• 0

Inhoud www.screen70.nl aanpassen aan Google of aan de lezer? wat vinden jullie

Omschrijving van je concept:

Onze site www.screen70.nl geeft info over hetgeen we doen. Als je zoekt op de producten die we maken zoals frontfolies en kunststofbedrukking, dan vind je ons wel. De bedoeling van de site is om zoveel mogelijk bovenaan te komen in google, en daarmee zoveel mogelijk klanten te krijgen uiteraard. Alleen kun je dat op verschillende manieren doen.

Het schijnt dat als je een mooie informatieve inhoud hebt, dat je dan automatisch wat hoger komt te staan.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb een sitebouwer gezocht die zelf bovenaan staat als je een term als "uw site bonenaan" inklopt op google.

Het grafish ontwerp is door iemand anders gedaan en lag al klaar.

De site is in Wordpress opgebouwd (goed voor google) en er zit een SOE module bij in.

Zelf heb ik de teksten gemaakt die doorspekt zijn met zoektermen.

De vraag is : stop ik er niet te veel informatie in , en hoe kan ik optimaliseren

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is om hoog te scoren in Google, boven concurrenten.

Uiteraard moet het ook een informatieve site zijn waar de bezoeker info uit kan halen en ook echt iets aan heeft.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik heb andere sites niet echt als voorbeeld bekeken, maar wel een opzet gekozen die ik zelf graag zou zien.

Het concept is in zoverre anders dat een blogprogramma als wordpress nu gebruikt is als gewone site. De verschillende onderwerpen worden als berichten ingevoerd. Voordeel is dat elk bericht als aparte pagina wordt gezien, en daardoor beter scoort in zoekmachines. Dit liet ik me vertellen door de site-bouwer. het lijkt te werken.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is het een handige site voor bezoekers of niet ( kun je snel vinden wat je zoekt)

Geef ik te veel of te weinig technische informatie over de onderwerpen

Is de tekst niet opvallend gericht op zoekmachines inplaats van op mensen?

De site is www.screen70.nl

Wat zou je anders doen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

Ik zie dat een van de zoektermen waar je op gevonden wilt worden ook een domeinnaam van je is. Waarom de andere niet?

 

Je

tags kun je een stuk beter benutten dan je nu doet, dat helpt ook voor je vindbaarheid.

 

Mensen volgen menu's van links naar rechts. Je vermoeit je bezoekers nu eerst met "Over ons" en "Onze mensen" en daarna komen pas de producten. En daarbij gebruik je dan ook nog een tussenstap met links een heleboel witruimte en rechts een hele lange kolom met productgroepen waar ik doorheen moet scrollen, terwijl die productgroepen ook netjes gegroepeerd op één scherm zouden kunnen.

 

Het plaatje met het linkje naar je websitebouwer laadt niet in IE. Op zich niet zo'n ramp om geen reclame voor hem te maken, maar het staat wel slordig.

 

Zet je KvK nummer op je contactpagina, dat zorgt voor meer vertrouwen (en is ook nog eens verplicht).

Link naar reactie
  • 0

Hallo, bedankt voor de reactie, dit is nu precies het soort reactie waar ik wat aan heb.

Intussen heb ik de menuvolgorde en dat van het KVK nr al aangepast.

De keuze "producten"denk ik inderdaad op de pagina uit te spreiden, met klikbare foto's.

De belangrijkste zoekterm "frontfolies" heb ik inderdaad als domeinnaam kunnen vastleggen, maar vraag me wel af of dat nu veel effect heeft m.b.t. de googlepositie. Zo ja, dan is het misschien wijs om dat met meer termen te doen.

Titeltags heb ik wel degelijk gebruikt overal, dus ben ik benieuwd wat je bedoelt. ik gebruik subheader 2 voor titels omdat header 1 al bovanaan staat als echte titel.

De sitebouwer heeft ongevraagd zijn link geplaatst, die heb ik er liever niet onder, of misschine in overleg. Vreemd overigens dat ie niet werkt. Misschien is ie tijdelijk offline

Link naar reactie
  • 0

Titeltags heb ik wel degelijk gebruikt overal, dus ben ik benieuwd wat je bedoelt.

De

tag van je werkwijze pagina (de tekst die je in het tabblad van je browser ziet) begint bijvoorbeeld met "Werkwijze" en vervolgens je bedrijfsnaam. Daar kun je beter een tekst gebruiken waar mensen op zoeken.

 

 

De sitebouwer heeft ongevraagd zijn link geplaatst, die heb ik er liever niet onder, of misschine in overleg. Vreemd overigens dat ie niet werkt. Misschien is ie tijdelijk offline

De link werkt wel, maar het plaatje laadt niet op de contactpagina (wel op andere pagina's). Is dus een programmeerfoutje.

Link naar reactie
  • 0

Dag Arjan,

 

Met deze site maak je de fout die ontelbaar veel sites maken: je stelt jezelf en je producten centraal. Je vertelt maar wat je doet en waarmee je het doet. Hoe goed je bent in wat je doet. Enzovoort... Nergens gaat het over MIJ, over jouw potentiële klant. Over de problemen die jij voor mij gaat oplossen en die mij het voordeel gaan opleveren. Je bent alleen maar aan het zenden. Het resultaat is eerlijk gezegd een site die saai is. Veel lange lappen teksten die maar voort kabbelen zonder te boeien. Je denkt misschien dat zoekmachines er blij mee zijn, ik betwijfel of dit geldt voor jouw bezoekers. Dan de open deur: wie gaat die mooie frontfolies kopen? De Google bot of die menselijke bezoeker?

 

En als we het dan toch over kopen hebben... Waarom heb je nergens op de pagina's een grote knop staan? Waarom mist die Call to Action overal? Stukje tekst "Al onze metalen typeplaten op voorraad. Vandaag besteld, morgen in huis!" met daarnaast een vette button "Bestel nu uw metalen typeplaten". Je hebt volgens mij prachtige producten, probeer ze dan ook te verkopen of probeer er leads mee te krijgen!

 

Afgezien van die Call to Action mis ik ook een offerte tool of bestelmogelijkheid. Waarom heb je die eigenlijk niet? Je wilt toch verkopen of wil je alleen Google pleasen? Sorry voor deze steek maar ik wil je ogen openen. Je moet gaan denken vanuit het perspectief van de klant. Maak bestellen of een offerte aanvragen dan ook zo eenvoudig mogelijk!

 

Wat ik zelf aan deze site zou toevoegen, is een hele handige tool om klanten te begeleiden met het kiezen van de materialen en technieken die ze nodig hebben. Een soort wizzard die ze door jullie talloze mogelijkheden heen leidt. Of je moet de site anders structureren zodat het voor bezoekers sneller duidelijk wordt welk pad ze op de site moeten volgen om drukwerk met geurcapsules bij je te bestellen. Hierbij stel je de toptaken van je bezoekers centraal.

 

Ik krijg de indruk dat jullie hele mooie dingen kunnen maken maar het komt nu niet over het voetlicht. Daarvoor is de site te ondoordacht gebouwd. Daarvoor zijn de teksten slecht geschreven en ongestructureerd op de koop toe. Daarvoor ontbreekt het aan de juiste conversiepaden op de site.

 

Wat zou ik anders doen vroeg je? Eerlijk gezegd heel veel. Maar als je dan toch prioriteiten wilt stellen:

1. Laat de teksten herschrijven door een goede copywriter. Een die genoeg weet van SEO en neuromarketing.

2. Voeg aan die (nieuwe?) pagina's een duidelijke call to action toe.

3. Voeg een offerte of bestel tool toe aan je site.

4. Voeg een manier toe aan je site zodat deze duidelijk en taakgericht wordt voor jouw bezoekers.

 

Jullie maken mooie dingen, nu nog de bijpassende mooie en effectieve website.

 

Succes,

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

De belangrijkste zoekterm "frontfolies" heb ik inderdaad als domeinnaam kunnen vastleggen, maar vraag me wel af of dat nu veel effect heeft m.b.t. de googlepositie.

 

Op de manier waarop je het nu doet zal het nauwelijks/geen effect hebben - het is alleen maar een redirect.

 

Wat de methode bij uitstek is in geval je het keyword als domein hebt, is daar een aparte website op bouwen. Hierop plaatjes van alles over frontfolies, eigenschappen, mogelijkheden, interessante content voor mensen die er meer over willen weten.

 

Vanuit die site link je, redelijk discreet, op een paar stragische plaatsen naar je bestaande website, liefst direct naar de relavantie productpagina's en niet naar de mainpage. Je kunt, indien van toepassing, ook wat relevantie uitgaande links plaatsen naar iets veiligs als wikipedia, bijvoorbeeld naar het plastic waarvan ze gemaakt zijn of iets dergelijks.

 

Dit geeft je enerzijds een beetje pagerank, maar vooral natuurlijke bezoekers die geboeid door de geboden informatie doorklikken naar je bedrijfssite, en daar mogelijk gaan bestellen als je aanbod aantrekkelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.