• 0

Inkopen: kasboek vs inkoopboek

Zit ik de administratie van het bedrijf te doen krijg ik ineens black out en begin ik sterk te twijfelen of ik het goed doe.

 

Dus vraag ik het aan jullie:

 

Ik heb inkopen gedaan bij de winkel. Contant betaald en dus ook een bonnetje ontvangen. Deze uitgave is geboekt in de kasboek.

 

Maar....

 

Moet ik het ook in de inkoopboek vermelden? met een opmerking dat het via de kasboek betaald is?

 

Ik hoor het graag en alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent vrij om het zo te doen:

Inkoop facturen en bonnen kun je in het inkoopboek opnemen op de naam van de leverancier en ten laste van de betreffende kostenpost. (Kantoorkosten o.i.d.). Je hoeft niet (mag wel) speciaal te vermelden dat het via Kas betaald wordt want dat volgt uit de boeking.

Met Kas kun je de afrekening weg boeken. Het inkoopboek laat alleen zien via welke leveranciers de inkoop is gelopen.

 

Wanneer je dat niet interessant vind dan kun je ook direct vanuit Kas naar de betreffende kostenpost boeken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.