• 0

BTW berekenen per verkocht product

Hallo,

 

ik ben enige tijd geleden een eigen zaak begonnen, nu heb ik nog niet veel klantjes gehad maar dat komt ook omdat ik voor de fun (op legale wijze) erbij doe...

Maar nu heb ik de volgende vraag. Ik verkoop dus cupcakes en doe op dit moment per kwartaal aangifte (vandaag/morgen gaat brief de deur uit om dit eenmaal per jaar te willen doen richting belastingdienst). De aangifte omzetbelasting heb ik als volgt gedaan:

BTW verkopen en als voorbelasting heb ik de inkopen naar rato berekend (dus gebasseerd op het aantal verkochte cupcakes). Kan ik dit zo blijven doen?

De reden dat ik de inkopen helemaal uitreken per bestelling heeft te maken met het feit dat ik de ingredienten ook prive gebruik (bijv als ik een taart voor mezelf bak ofzo...) anders kan ik het naar verloop van tijd weggooien ivm de houdbaarheid...

 

groeten,

Tammy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De voorbelasting bereken je op alles wat je zakelijk inkoopt - daar heb je immers ook bonnetjes van als het goed is.

 

Of je het op een gegeven moment prive gebruikt of weggooit als de houdbaarheidsdatum nadert is dan niet heel belangrijk, zolang de hoeveelheid die je koopt maar redelijk is t.o.v. wat je nodig hebt. Dus niet 10 kilo kopen als je er maar 1 nodig hebt, en dan 9 kilo prive gebruiken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.