Ga naar inhoud

Hoe benader je de zakelijke markt?

Geplaatst:

tvanorsouw

Hallo allemaal,

 

Ik ben ondernemer en heb een lokaal bedrijf dat gespecialiseerd is in de verkoop van velgen en banden.

 

Nu is mijn doel om de zakelijke markt te gaan benaderen, het doel hiervan is uiteindelijk om dus bedrijven met bedrijfswagens klant te laten worden. Zodat ze dus banden, velgen bij ons afnemen, laten monteren en eventueel opslaan.

 

Nu heb ik daarvoor een plan van aanpak geschreven en ben ik op zoek gegaan naar (lokale) bedrijven, dit was lastiger dan ik dacht.

 

Het volgende heb ik al "gepilot":

 

- Langsgaan zonder afspraak

 

Conclusie: bedrijven hebben tegenwoordig graag een afspraak als vertegenwoordigers langskomen.

 

- Emailen

 

Conclusie: ongeveer 1% reactie op elke 100 emails die worden verstuurd en ook allemaal negatief (dus geen interesse).

 

- Bellen:

 

Conclusie: Erg veel doorzettingsvermogen nodig, uit de 100 á 150 bedrijven die ik heb gebeld heb ik er 1 afspraak uit kunnen halen.

 

De punten waar ik tegen aan loop zijn dat bedrijven niet elk jaar nieuwe banden nodig hebben, laat staan velgen en dat ze het al bij een andere afnemer doen en daar absoluut niet weg willen, ook al garandeer jij dat je de goedkoopste bent en dit ook kan laten zien d.m.v. een prijsvergelijking.

 

Nu had ik dus het idee om heel veel bedrijven in 1 keer te benaderen. Maar de vraag is hoe?

 

Ik vroeg me dus af of jullie ideeën hebben, hoe ik het anders aan kan pakken of hoe jullie het zouden doen?

 

Natuurlijk zijn ideëen waar niet heel veel bedrijven of maar 1 bedrijf wordt benadert ook van harte welkom.

 

Alvast bedankt,

 

Tijs van Orsouw

Featured Replies

Geplaatst:

fvddungen

Je bent toch stagiair? Ik zag van de week een zelfde bericht van jou langs komen, welke blijkbaar is verwijderd omdat deze in strijd is met de HL huisregels. We zijn wel gek, maar niet achterlijk, hoor. :)

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

P.J.

Beste Tijs. Je hebt helemaal gelijk om de zakelijke rijders in jouw markt aan te pakken. Er zijn echter ook een paar zaken die meespelen, waar je ook rekenschap van moet nemen in je overwegingen. De zakelijke rijder ziet de auto heel sterk als "zijn" auto en niet van de zaak. Aan leaserijders zijn je inspanningen niet besteed. Het gedeelte dat sowieso wel interessant is, zijn de rijders die vaak naar Duitsland moeten, waar nu in de winter de winterbanden verplicht zijn.

 

Ik denk dat je de bedrijven in je regio het best kunt benaderen met een persoonlijke brief aan de eigenaar/directeur van het bedrijf, meet daarin een gedrukte kleurenbrochure, waarop je je bedrijf en je specialisme presenteert.

Geplaatst:

P.J.

Je bent toch stagiair? Ik zag van de week een zelfde bericht van jou langs komen, welke blijkbaar is verwijderd omdat deze in strijd is met de HL huisregels. We zijn wel gek, maar niet achterlijk, hoor. :)

 

Euw...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.