Gegroet !

Ten eerste: goede site, van dit soort sites zouden er meer moeten zijn!

Ik wil echter graag een hotel & restaurant aan de zee overnemen. Voor het overname heb ik ongeveer 850.000 euro investering krediet nodig. Wat zijn de algemene mogelijkheden bij de bank om die bedrag te bekomen en misschien is er wel iemand zo aardig om mij een geslaagd businessplan te laten inkijken? Ik zou graag een real-life voorbeeld willen zien. Via deze site heb ik ook al handige links gevonden naar (concept)voorbeelden, maar een geslaagd plan (hiermee bedoel ik, een plan waar ook investeerder(s) ja tegen zeggen) zou mooi zijn!

Alvast hartelijk dank

Patrick

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3827-overname-financiering/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Ha Patrick,

Gelukkig is er maar één HigherLevel. Anders zou ik helemaal niet meer aan werken toekomen.

Je financieringsmogelijkheden worden sterk bepaald door de onstandigheden. Factoren die een grote invloed hebben op de mogelijkheid om financiering bij de bank te krijgen zijn ondermeer de volgende:

- jouw ervaring als ondernemer

- jouw eigen inbreng aan financiele middelen

- de (over/onder) waardering van het object

- jouw plannen voor het object (businessplan)

- de alternatieve aanwendingsmogelijkheden voor het object als jouw plannen mislukken (executiewaarde)

- het additionele risicodragende vermogen dat je weet aan te trekken van investeerders

- de kwaliteit van je investeerder en de aard van de overeenkomst met hen

Kortom, financiering en een businessplan is maatwerk, sterk afhankelijk van enerzijds het object, anderzijds jouw persoonlijke situatie. Kortom een succesvol plan van een ander zal je niet helpen. Als dat zo was zou er een levendige handel in "succesvolle plannen" bestaan en dat is niet zo.

Zoek algemene voorbeelden, kijk ook eens in de bibliotheek van een hotelschool en maak je eigen plan.

BTW heb je ervaring of eigen middelen om te investeren?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3827-overname-financiering/#findComment-36202
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar