• 0

vaststellen inkomstenverdeling in een v.o.f

Hoi, Mijn compagnon en ik hebben ons een half jaar terug ingeschreven als v.o.f. We organiseren beauty parties voor kinderen. Nu wil ik als visagiste ook losse opdrachten ernaast aannemen. Ik wil me hier niet los voor hoeven inschrijven als eenmanszaak (dit vanwege de administratie). De kvk verteld dat het ook mogelijk is binnen een v.o.f. De consulent gaf aan dat we dit in een v.o.f contract kunnen vaststellen. Nu heb ik het standaard contract van de kvk bekeken en daar staat alleen een stuk over winstverdeling in. Alleen zal dat alleen van toepassing zijn voor onze gezamenlijke activiteteiten. Heeft iemand een idee waar en hoe ik dat stuk kan omschrijven voor in het contract?

Dus bv

winstverdeling gezamenlijke activiteiten 50/50%

inkomsten activiteiten per vennoot apart verekend????

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Marloes,

 

Ik ben bang dat je vergeet dat er ook, gezamenlijke, kosten (Boekhouding, kantoorkosten) gemaakt worden die ook betrekking hebben op de visagiste praktijk.

Er is dus niet enkel een opbrengst maar er zijn ook kosten.

 

Hiervoor dient ook in de overeenkomst vastgelegd te worden hoe ermee om wordt gegaan.

 

Op zich is een aanpassing van de VOF overeenkomst niet zo'n probleem maar je moet dan wel erg duidelijk zijn in de aanpassing die voor je noodzakelijk is.

 

Je mag mij altijd een voorstel sturen waar ik dan commentaar op zal leveren.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.