• 0

Boekhouder verplicht voor belastingdienst?

Dag,

 

Ik freelance sinds drie jaar en doe boekhouding tot nog toe altijd zelf. Heel simpel, in excell. Daaruit trek ik zowel de BTW-aangifte als de opgave inkomstenbelasting.

Nu vertelde iemand me dat dit niet mag: er moet een boekhouder tussenzitten die de boel op z'n minst controleert.

Inderdaad zal mijn berekening niet 100% foutloos zijn. Maar de schaal waarop eea plaatsvindt is heel klein. Een boekhouder is me daarom waarschijnlijk gewoon te duur.

 

(Afgezien hiervan streef ik er wel degelijk naar mijn boekhouding te professionaliseren; zie mijn post daaromtrent onder 'administratie'.

 

 

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

 

 

Jochem

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De aantallen lagen bij mij ook in die orde van grootte. Voor zover ik me kan herinneren lagen de rekeningen rond de 650 euro. Maar om eerlijk te zijn had ik er eigenlijk geen idee van wat die man precies deed (ja, klinkt stom ik weet het). En ik was zelf nog steeds veel tijd kwijt aangezien ik nog steeds alle administratie zelf moest invoeren.

Link naar reactie
  • 0

De kosten zullen sowieso heel sterk afhangen van hoe je zoiets aanlevert. Als je zelf netjes in excel oid. alle in- en uitgaande facturen op een rijtje zet is dat aanzienlijk gemakklijker voor de boekhouder dan waneer je een postzak vol facturen en kassabonnen bezorgt.

 

Misschien is het een goede balans zelf de btw-aangiftes te doen (dat is meestal zeer eenvoudig), en de jaaropgaves te bewaren voor een boekhouder. Voordeel van die aanpak is dat je in ieder geval zelf al per kwartaal een overzicht maakt van de facturen etc.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.