• 0

Welke rechtsvorm is verstandig?

Hallo,

 

Ik ben Maarten. Een jonge ondernemer (15 jaar) en zal binnenkort mijn eigen mediabedrijf op gaan richten. Dit ga ik niet alleen doen, maar samen met vriendin van me. Ik wil graag weten wat jullie denken welke ondernemingsvorm handig is voor mij, en waarom.

 

Zelf dacht ik aan een VOF, maar dat gaat 'm niet worden omdat van beide personen een ouder mee moet naar de KvK. Het probleem is we 190 kilometer van elkaar wonen, en zowel mijn ouders als haar ouders niet bereid zijn om verder dan 40 kilometer te reizen.

 

Ik hoop dat jullie tips kunnen geven over de mogelijkheden, is er een manier waarop we wettelijk gezien op hetzelfde niveau kunnen staan?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allebei een EMZ en elkaar factureren voor de inzet. Over die inzet moeten jullie dan onderling afspraken maken. Dit hoeft niet perse notarieel te worden vastgelegd. Als je samen een VOF opricht zijn jullie samen verantwoordelijk voor wat er binnen die VOF gebeurt. Als 1 het helemaal verbruist kan dat ook nare gevolgen hebben voor de ander (vooral op financieel vlak). Dit probleem heb je niet als jullie allebei een EMZ zijn. Verder kan ik als advies geven dat je er voor moet zorgen dat je je administratie goed op orde neemt. Doe dit bij voorkeur met een persoon, die daar verstand van heeft zoals een accountant/boekhouder/administratiekantoor. Denk niet dat dat geld kost, want die uitgave is vaak de investering wel waard, omdat die persoon er ook voor zorgt dat je meer overhoudt van je omzet en je vooral voor problemen in de toekomst behoedt. Overigens een en ander wel afhankelijk van hoeveel jullie verwachten per jaar om te zetten. Bij iemand van 15 jaar heb ik het idee dat dat niet zo veel zal zijn, maar we hebben op dit forum ene Lars rondlopen, die schijnbaar al heel rijk aan het worden is en hij is pas 14 of misschien onderhand al 15. :)

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Allebei een EMZ en elkaar factureren voor de inzet. Over die inzet moeten jullie dan onderling afspraken maken. Dit hoeft niet perse notarieel te worden vastgelegd. Als je samen een VOF opricht zijn jullie samen verantwoordelijk voor wat er binnen die VOF gebeurt. Als 1 het helemaal verbruist kan dat ook nare gevolgen hebben voor de ander (vooral op financieel vlak). Dit probleem heb je niet als jullie allebei een EMZ zijn. Verder kan ik als advies geven dat je er voor moet zorgen dat je je administratie goed op orde neemt. Doe dit bij voorkeur met een persoon, die daar verstand van heeft zoals een accountant/boekhouder/administratiekantoor. Denk niet dat dat geld kost, want die uitgave is vaak de investering wel waard, omdat die persoon er ook voor zorgt dat je meer overhoudt van je omzet en je vooral voor problemen in de toekomst behoedt. Overigens een en ander wel afhankelijk van hoeveel jullie verwachten per jaar om te zetten. Bij iemand van 15 jaar heb ik het idee dat dat niet zo veel zal zijn, maar we hebben op dit forum ene Lars rondlopen, die schijnbaar al heel rijk aan het worden is en hij is pas 14 of misschien onderhand al 15. :)

 

Haha, nou, het wordt een online mediabedrijf en we willen winst maken dmv advertenties. In het begin zal dat niet zo heel hard lopen, maar ik hoop op den duur wel 1000/2000 euro per week om te zetten :). Daarom willen we alles direct goed geregeld hebben. Bedoel je nu dat er dus wij allebei een (dus in totaal twee) eenmanzaken moeten zijn?

Link naar reactie
  • 0

Jup, allebei een EMZ. Dus dat worden er 2.

 

Maarruh... 1000/2000 euro per week puur aan advertentie inkomsten? Daar teken ik voor. Ik zou je graag willen betalen voor de gouden tip.

 

40 euro per 1000 bezoekers per advertentieblok. We gaan uit van het eerste jaar 2000 bezoekers per dag. We zullen 2 of 3 reclameblokken plaatsen, dus 40 (euro) ×2 (duizend bezoekers)×7 (dagen in een week)×2 (reclameblokken)= €1120 :).

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je wel erg optimistisch, hoor. Hoe denk je in vredesnaam 2000 bezoekers per dag te trekken puur naar een advertentiesite? En hoe kom je aan 40 euro per 1000 bezoekers?

 

Ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat je minimaal een factor 100 te hoog zit of zelfs meer. Met zulke cijfers had iedereen wel zoiets gedaan.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je wel erg optimistisch, hoor. Hoe denk je in vredesnaam 2000 bezoekers per dag te trekken puur naar een advertentiesite? En hoe kom je aan 40 euro per 1000 bezoekers?

 

Ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat je minimaal een factor 100 te hoog zit of zelfs meer. Met zulke cijfers had iedereen wel zoiets gedaan.

 

Rondgevraagd aan andere mediasites, en gewoon kijken wat advertentiebedrijven voor advertenties vragen. Ik ben niet van plan een advertentiesite te maken, ik wil je ook wel uitleggen wát ik wil gaan doen, maar dan niet in dit topic (ik ga het nog niet aan de grote klok hangen voordat het live staat). Ik wil een online magazine starten, en om enigszins winst te maken ook advertenties plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

40 euro per 1000 bezoekers en dan 2 blokken, dat is 80 euro per 1000 bezoekers, oftewel 8 cent per bezoeker. Als elke bezoeker gemiddeld 2,5 pagina's bekijkt dan praat je over 8 euro cpm per blok of 16 euro cpm per pagina. Op zich klinkt dat niet onmogelijk. Dat neemt niet weg dat er een heleboel sites zijn die heel veel minder verdienen. Een van de manieren zou kunnen zijn een specifieke doelgroep trekken zodat de adverteerders bereid zijn meer te betalen. Het rotte van specifieke niches en doelgroepen is dat die vaak ook een stuk kleiner zijn qua potentiele aantallen bezoekers. 2000 bezoekers gemiddeld per dag klinkt dan ineens als heel veel, vooral als dat binnen het jaar gerealiseerd moet worden.

 

Dat betekent ook dat je zelf veel reclame zal moeten maken en evt investeren in andere kanalen zoals organisch en social media. Heb je de kosten van jullie promotie al meegenomen in je winstverwachting?

 

Je plannen maken me erg benieuwd in welk niche je dit wilt gaan doen. Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je dat liever niet aan de grote klok hangt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.