iOptimize

Super Senior
  • Aantal berichten

    121
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

iOptimize's trofeeën

  1. Dag Yvon, Net als Richard en Highio word ik helaas ook niet zo vrolijk van jouw website. Het ziet er mooi uit maar mist 2 essentiële zaken: 1. Een doel, het doel... Wat wil je nu bereiken met deze site? Je wilt klanten naar je winkel trekken maar je vertelt me niet wat er te koop is. En... er van uit gaan dat iedereen wel weet wie Gall&Gall is en wat het assortiment is, is een gevaarlijke aanname die je veel omzet kan kosten. Als ik op zoek ben naar een flesje voor bij de bbq dan wil ik op jouw site eventueel kunnen zoeken op "frisse witte wijn geschikt voor bij vlees en vis op de bbq". Heb ik die wijn gevonden, dan wil ik die kunnen bestellen en/of ik ga naar de winkel en zoek 'm daar op. Het vinden en kopen van wijn is voor mij als klant de essentie van een slijterij maar daar kom jij niet aan tegemoet. In plaats daarvan scheep je me af met een brochure website. Mooie plaatjes maar daar koop ik in dit geval niet zoveel voor. 2. Value proposition Wat voeg jij toe aan een overvolle markt met slijterijen en online wijn- en whiskeyverkopers? Wat onderscheidt jou, hoe voeg jij waarde toe aan een fles wijn? Waarom moet ik bij je kopen? Die waarde is er wel maar die valt niet direct op. Wat mij aansprak, is de smaakgarantie die je biedt. Daarnaast hou je proeverijen en bied je een wijncursus aan. Ik krijg de indruk dat je mensen echt wilt laten genieten van gedistilleerde dranken. Dat moet naar mijn idee de kern van jouw verhaal zijn: ontdekken, leren waarderen en vooral genieten van drank. Als je niet wilt verkopen op je site, dan heb je naar mijn idee maar 1 manier om van deze site een succes te maken: keihard inzetten op branding. Laten zien dat jij de lekkerste dranken hebt en dat je ook echt de expert bent. Dat je mensen daarover ook echt wat kunt vertellen; online en in je winkel. Even uit de losse pols wat ideeën: [*]Maak van je blog een videoblog waarin je wekelijks een aantal wijnen en whisky's bespreekt. Met een transcriptie van de video, tags en zoekwoorden werk je meteen aan de SEO. [*]Start een eigen YouTube kanaal waarin je die video's aanbiedt. Ook hier: SEO en branding als doelen. [*]Start vandaag nog met een nieuwsbrief... En jaag op aanmeldingen voor die nieuwsbrief. De nieuwsbrief kun je inzetten om mensen te attenderen op nieuwe dranken, proeverijen en de cursussen die je aanbiedt. In plaats van passief te wachten op reacties, ga je actief op jacht! [*] Laat zien wat de wijncursus inhoudt, met tekst, beeld en video. Hier kun je zelfs testimonials aan verbinden. Geef het wat meer body dan het nu heeft. Laatste punten van aandacht: - de pagina's kookclubs en wijnverenigingen zijn leeg, haal die dan liever offline; - voeg meta data toe aan je pagina's, dat moeten je tekstschrijver en webbureau standaard uitvoeren. Groet, Frank
  2. Jeroen, Je hebt in 2 threads en van veel mensen al hele goede feedback gehad. Zie het maar als een compliment, blijkbaar maakt jouw dienst wel wat bij ons los. Ik probeer de anderen niet te herhalen, hoewel dat ook weer niet helemaal te voorkomen is. De redenen dat ik reageer zijn 1) ik ben gek op websites en het functioneren daarvan en 2) ik heb het gele memoblaadje met daarop geschreven "jouw doelgroep" zo'n beetje op mijn voorhoofd plakken. Oké, eerst maar eens wat zeggen over de site. Net als John zet je mij op het verkeerde been met je eigenlijk nietsdoende animatie bovenaan de pagina. Ik wacht op iets maar er gebeurt niets. De ultieme plaats op je homepage is gevuld met eye-candy zonder functie! Zet daar alsjeblieft heel snel je eigen video neer! Daarnaast een goede tekst waarin je mij vertelt dat jij mij helpt om in precies 90 seconden het verhaal van mijn bedrijf te vertellen. Als het je wat lijkt mag je het gebruiken: "90 seconden... Zoveel tijd heb je met een video om een bezoeker te overtuigen klant te worden. 90 seconden! Wij maken er 90 seconden met echte impact van! 90 Seconds Business Vieuw neemt in 1 dag op jouw locatie je bedrijfsfilm op. Wij interviewen je zodat je ongedwongen overkomt en op natuurlijke wijze antwoord geeft. Na montage is jouw video meteen geschikt voor gebruik op je website, in social media en op videokanalen." Voor wat betreft de waarde van de video zou ik nog iets scherper inspelen op (personal) branding en de waarde van video voor SEO doeleinden. YouTube is na Google de belangrijkste zoekmachine. Heb ik het over aanscherpen, dan zou ik ook heel duidelijk maken dat het een project van 1 dag is en dat je de klant interviewt zodat hij/zij natuurlijk en ongedwongen overkomt. Ik zou het ook sterk en onderscheidend vinden als iedere film precies 90 seconden duurt. Dat kan jouw 'trade mark' worden. Dan de vraag: word ik klant bij je? Ik weet het eerlijk gezegd nog niet. Als ik je voorbeeldfilm zie, dan spreekt de kwaliteit me zeker aan. En zoals Jeannine het al treffend beschreef, ook ik zit in een sector waar naamsbekendheid en op goede wijze je verhaal vertellen van groot belang is. Een videofilm is een logische stap voor mij. En toch twijfel ik. Wat ik op dit moment mis, is een indicatie van prijs. Hier vertel je die, online niet. Ik ben zelf een warm voorstander van het noemen van prijzen (indien mogelijk). Een prijs kan een barriere en filter tegelijkertijd zijn. Als ik weet dat ik iets niet kan betalen, dan heeft het voor mij geen zin om jou te bellen. Je bent te duur voor mij. Aan de andere kant ontlast het jou weer van talloze mensen die voor een appel en een ei een film willen hebben maar er niet voor kunnen of willen betalen. Als je dan toch bang bent dat de prijs afschrikt, dan moet je jouw waardetoevoeging heel goed vertellen. In jouw geval dus bijvoorbeeld: - bedrijfsfilm in 1 dag op locatie geschoten - interview techniek als basis - visagie (Idee? Mensen optimaal presenteren?!) - professionele video direct geschikt voor website, social media & videokanalen Vraag: lever je die video in 1 formaat aan of krijgt de klant een HD variant + een kleinere en lichtere versie? Wat me verder aan je laat twijfelen is dat ik op dit moment geen beeld krijg van jouw capaciteiten, van de mensen in / achter je bedrijf. Weet je echt wat van video filmen? Net zo min krijg ik een beeld of je al meerdere klanten hebt bediend. Een portfolio en testimonials kunnen hier veel voor je betekenen. Wil ik je nu toch iets beter leren kennen, dan moet ik toch naar de andere site toe. Hoeveel bezoekers gaan dat doen? Het is weer een heel verhaal geworden. Ik hoop dat je er iets aan hebt en mee kunt. De volgende keer maak ik er wel een video van 90 seconden van :-) Succes, Frank
  3. @ Christine Wel een beetje flauw om pas aan het einde te zeggen dat jouw Nexus geroot is, dat was nieuwe informatie. Ik heb zelf ook een Nexus 7 en die loopt gewoon mee in de updates. Naar mijn idee was de reactie van Rutger dus niet verkeerd. Maar terug naar het topic... In tegenstelling tot velen, zie ik best een mogelijkheid voor dit initiatief. Ik heb een gezin en we hebben maar liefst 4 tablets en 3 mobieltjes in gebruik. De spullen uit de stal van Google, Nexus series, leveren zelden problemen op. De OTA updates doen netjes hun werk. Het is een heel ander verhaal met de tablets van Samsung en Asus en zelfs mijn eigen HTC M7! Die apparaten zijn bevroren in de tijd, daar komt maar zelden een goede update voor uit. En dan heb ik het nog niet eens over zaken als TouchWiz en aanverwante schillen over het Android OS. Zeker de tablets lopen hierbij tegen problemen aan van spelletjes die niet meer werken omdat het OS verouderd is of omdat de interne opslag vol staat met Samsung of Asus meuk. Een clean install zou dus zeker welkom zijn. Nu ben ik zelf niet bang voor techniek, maar als ik kijk naar het proces van rooten, flash installs, de juiste rom downloaden en installeren, dan haak ik toch af. Ik heb daar gewoon geen ervaring mee en heb geen zin een werkend systeem om zeep te helpen. Ik denk dat het bovenstaande de essentie is of moet zijn van jouw dienst. Je geeft verouderde mobieltjes en tablets een nieuw leven door hun software te verversen zodat ze er weer even tegenaan kunnen. Daarbij voer jij de handeling uit - als expert - en neem je mij als klant het hele proces uit handen. Idealiter maak je netjes een backup en zet een deel van die backup, foto's en dergelijke, ook meteen weer terug zodat ik ook weer direct over een werkend systeem beschik. En als prettige bijkomstigheid help jij zo om het voortijdig dumpen van deze apparatuur tegen te gaan. Je werkt actief mee aan een duurzamere wereld. Als het voorgaande inderdaad jouw idee van "Update your Android" is, dan heb je nog wel heel veel werk voor de boeg eerlijk gezegd. Ten eerste vertel je niet op een effectieve en/of aantrekkelijke manier wat jij voor mij kunt betekenen. Concreet: dat je mobieltjes en tablets opnieuw leven in kunt blazen en dat je mij al het moeilijke werk uit handen neemt. En... dat je zo het milieu ontziet! Dat verhaal kun je vertellen met goede teksten - hallo Jip en Janneke! - infographics en video. Dat kost tijd, geld en inspanning om te produceren. Een ander uitdaging is je werkwijze. Als ik het goed lees, dan kom je op locatie installeren. Je prijsstelling daarin is onduidelijk eerlijk gezegd. Als ik een fictieve bestelling wil doen, dan blijft het bedrag op 25 euro staan. Voor dat bedrag kun jij niet reizen en werken tegelijk. Aan de andere kant, stel je brengt 2 uur reistijd in rekening, dan verlies je me mogelijk ook als klant. Is zo'n goedkope Samsung de investering van misschien wel 75 euro nog waard? Ik betwijfel het. Ik krijg nu geen juiste indicatie van mijn kosten, dit maakt me kopschuw... Dit moet je echt aanpakken. En over je website zelf ga ik niet zo heel meer zeggen. Die sliders zijn rampzalig, stock fotografie is ook niet meer van deze tijd, de teksten te technisch en slecht vormgegeven. En wat misschien nog wel het ergste is, is dat jij als ondernemer / bedrijf nergens smoel krijgt. Ik heb geen idee met wie ik eventueel zaken ga doen, wie er bij mij aan de deur komt als techneut. Je straalt zo volstrekt geen vertrouwen uit. Zoals de situatie nu is, denk ik dat ik nog even doorrommel met mijn ietwat verouderde tablets... Hopelijk kun je wat met deze feedback. Ik wens je in ieder geval veel succes met je bedrijf! Groet, iOptimize
  4. Dag Esther, Ik ben geen financieel specialist, je zult het dus zonder mijn inschrijving moeten doen ;) Maar ik kan je wel wat feedback geven op je website. Dit is niet specifiek de vraag die je had gesteld maar wel de tool waarmee jij je business op de rit wilt krijgen. Ik vermoed dat er veel tijd van de bouwers steekt in het matching systeem. Maar weten ze niet dat het bijna 2015 is en dat mobiel gebruik ongeveer gelijk is aan dat van de good old laptop en pc? Op mijn mobiel ziet je website er niet uit eerlijk gezegd. Ik verwacht op zijn minst responsive webdesign. Dit is de techniek waarbij je website meeschaalt naar beeldschermgrootte. Bezoek ik een responsive website met tablet of mobiel, dan wordt de indeling van de site aangepast aan mijn device. Nu gebeurt dat volstrekt niet en is de gebruikerservaring met je site niet heel fijn eerlijk gezegd. Het komt zo ouderwets over. Een tweede open deur is het aspect SEO. Wil je online gevonden worden, dan moet je het zoekmachines wel een beetje gemakkelijk maken. Dat doe je bijvoorbeeld met goede titels en beschrijvingen van pagina's. Hier kun je nog veel aan verbeteren. Maar het gaat ook om de teksten die je wel of niet hebt. Als ik naar je homepage kijk, dan steekt alle content in je filmpjes. Google en Co. kijken nog steeds geen filmpjes maar scannen tekst. Op dit vlak schiet de homepage ernstig tekort. Maak het de zoekrobots gemakkelijker door ook te beschrijven wat je nu precies doet, dat zullen veel bezoekers ook waarderen. Kijk ik verder naar je homepage, dan ontbreekt de zogenaamde call to action. Wat wil je nu eigenlijk dat ik op jouw site kom doen? Filmpje kijken? Nee toch? Jij wilt dat opdrachtgevers zich aanmelden en hun klussen bij jou online zetten. En dat freelancers zich inschrijven bij je en opdrachten kunnen vinden. Dit proces faciliteer je op geen enkele wijze en dat is een serieus probleem. Als ik een stukje je site in duik, dan valt me op dat er geen enkele vorm van navigatie is. Alle knoppen die ik bovenin zie staan, leiden naar inloggen. Maar je hebt me nergens nog weten te verleiden lid te worden van jouw site. Als ZZP-er krijg ik geen inzicht in de opdrachten die je hebt en als opdrachtgever krijg ik geen idee van de mensen die je mogelijk in je database hebt. Ik weet het, dit is de klassieke kip-ei situatie maar wel een deel van de uitdaging waarvoor je staat. Inzicht geven in wat je voor mij kunt betekenen zou al een heel stuk helpen. Dan nog even over het aanmaken van het profiel als ZZP-er zijnde... Je maakt hier een paar basale fouten: [*]Het formulier is intimiderend groot en lang. Je vraagt me het hemd van het lijf maar wat krijg ik er voor terug? Als ik nu het idee zou hebben dat ik 1 stap verwijderd ben van een mooie klus, dan zou ik gemotiveerd zijn. Nu niet. [*]Verschillende informatie-eenheden staan door elkaar heen. Wat doet het veld 'Wachtwoord' nu tussen de opleidingen? [*]Wat is er verplicht in te vullen? Geef aan welke velden er verplicht zijn, dat maakt het invullen weer iets eenvoudiger. [*]Geef vriendelijke en oplossinggerichte feedback als ik een invulveld vergeet of verkeerd gebruik. "Dit veld is verplicht" is wel heel kort door de bocht en jaagt me eerder weg dan dat het me helpt. Als je dan toch vindt dat je alles moet vragen, deel dan je proces op in logische stappen: [*]Persoonlijke gegevens [*]Upload CV, diploma's, Var [*]Lees het LinkedIn profiel in en/of vul diploma's en ervaringen aan [*]Beschikbaarheid en indicatie uurtarief [*]Aanmaken profiel: controle op gegevens en aanmaken profiel (user name, wachtwoord, controlevraag, etc.) Laatste tip voor wat betreft je formulier: stap af van een 2 koloms opzet maar kies voor een 1 koloms formulier. Oftewel 1 vraag per regel en niet 2 invoervelden achter elkaar. Tot slot deel ik de zorgen van Peter. Zijn ABC is grotendeels mijn ABC van zorgen. Het concept komt niet goed genoeg uit de verf naar mijn idee. Ik zie niet, snap niet hoe jij je in de markt onderscheidt. Over punt B heb ik al wat gezegd. En het feit dat het geld op is terwijl je nog zoveel moet doen maakt dat je voor een hele grote uitdaging staat. Veel succes, Frank
  5. Hallo Mike, Op het gebied van SEO en de afhandeling van orders heb je al hele goede feedback gehad. Lees die goed door en probeer die aanbevelingen ook zoveel mogelijk op te volgen. Als ik naar jouw website kijk, dan weet ik eigenlijk niet waarnaar ik precies kijk. Mooi Oud: inkoop, verkoop & verhuur... van wat eigenlijk?Je hebt een gevarieerd aanbod van producten, van een jesusbeeld tot een hertengewei tot aan een studiolamp toe. Dit alles geeft me geen houvast over wat jouw bedrijf nu is, doet en wat ik er precies kan kopen. Ik denk dat jij eigenlijk doet in unieke woonaccessoires die je kunt kopen of huren. Onder die noemer kun je alles wat jij opkoopt weer proberen te verpatsen. Iets dergelijks zou ik om te beginnen als tagline of motto aan je site toevoegen. Door te zeggen dat je alleen maar unieke items verkoopt, ben je ook van die onhandige voorraadpositie af in je webshop. Ik probeerde 2 lampen te bestellen... je hebt er maar 1. Gewoon zeggen dat ieder item uniek is en dat op = op is. Dat geeft mogelijke klanten ook meteen het gevoel van urgentie: van alles is er maar 1, bestel snel want anders grijp je er naast. Je kleurstelling is misschien heel clean en rustig, je moet je afvragen of het bij jouw type site past. Als je wat meer de Art Deco hoek in duikt bijvoorbeeld, dan mag je daar gerust je stijl op aanpassen. Dat zullen je bezoekers ook min of meer verwachten. Er werd al vaker wat over gezegd: je kiest groen voor eigenlijk alles. Dat is op zijn zachtst gezegd niet slim. De button waarmee mensen iets bestellen moet opvallen, daar wil je de aandacht op vestigen. Kijk ter inspiratie eens op sites als FonQ, Bol, Wehkamp etc. Het gaat om de conversie, om die klik op 'Koop dit product'. Die knop moet niet anoniem op de pagina staan maar er juist uitspringen! Ik vond je navigatie verwarrend. Bij Winkel kreeg ik het idee dat je ook nog een fysieke winkel had. Niet, verwijst alleen nogmaals naar de webshop. Winkelwagen en Cart (rechtsboven) is ook dubbelop, ik zou het weglaten uit de navigatie. Bij Verkocht kreeg ik het idee dat ik naar gereserveerde items zou kijken, bleek het een soort galerij te zijn van jouw producten bij klanten (of bij jou thuis ;) ) Laatste technische dingetje nog: je header is dan nu wel responsive, je hebt nu wel heel veel witruimte. Door die grote header duw je het belangrijkste steeds verder naar beneden: je producten. Ik zou de header op de startpagina wat verkleinen. Je krijgt overigens wel een verkleinde navigatiebalk zodra je hebt gescrolld. Dat vind ik persoonlijk wat fijner. Ik denk dat je nog heel hard moet werken voordat je van deze webwinkel een geoliede machine hebt gemaakt. Ik wens je in ieder geval veel succes. Gr, Frank
  6. Miranda, Goede shop, mooie producten. Fijn om te zien dat mensen zelf ook nog kleding ontwerpen en maken en dat het niet alleen wederverkoop is. Ik heb je site bekeken en wat punten gevonden die naar mijn idee wel wat beter kunnen. * Algemeen Je hebt een hele duidelijke positionering van je bedrijf: Betaalbare, unieke sport- en danskleding op maat gemaakt in Nederland. Dit gegeven zou ik veel duidelijker communiceren. Gebruik het in je logo, gebruik het als USP's, noem maar op. Dit onderscheidt jou nu van de gewone sportkleding doorverkopers. * Navigatie Je menu-item "Ontwerp zelf" heeft de kleur die je ook gebruikt als een menu wordt bezocht. Dit is verwarrend, geef dan liever een gele of rode kleur aan dit menu-item. Nu lijkt het alsof Ontwerp zelf het actieve menu-onderdeel is. * SEO Je gebruikt voor veel zaken afbeeldingen op je site. Bijvoorbeeld in de rotator, de slogan onder je logo en je 2 USP's onder de navigatie. Helaas is de Google zoekrobot nog steeds niet heel goed in het interpreteren van afbeeldingen. De content die je nu als afbeelding aanbiedt wordt waarschijnlijk niet geïndexeerd door Google & Co. Probeer daar waar mogelijk tekst te gebruiken of op zijn minst hele goede titels en beschrijvingen bij je afbeeldingen te gebruiken. Het verhaal over die kleding op je homepage is SEO-techniek van gisteren. Je gooit er allemaal keywords tegenaan die eigenlijk een vervelend leesbare tekst opleveren omdat je zoveel in herhaling vervalt. Schrijf dan beter op wie je bent, wat jouw producten zo bijzonder maakt, wat de pluspunten zijn (altijd passend, hoge kwaliteit, etc.) en dergelijke. Positioneer hier jezelf beter. * Rotator op Homepage Zoals John al schreef: die rotator is wel groot. Afgezien van de grootte, storen me nog 2 dingen: 1. Je geeft geen indicatie hoeveel items er in de rotator zitten en ik heb er geen controle op. Stel ik zie op slide 2 iets dat mij boeit, dan moet ik wachten (hoeveel items?) tot het item opnieuw wordt getoond. Liever klik ik dan op een thumbnail of button om er direct naar toe te gaan. 2. De call to action is niet uitgesproken genoeg. Het is niet direct duidelijk waar de slide me naar toe zal voeren als ik er op klik. Zet in je tekst bijvoorbeeld "Nu te koop: nieuwe collectie sporkleding voor mannen" Bij het item Red levert een klik geen vervolg op. * Fotografie Bij de pagina Sale krijg ik foto's te zien van mannen en vrouwen die jouw kleding dragen. Kijk ik nu op een willekeurige overzichtspagina, dan krijg ik alleen de kleding te zien. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan productfotografie met mensen. Geeft mij een iets beter beeld hoe de kleding zal staan. Je hebt dergelijke foto's wel, is er een reden geweest waarom je voor alleen het product hebt gekozen? * Positionering van je bedrijf Wat jou nu uniek maakt, springt er voor mij nog te weinig uit. Dat is een combinatie van: 1. Je bent onzichtbaar, pas op Over ons maken we kennis met je. Geef je site meer 'smoel' en een persoonlijke touch. Zet gerust een banner op iedere pagina met jouw gezicht en naam en daarbij iets als "Vragen over de kleding? Bel 123-45678 en ik help je." 2. Je beeldt niet genoeg uit dat je zelf ontwerpt en produceert. Ik zou op de Homepage en op de pagina Over ons een korte video zetten die de mogelijkheden van je bedrijf goed laat zien. * Kleding ontwerpen Het duurde even voordat ik doorhad hoe dit deel werkte. Het staat er naast - weet ik nu - maar ik had er compleet overheen gelezen. Ik vind de gekozen opzet niet heel intuitief of duidelijk. Als ik goed lees en kijk, weet ik dat de kleuren corresponderen met het materiaal. Dit zijn 2 gevaarlijke aannames: mensen lezen slecht en er zijn best veel mensen die moeite hebben met het waarnemen van kleuren. Zo lijdt bijvoorbeeld 1 op de 8 mannen aan een vorm van kleurenblindheid. Bij onzekerheid of onduidelijkheid zullen mensen afhaken in het koopproces... Ik zou kijken en vooral testen of er andere uitvoeringen van dit onderdeel mogelijk zijn, voor mij is deze niet duidelijk genoeg namelijk. * Overige Verder vind ik je nog niet alles uit de kast haalt om het uiterste uit je shop en bedrijf te halen. Zo even wat ideeën: - Je haalt regelmatig de media. Waarom is dat zo'n achterafpagina (Gespot in Pixie) op je site? Daar mag je trots op zijn, dat mag je best bespreken in bijvoorbeeld je blog. - Waarom doe je niet meer met je klantverhalen?! Ook dit is weer zo'n achterafpagina waar veel mensen overheen zullen kijken. Mensen zijn gevoelig voor wat andere mensen doen/deden. Dit heet in de gedragspsychologie Social Proof. Laat zien dat anderen heel tevreden waren over jou en je product, dat maakt de aankoop van jouw spullen zoveel gemakkelijker. Testimonials kun je algemeen inzetten of je kunt ze koppelen aan een specifiek product. Probeer het gewoon eens uit! Het lijkt misschien veel commentaar maar dat valt best mee (denk ik). Je hebt mooie producten, een goede webshop en je kunt met jouw talenten een niche bedienen. Een prima basis. Nu is het vooral zaak op details te verbeteren en dit te testen. Succes, iOptimize
  7. Dennis, Je vraag over feedback intrigeert mij. Ik ben een van die "kijken maar niet kopen" HL-ers geweest. Niet eens zozeer omdat ik je initiatief niet interessant vind, als wel dat feedback geven mij tijd kost. Als ik feedback geef, dan kost me dat in de regel 1 uur. Ik spit je website door, bedenk wat ik er niet goed / wel goed aan vind en bedenk oplossingen of verbeteringen voor knelpunten die ik signaleer. Dat alles moet ook nog even worden uitgeschreven en voor ik het weet heb ik weer een uur van mijn tijd geïnvesteerd in de website van een HL-er. Kostbare tijd die gelukkig regelmatig gewaardeerd met een reus. Helaas is de Reus van Higher Level niet zoveel waard als een Bitcoin, het is dus "liefdewerk oud papier" zoals het zo mooi heet. Ik doe het toch omdat ik 1.) mede-ondernemers verder wil helpen met hun website en hun bedrijf en 2.) mijn kennis graag wil delen. Er zijn veel mensen die op HL en andere ondernemersfora hulp vragen. Meer dan eens gaat het niet zozeer om echte feedback te krijgen en daar iets mee te doen maar is het verkapte zelfreclame. Soms ook is het initiatief waarop feedback wordt gevraagd zo amateuristisch dat het de moeite niet waard is een antwoord te formuleren. Wat die mensen vergeten, is dat mijn tijd en die van andere ondernemers gewoon kostbaar is. Als mijn uurtarief € 65,00 is en ik help een uurtje dan krijg de aanvrager opeens een kostbaar cadeau... In de loop der tijden heb ik dan ook geleerd om mijn cadeautjes te doseren. Op het moment dat ik zelfreclame vermoed, het idee heb dat het advies van mij en de andere HL-ers toch niet opgevolgd zal gaan worden, dan pas ik. En dan lees ik een topic, denk er even over na en ga weer gewoon aan het werk... echt geld verdienen ;) Ik hoop dat je snapt dat we soms met gezonde argwaan naar hulpvragen kijken. Ik heb daarom ook heel veel bewondering voor mensen als John Bouwmans die toch altijd de moeite nemen om vrijwel iedere vraag te beantwoorden en echt goede feedback te geven. Het voorgaande is niet persoonlijk bedoeld. Het geeft alleen aan dat ik selectief te werk ga en ik vermoed dat de meeste HL-ers er min of meer hetzelfde over denken. Goed, dan eindelijk jouw site! Ik had je site wel eerder bekeken had er alleen nog geen echt idee / gevoel bij. Jij en je broer hebben gewoon een goede en nette website gebouwd. Wat ik wel mis, is een responsive variant voor mobiel of wellicht een echte mobiele website. Een eigen app om op de hoogte te blijven van de laatste klussen? Jullie zijn ervaren rotten, ik vermoed dat jullie hier wel gedachten bij hebben of er mee bezig zijn. Maar dat is wel iets wat me nu opvalt en dat ik mis. Net als Remco vind de homepage te druk en gevuld met de verkeerde zaken. De toptaken op jullie website zijn klussen aanmelden, klussen zoeken en je als klusser aanmelden. Zoals je zelf al schreef, zijn jullie nu vooral bezig TaakVrij uit te leggen en te positioneren. Even uit de losse pols, ik ben er geen fan van, maar ik zou een rotator inzetten waarin jullie per slide de mogelijkheden toelichten: 1. Heb je een klus die je niet zelf kunt? Laat iemand uit jouw buurt je goedkoop en snel helpen. Meld je klus gratis aan op TaakVrij. 2. Ben je handig en heb je tijd over? Help mensen in jouw buurt met klusjes en verdien extra geld. Schrijf je nu in als klusser. 3. TaakVrij brengt mensen met hun klussen in contact met goede klusser in jouw directe omgeving. Hoe het werkt. Hiermee schoon je denk ik je homepage behoorlijk op, dat biedt ruimt voor de actuele, openstaande klussen die jullie aanbieden. Daarbij wil ik meteen de zoekfunctionaliteit zien! Dat is echt een no-brainer, dat is een van de belangrijkste taken op je site. Voorzie in die functionaliteit! Een ander punt van overweging is het laten vallen van het begrip "Advertentie". Bij een advertentie denkt iedereen aan betaald adverteren. Je moet dus telkens maar weer zeggen dat het gratis is, mensen gaan dan op zoek naar het addertje onder het gras zoals John al opmerkte. Waarom kies je niet voor 'Klus aanmelden' en 'Klus zoeken'? Tot slot nog wat klein grut: - meta descriptions van je pagina's zijn nu vaak hetzelfde en veel langer dan de limiet van 156 karakters - de buttons mogen qua kleur gerust opvallen, daarmee trekken ze juist de aandacht - als USP kun je het lokale / regionale aspect meenemen in je slogan, benadruk dit! - Registreer is nogal verwarrend samen met Inloggen, maak er dan van Meld je aan als klusser Zo, en nu ben ik royaal over mijn 1 uur limiet heen ;D Ik wens jullie veel succes, iOptimize
  8. Heren, alvast bedankt voor jullie feedback en waardevolle aanvullingen. Ik vraag me alleen af wat de werkwijze is als het shared hosting betreft. Dan heb ik hoogstwaarschijnlijk geen toegang tot DNS records maar ben ik daarvoor afhankelijk van de internet service provider. Toch? Kan ik dan het volgende scenario uitvoeren: 1. Verzoek om verhuizing domein wordt ingediend en goedgekeurd door oude/huidige provider. 2. Nieuwe provider geeft alle gegevens om de website online te kunnen zetten, maar zet de daadwerkelijke verhuizing van het domein even on hold. 3. Website gaat online bij nieuwe provider en wordt getest m.b.v. een tijdelijke URL (direct IP adres). 4. Als deze goed staat, wordt de nieuwe provider ingeseind dat de verhuizing definitief gemaakt kan worden. 5. Nieuwe provider zorgt dat DNS gegevens geupdate worden. 6. Voor een transitieperiode van 24 uur (TTL tijd) kunnen bezoekers nog op de oude server terecht komen, daarna komen ze op de nieuwe server uit. 7. Oude server gaat offline. @Hans Als dienstverlener ben ik bezig een website te verhuizen. Ik, als ondernemer, zoek hier naar de beste methode, technieken zodat ik deze verhuizing kan uitvoeren. Ik stel geen vragen namens mijn klant, zoek alleen hulp om mijn werk zo goed mogelijk uit te kunnen voeren. Ik zie niet hoe dit in kan druisen tegen de forumregels eerlijk gezegd. Groet, iOptimize
  9. Een vraag voor de kenners! Ik sta op het punt een website te verhuizen naar een andere provider maar mijn klant is als de dood dat hij de in 6 jaar opgebouwde pagerank, organische ranking in Google en backlinks verliest. Begrijpelijk natuurlijk. Ik weet het een en ander van SEO en webtechnologie maar ik merk dat mijn kennis hierin tekort schiet. Ook zoeken op HL en het internet gaf mij nog geen 100% zekerheid over de beste aanpak. Daarom mijn verzoek om hulp en advies zodat ik mijn klant goed kan adviseren. Actuele situatie Deze website draait op de webserver van een klein bureau met een eigen CMS. Niets van de oude site wordt gemigreerd, alleen de backlinks, posities in Google en pagerank zijn van belang. Het huidige webbureau spartelt tegen en jaagt mijn klant angst aan door te zeggen dat hun posities in Google verloren zullen gaan met een nieuwe website. Nieuwe situatie De domeinnaam blijft hetzelfde, zal alleen moeten worden verhuisd. Alle content is herschreven, foto’s en video’s zijn opnieuw gemaakt. De nieuwe website gebruikt Wordpress als CMS en zal gehost worden bij een nog te kiezen provider. Is dit de werkwijze? Hoe kan ik deze website het beste overzetten naar de nieuwe provider zonder verlies van pagerank en backlinks? Als ik het allemaal goed heb gelezen en begrepen, moet het als volgt gaan: 1. Upload van de nieuwe website naar de nieuwe provider en testen of deze goed werkt 2. Verkorten van de TTL op het DNS record zodat het nieuwe IP adres actief wordt gepusht - als ik er bij kan tenminste… 3. DNS record aanpassen. Als ik geen actieve toegang heb hiertoe, dan regelt de nieuwe hostingprovider dit bij de administratieve verhuizing van de domeinnaam? 4. Zodra de nieuwe website zelfstandig wordt gevonden kan de oude offline. Is het bovenstaande proces de manier waarop het moet gebeuren? Mis ik iets, zie ik iets over het hoofd? En… behoud ik hiermee die kostbare rankings??? Tot slot nog een redirect vraag. Kan ik met een .htaccess script op de nieuwe site nog de oude webadressen afvangen en doorsturen naar de nieuwe pagina’s of moet zo’n redirect op de oude webserver plaatsvinden? Alvast bedankt voor jullie advies en meedenken! Groet, iOptimize
  10. Als ondernemer behoor ik niet tot je doelgroep. Ik heb zelf behoorlijke administratieve kennis en (toch) heb ik mijn boekhouding uitbesteed aan een administratiekantoor. Maar ik heb wel je site een beetje doorgenomen en ik neem mijn petje af voor alle content die je hebt geproduceerd. Dit is echt een hele klus geweest, dit heeft je veel tijd gekost. Omdat ik kan zien hoeveel 'effort' je er in hebt gestoken, vind ik het zo jammer dat de uitvoering zo slecht is. Ik wil je wat tips en aanbevelingen geven zodat je hopelijk ook wat rendement gaat krijgen van al je noeste arbeid. 1. Contrast en ruimte Je site zit gewoon in een te krap jasje. Alles staat op dicht op elkaar, zo dicht dat het een grote brei wordt. Je onderwerpen staan op een paar pixels afstand van je content en direct daar weer op staan de lijstjes die je nog hoopt te vullen. Het wordt zo een onoverzichtelijke brei van letters en woorden, vermoeiend om te lezen en eigenlijk bijna intimiderend om te lezen. Ook je spaarzame gebruik van kleur, je hebt nu wit, zwart en blauw, werkt tegen het gebruiksgemak van je site. Door bijvoorbeeld je navigatie van onderwerpen in een grijs kader te zetten, creeer je een duidelijk onderscheid. Fijner voor het oog en ook beter om de hiërarchie in de site te ontdekken. Tip: Gebruik meer steunkleuren om de hoofdzaken beter te onderscheiden van de bijzaken. Bouw ook meer ruimte in tussen de verschillende elementen zodat je belangrijkste content ademruimte krijgt. 2. Tekst, tekst en nog meer tekst Je hebt een handleiding boekhouden geschreven. Helaas ga je voorbij aan twee tamelijk elementaire zaken: [*] Slechts 20% van de mensen leert het beste door te lezen, 40% geeft de voorkeur aan audio-visueel materiaal en 40% leert bij voorkeur door zelf te doen en te ontdekken. Grofweg 80% van alle mogelijke bezoekers wordt niet vrolijk van de manier waarop jij je materiaal aanbiedt... [*] Het lezen van een beeldscherm kost veel meer tijd en inspanning dan het lezen van een papieren variant. In combinatie met punt 1 vraag je grote inspanningen van je bezoekers. Ik voorspel je dat ze die niet gaan doen, je vraagt teveel van ze. Aanbeveling: Ik geloof direct dat je heel veel weet van boekhouden. Alleen de manier waarop je jouw kennis nu overdraagt is niet meer helemaal van deze tijd. In jouw geval zou ik screencasts opnemen van ieder onderwerp dat je behandelt. Gewoon met simpele screencapture software laten zien hou jij in Excel of een boekhoudprogramma allerlei posten verwerkt of uitrekent. Wat de functie van zaken is in de boekhouding. Je vertelt er het verhaal bij en mensen kunnen dat als video - audio-visueel dus - gewoon volgen. Je teksten zijn dan het script en de voorbeelden van jouw verhaal. Op deze wijze biedt je mensen al 2 manieren aan om meer te leren over boekhouden. 3. Uitstraling van de site In aanvulling op punt 1, zou ik je ook willen aanraden om met een webdesigner naar je site te kijken. Het oogt allemaal wat amateuristisch en gedateerd. Je logo ziet er bijvoorbeeld gerafeld uit, komt zo weinig professioneel over. Het feit dat je adverteerders zoekt en allerlei handige links wilt aanbieden maar niet hebt, geeft een wat desperate indruk. Mijn advies hierbij zou zijn om dergelijke gegevens pas te laten zien op het moment dat je adverteerders, kantoren, software en tips hebt. Tot dat moment zou ik gewoon een blokje neerzetten als "Uw advertentie hier? Vraag naar de mogelijkheden.". En hetzelfde dan voor alle andere contentblokken die nu nog leeg zijn. Je hebt al veel gedaan maar helaas ben je er nog lang niet. Het gaat nu om verbeteren en finetunen, hopelijk heb je hierbij wat aan mijn aanbevelingen. Succes, iOptimize
  11. Joffrey, Het eerste dat mij opvalt als ik je webshop bekijk is de mismatch tussen de rotator en wat jij doet en biedt. Al je foto's laten hele lieve foto's van baby's zien maar geen schoenen!? Bij babyschoentjes wil ik bij voorkeur kinderen zien die jouw schoenen aan hebben. Dit is echt een gemiste kans, vooral ook omdat je natuurlijk dit soort foto's snel kunt maken of laten maken. Misschien zelfs wel met je eigen kinderen? Je USP's komen nergens duidelijk naar voren. Ja, op de pagina "Onze schoentjes" staat een heel verhaal. Maar wie leest de essentie van jouw onderneming nu helemaal onderaan een ondersteunende pagina? Waarschijnlijk zo goed als niemand. Om je USP te promoten kan ik je aanraden een slogan onder je bedrijfsnaam toe te voegen. Bijvoorbeeld "Trendy, biologische babyschoenen, goed voor uw kind en ons milieu". Die USP's laat je vervolgens ook in een opsomming terugkomen op vrijwel iedere pagina; plaats hiervoor een tekstblok aan de rechterkant van je pagina's. Overigens vind ik de gewone tekstpagina's niet zo fijn lezen zonder een witte of grijze achtergrond. Dat mag een transparante (doorschijnende) achtergrond zijn, het maakt de tekst denk ik net wat fijner leesbaar. Dit kun je denk ik heel snel testen via de instellingen van SEO shop. Als je de USP's op een andere wijze verwerkt, biedt dat ook de mogelijkheid de navigatie te herordenen. Mensen komen voor Jongensschoentjes - Meisjesschoentjes - Merken - Aanbiedingen (idee?) en Contact. Het laatste voor het geval ze iets niet kunnen vinden of snappen. Als laatste item zou je dan jezelf, jullie bedrijf kunnen presenteren. Maak dat dan ook meteen persoonlijk en plaats er foto's van jullie zelf bij, dat geeft jullie webshop een eigen tintje. Dan nog wat ideeën bij het achterblijven van de klanten. Trek je op dit moment wel de juiste klanten? Dus mensen met jonge kinderen die geld overhebben voor ecologisch verantwoorde babyschoentjes? Ik heb het niet gecontroleerd maar ik vermoed dat je best een premiumprijs vraagt voor deze schoenen. Voor 'gewone' shoppers zul je wellicht te duur zijn en heb je dus te maken met bezoekers die niet zullen converteren. Het beter afkaderen van je doelgroepen en deze proberen te bereiken is dan een eerste stap op weg naar succes. Succes, iOptimize
  12. Kan ik na 12 pagina's met lofuitingen nog een nieuwe invalshoek vinden? Nee, ik denk het niet en het hoeft ook niet. Het was inderdaad een geweldig evenement: prachtige locatie, lekker eten, leerzame workshops en hele leuke en inspirerende mensen. Niets dan lof voor de organisatoren en alle hulptroepen! Wat me persoonlijk opviel, was het volgende. Ik ga wel eens naar netwerkborrels toe en ik voel me daar nooit helemaal ontspannen. Ik ben toch te introvert van aard en vind het dan moeilijk om in hele korte tijd een band op te bouwen met mensen zodat ik me vertrouwd genoeg voel. Dit had ik dus The Next Event totaal niet. Higher Level verbindt ons allemaal. Ik lees de vragen, reacties en artikelen van talloze HL-ers en probeer mijn steentje bij te dragen. Ik heb zo toch veel mensen 'leren kennen'. Dat vertaalde zich op het Event in hele leuke en open contacten. Het voelde als een feestje met bekenden en gelijkgestemden en dat is denk ik het grootste compliment dat ik kan maken! Mini HL evenementen? Iets anders nog... Meerdere mensen geven aan dat ze best vaker een off-line evenement onder de HL-paraplu willen meemaken. Ik deel die wens, dat lijkt me absoluut interessant. Om een follow-up te geven, overweeg ik een evenement te organiseren met als thema "Verbeter je website". Dit is mijn vakgebied, vrijwel al mijn reacties op HL hebben hier betrekking op. Mogelijke opzet van de workshop "Verbeter je website" De basis van deze workshop wordt gevormd door de reviews die de ondernemers op elkaars websites uitvoeren. Die gegevens vul ik dan aan met mijn bevindingen van een audit van iedere website. Daarnaast zal ik dan zelf een presentatie geven waarin ik veel tips zal geven om websites te verbeteren. Waar, wanneer en wat kost het? Kort antwoord: binnenstad Deventer (vlak bij het station), een middag in oktober of november tegen de kostprijs van de locatie (iets van € 15,00 per persoon). Maximaal 6 deelnemers. Interesse? Laat me via een persoonlijk bericht maar weten of je interesse hebt en wanneer het je zou schikken. Bij voldoende interesse, zal ik het programma verder toelichten in een nieuw topic. @moderators Ik hoop dat het tweede deel niet al te misplaatst is hier... Ik zie het als een mogelijk vervolg op The Next Event en zonder data kan ik er ook nog geen evenement van maken. Is het wel off-topic, haal het dan maar weg en dan maak ik er wel een nieuw item voor aan. Groet, iOptimize
  13. Dag Marcel, John en Sabra hebben je al goede feedback gegeven op het shopping-gedeelte, ik zal wat andere punten aanstippen. Om te beginnen, met een groot uitroepteken... je bemiddelt namens 1734 winkels en hebt € 6,74 opgehaald?! Met behulp van social proof kun je bewijzen dat jouw dienst of product goed is, dit is de negatieve variant daarvan. In mijn optiek is € 6,74 het signaal om hier vooral niet te kopen aangezien niemand verder iets koopt in deze Charity Mall. Kijk ik vervolgens bij Details, dan wordt het nog triester. 8 aankopen in bijna een maand. In je streven naar transparantie - ik denk althans dat dat het is - gooi je al je back office data maar online. Het is allemaal teveel en te onhandig. Je bouwt zo geen betrouwbaarheid en krediet op maar breekt het af. Ik zou hier echt goed over nadenken of je deze gegevens zo wilt en/of moet presenteren. Je blauwe blok op de homepage moet het verkooppraatje voor je doen. De leesbaarheid van het blok is niet zo goed, het wit schittert me tegemoet. Erger nog is dat je teksten ook niet lekker lopen en daardoor jullie USP niet goed over het voetlicht brengen. En wat moet ik denken van jullie statement dat shoppen bij jullie nooit duurder is omdat je 499 kortingscodes hebt voor 1734 winkels? De eerste winkel die ik probeerde had dus al geen kortingscode... Voordat je gaat investeren in verdere samenwerking met goede doelen en/of ander webshops, zul je deze site echt op orde moeten krijgen. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om de homepage op de schop te nemen. Speerpunten hierbij zijn: - shoppen bij jullie is leuk en goedkoop - 1734 winkels met mooie aanbiedingen en hoge kortingen - en... met iedere aankoop ondersteun je een goed doel naar keuze Voor jouw beeldvorming: om dat bovenstaande te bereiken moet je de introductie, het 'Hoe werkt het?' en 'Waarom shoppen bij Charity Mall' op een heldere manier samenvoegen en presenteren. Dat is iets voor een ontwerper die ook goed snapt welke informatie mensen nodig hebben om jouw initiatief te vertrouwen en dus klant bij je te worden. Een laatste detail is nog je gegoochel met IP-adressen. Als ik een goed doel heb geselecteerd, dan feliciteer je mijn IP adres met mijn keuze en vertelt er tevens bij dat mijn goede doel nog niks heeft binnengehaald. In plaats van volop verwarring te stichten - wat denkt een klant in vredesnaam bij het zien van het IP-adres? - kun je beter zeggen "Met iedere aankoop ondersteunt u nu NAAM. Dank u wel voor uw hulp!". Mijn persoonlijke mening is dat je er nu een hele kluif aan zult hebben om dit initiatief in deze vorm levensvatbaar te maken. Er klopt simpelweg teveel niet. Voordat je verder gaat, moet je deze site echt op orde hebben. Je idee heeft best potentie. Met een goede marketing "Shoppen voor het goede doel" en de back-links van 1734 webshops moet je een potje kunnen breken bij Google en Co. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Succes!
  14. Deze webshop begint er steeds beter uit te zien. Het is denk ik voor de HL-ers fijn om te zien en te lezen dat hun commentaren in overweging worden genomen en ook in de praktijk worden toegepast! Om te beginnen een heel praktisch advies: Je vraagt onze hulp maar vertrouw niet blindelings op specialisten. Velen van ons hebben veel (specifieke) kennis van het internet. Deze kennis en adviezen hebben je al goed op weg geholpen, de webshop begint een professioneel niveau te bereiken. De basis staat er, nu het vervolg! Voor de volgende stappen heb je niet zozeer onze gekleurde en persoonlijke meningen nodig, als wel de hulp van bezoekers en klanten. Wat doen de bezoekers op je site? Haken ze ergens af? Heb je hoge bounce rates op de homepage? Vinden ze de bestelprocedure niet eenvoudig genoeg? Je komt nu in de fase dat je met je website productie moet draaien. Je moet nu in kaart gaan brengen hoe je website het doet in de zin van bezoekersaantallen, interactie op de website, omzet, terugkerend bezoek, etc. Dit is je ijkpunt, van hieruit ga je doelen formuleren die je wilt behalen met je site. Hierbij sta je voor de echte uitdaging om die doelen in concrete acties om te zetten. Je gaat nu je site procesmatig verbeteren waarbij je: - gemeten knelpunten op je site probeert op te lossen door te testen met verschillende oplossingen: A/B testen zijn een mooie start. - analyseert hoe die oplossingen uitwerken: neutraal, positief of negatief. - verbeteringen implementeert Vervolgens kun je opnieuw doortesten om te zien of het rendement nog verder te verbeteren valt. In plaats van te vertrouwen op onze kennis, ervaring en mening, ga je nu uit van de objectieve data uit je webstatistiekenprogramma en je maakt gebruikt van software als Optimizely of Visual Website Optimizer. Het aloude motto "Meten = Weten" is vanaf nu van toepassing. Dit gezegd hebbende, kan ik wel wat zaken bedenken die ik getest zou willen zien: - Heeft een image rotator echt zoveel nut op deze site? Rotators zijn in de mode maar ze voegen niet altijd echt wat toe. - Werken foto's met mannen, jouw doelgroep, beter dan de bevallige poses van de dames? - Je hebt geen tagline bij je logo. Alleen op je homepage staat 1x waar jij voor staat: "Exclusieve herensokken, kousen, stropdassen en herenriemen uit Italie". Test eens of zo'n tagline het begrip van je bezoekers voor je site verbetert; zodat ze direct snappen waar je voor staat. - De referenties van je klanten vallen zo niet op... gemiste kans! Categoriseer je testimonials en voeg ze toe aan de productgroepen. Laat bij een paar sokken de 'sokken-testimonial' van een klant zien! Bevordert dit de verkoop? Ja, ga er mee door dan! - Verkoop je beter als je mannen laat zien die je producten dragen? Een foto van een man met een stropdas om geeft mij een beter beeld van hoe die stropdas mij zou kunnen staan. Een laatste SEO-dingetje dan nog: je kunt nog meer rendement halen uit het Description veld van elke pagina. Daar heb je in principe 156 karakter voor tot je beschikking, ik zag hier veelal wat algemene teksten staan die ook nog eens zeer kort zijn. Bijvoorbeeld je homepage: "Online kopen Italiaanse gekleurde herensokken, kousen, stropdassen en herenriemen" - 81 karakters. Dat kan beter: "Handgemaakte stropdassen. Prachtige herensokken en kousen. Leren herenriemen. Exclusieve kwaliteit uit Italie. Mannen met stijl kopen bij Mannen in Stijl." - 154 karakters. Succes! Frank
  15. Beste Reinder, In de schone Engelse taal is er een gezegde "Penny Wise, Pound Foolish". Die situatie lijkt een beetje op jou van toepassing en eerlijk gezegd op veel van de tips die je krijgt. Je focust nu helemaal op de webshop. Welk systeem is het beste, wat kosten de verschillende mogelijkheden, wat kan ik er mee? Etc. Het opzetten van een website/webshop is hartstikke leuk en spannend om te doen, ik spreek uit ervaring. Maar jouw echte uitdaging is niet die webshop als wel het definieren van bestaansrecht voor je webshop. Je gaat 'drop shippen'. Je gaat speelgoed in z'n algemeenheid verkopen namens andere partijen. Je verkoopt een generiek product waar jij op geen enkele manier waarde aan kan toevoegen. Lego is Lego. Je kan je op niets anders onderscheiden dan de scherpste prijs, razendsnelle levering en hele goede service. Gaat je dat lukken denk je? Neem je genoegen met marges die zo minimaal zijn dat je net zoveel verdient met een krantenwijk? Wordt er door jouw partners altijd snel en betrouwbaar geleverd? Ben je altijd bereikbaar voor support en service? Een andere mega-probleem is/wordt je internet marketing. Mijn snelle zoekopdracht op "lego kopen" leverde 2.000.000 hits op. De keiharde ervaring leert dat slechts de top 5 resultaten kans maken op mijn bezoek en mogelijk een bestelling. Hoe ga jij de zoekmachines domineren met speelgoed voor jong en oud? Als je gaat adverteren via Google Adwords, heb jij dan de grote budgetten om gedurende lange tijd campagnes te draaien? Hoe ga je dit probleem aanpakken? SEO en SEA kosten zowel tijd als geld, veel geld. Je wilt nu voor een prikkie een webshop, dat kan en mag. Besef alleen wel dat de echte investering niet in die webshop steekt. Het gaat om internet marketing. En je staat op het punt om het op te nemen tegen gevestigde namen met hele grote budgtetten. Bezint eer ge begint! Het is niet mijn bedoeling om je ambities de grond in te boren, verre van dat. Ik houd je alleen een spiegel voor. Kijk er eens goed in bedenk dan of dit plan serieus kans van slagen maakt. Heb je de tijd en het geld? Heb je de kennis van SEO en SEA? Misschien moet je het ook niet in 'speelgoed voor jong en oud' zoeken maar in een niche. In een speelhoekje waar jij alles van af weet (of gaat weten) en waar je van ieder product iets speciaals kunt maken. Dit zou ook mijn advies aan je zijn als je toch besluit door te gaan met je plan. Zoek een niche en probeer die te veroveren. Zo is Amazon.com begonnen, zo is CoolBlue begonnen... Waarschijnlijk niet het fijnste advies uit de serie, maar wel een eerlijk advies gegeven met de beste bedoelingen. Ik wens je wijsheid en succes met wat je ook gaat doen! Groet, iOptimize
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.