

Dag Tosca,

 

Je vraagt wat de kosten van een boekhouder zijn.

 

Dit is sterk afhankelijk van je onderneming en van hetgeen je er zelf aan doet.

 

Een boekhouder rekent, met name, de tijd die hij aan jouw onderneming moet besteden.

Het is daarom niet mogelijk om vooraf een prijs op te geven.

Wel is het mogelijk om b.v. bij een vooraf af te spreken aantal werkzaamheden een prijs overeen te komen.

 

Indien je een echte prijsopgave wenst mag je me altijd via P.M. benaderen.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.