• 0

Bijna failliet vraagt advies

Hallo ik heb een dringende vraag, ik heb een bedrijf (vof) sinds 2005 samen met mijn vrouw.

nu is het bedrijf eigenlijk altijd elk jaar wat gegroeid tm 2009.

in 2010 is het heel slecht gegaan met ons gezin door persoonlijk omstandigheden, hierdoor hebben wij 2010 en 2011 met verlies gedraaid.

dit jaar 2012 hebben we de draad weer opgepakt en is er weer een stijgende lijn.

Vorige week kwam de bank ineens in beeld daar wij een krediet hebben van € 80.000 en we dus ook aan de limiet zitten van die € 80.000 dat het krediet teruggedraaid gaat worden.

in 1 klap zitten we nu dus vast en kan ik niet meer inkopen, en dus ook niet verkopen, maar geeft de bank ons wel tm 1 april de tijd voordat ze de stekker eruit trekken met wat voorwaarden natuurlijk.

zo mogen we niet meer boven de € 80.000 uitkomen en is de limiet op onze priverekening ook op nul gezet.

 

Mijn vraag is nu omdat ik eigenlijk niet weet wat te doen, moet ik alles op alles zetten om door te gaan ( wat ik graag wil) door bv een baan er naast te gaan zoeken, wat ongeveer de helft van de kosten per maand dekt, met de kans dat de als ik boven de € 80.000 uitkom de bank alsnog zegt het is afgelopen.

ik heb dan een baan dus zal ik een afbetalingsregeling krijgen tot mijn 80e jaar.

of doe ik niks behalve dan proberen natuurlijk het bedrijf te redden en als de bank dan komt en ik ga failliet misschien kom ik dan in de schuldsanering voor 3 jaar.

 

Graag hoor ik reacties van mensen die hier ervaring mee hebben of iets weten.

sorry voor het onduidelijke verhaal maar probeer zo kort mogelijk de situatie te beschrijven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.