• 0

Meer omzet en hogere koperscore voor detailhandel

Omschrijving van je concept:

Hallo, mijn naam is John v leeuwen en ik houd mij bezig met verkoop en alles wat daar bij komt kijken, ik weet niet of dit onderdeel hier thuis hoort maar ben wel benieuwd wat anderen hiervan vinden.

 

De bedoeling is dat ik samen met een aantal ervaren verkoop trainers een nieuwe training ontwikkel toegespitst op de huidige (crisis) situatie, dit op basis van "vertrouwen en klantvriendelijkheid"

Een nieuwe verkooptraining voor verkopers in de detailhandel. Deze nieuwe verkooptraining is een goede aanvulling op bestaande verkooptrainingen en zal als "rode draad" toegepast worden. In de verkoop moet je een duidelijk verhaal hebben naar de klant, geen slimme en/of gladde verkoop verhaaltjes maar vertrouwen. Naast de klant staan i.p.v. er tegenover en niet "verkopen" maar samen met de klant "inkopen"

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb zelf 25 jaar verkoopervaring in diverse branches en op dit moment filiaalhouder en train ik interne verkopers in de detailhandel. Zelf heb ik een buitengewoon hoge koperscore en een boven gemiddelde omzet t.o.v. andere gelijksoortige filialen.

Deze techniek wil ik andere verkopers leren d.m.v. een verkooptraining.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging zit hem in de omzet en koperscore, zoals ik zelf ervaar met mijn verkooptechniek zal de omzet door klantvriendelijkheid en vertrouwen toenemen. In de huidige situatie is het voor veel bedrijven moeilijk een behoorlijke omzet te genereren, het personeel zal de klant die binnenkomt op de juiste manier moeten behandelen wil deze klant ook daadwerkelijk zijn aankopen daar doen. Door mijn techniek toe te passen is de kans groot dat de klant bij jou koopt.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande verkoop trainingen zijn in mijn optiek heel veel losse woorden, deze gaan zonder een goed lopend verhaal vaak verloren. Na enkele weken zijn veel cursisten terug in hun oude verhaal en is de inspanning voor niets geweest. Om maar te zwijgen over de kosten die bespaart hadden kunnen worden, investeren in verkoop trainingen is goed maar dan moet je er wel wat aan hebben.

De training die ik wil gaan geven zal goed naast de gebruikelijke training van toepassing kunnen zijn, daarmee is de vorige investering in een training dus niet voor niets geweest.

Gebruik maken van de kennis die het personeel al heeft en daarnaast deze nieuwe training maakt het plaatje kompleet.

Ik noem het de "Powertraining"

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

modcomment: oproep verwijderd.

 

mod comment: Je kunt hier feedback krijgen op het idee zelf maar werven van partners of anderszins rechtstreeks of indirect werven is niet toegestaan..

De enige toegestane "verkoopwaar" op Higerlevel is kennis, ervaring en een kritische blik. als er als bijproduct "offline" een vorm van samenwerking uit voorkomt is dat leuk, maar hier in dit topic kunnen alleen de sterke en zwakke punten en tips besproken worden met betrekking op dit concept.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.