Jump to content

Esther M.

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Company info

  1. Inmiddels heb ik een aantal van de tips en adviezen ter harte genomen. Wat ik een paar keer terug kreeg was dat de site op tablet en mobiele telefoon niet prettig las. Ik heb dit doorgespeeld naar de websitebouwer en er wordt aan gewerkt. Toch wel leuk om te vermelden dat ondanks dat er nog veel aan te merken valt op de site, de eerste opdracht zojuist is geplaatst :)
  2. Beste ´zonnig2´ Om allereerst jouw twee vragen te beantwoorden: 1) Voor een zzp'er is deelname interessant omdat men rechtstreeks een overeenkomst aan gaat met de opdrachtgever, zonder tussenkomst van een bemiddelaar. Hierdoor hou je als zzp'er meer aan je uurtarief over, is je onderhandelingspositie sterker en zit je niet met een concurrentiebeding, waardoor je veroordeelt bent tot die ene bemiddelaar. De site is pas onlangs gelanceerd. Potentiële opdrachtgevers vragen hoeveel zzp'ers zich al hebben ingeschreven en zzp'ers hoeveel opdrachten er al staan. Beetje kip-ei verhaal dus. Er is momenteel 1 potentiële opdrachtgever, die ook vele connecties heeft met andere opdrachtgevers. Zijn stelling was: laat me zien dat voldoende zzp'ers zich inschrijven, zodat ik ook daadwerkelijk iets heb om op te matchen en ik zal opdrachten plaatsen. 2) dat is een interessante die je benoemt. Van origine is dat niet de insteek van de site. Maar stel dat je als zzp'er rechtstreeks aan de slag wilt bij een opdrachtgever en die opdrachtgever wil dat alleen maar als hem alle administratieve en fiscaal juridische zaken zoveel mogelijk uit handen genomen worden, dan zou dat heel goed kunnen middels Financiële Opdrachten Online. Mbt jouw punten aangaande het inschrijfformulier: Ik weet zeker dat er nog veel meer opleidingen toegevoegd kunnen worden en dat is dan ook de bedoeling! Elke opleiding moet echter ook weer worden verwerkt in het matchingsysteem en daar gaat vaak de tijd in zitten. Momenteel verzamel ik wel alle wensen mbt opleidingen/systeemervaring/anderzijds. De tip WO (stond er eerst niet bij) heb ik direct laten toevoegen. Van alle andere tips zal dit gebeuren afhankelijk van hoe gewenst een bepaald item is. Helaas ben ik zelf niet technisch genoeg om zelf een site te onderhouden mbt het matchen, dus heb ik in aanvang bepaalde keuzes gemaakt. Als je een zzp'er zelf systemen laat invullen, gaat het matchen niet goed, dus dat is helaas geen optie (zou het wel makkelijker maken namelijk) De motivatie Je kunt dit blok gebruiken als podium om jezelf voor te stellen. Omdat je het zo vaak als je wilt kunt wijzigen, kun je het ook specifieker maken voordat je op een opdracht reageert, als een soort vangerichte sollicitatiebrief. Duur opdracht Het veld duur opdracht is geen verplicht veld. Als je hier niets invult en de opdrachtgever ook niet, dan kan er een match plaatsvinden (als je ook aan de andere criteria van de opdrachtgever voldoet). Een opdrachtgever kan zelfs matchen, zonder ook maar 1 criteria aan te vinken (maar goed, dan is iedereen een match en dat is niet wenselijk). Alle (potentële) opdrachtgevers spreek ik persoonlijk en geef ik een toelichting op het matchingsysteem en ook dat het de moeite loont om niet al te 'streng' te matchen Veel gegevens invullen Ik kan me voorstellen dat dit een drempel opwerpt en ik heb het argument ook al vaker gehoord. Toch is het een bewuste keuze om zo veel mogelijk te laten invullen, documenten te laten uploaden. Grote opdrachtgevers staan nog zeer kritisch tov rechtstreekse overeenkomsten. Oa omdat ze dan zelf alle documenten moeten opvragen/moeten checken of de gevraagde documenten daadwerkelijk aanwezig zijn. Aan een half ingevuld profiel heeft de opdrachtgever niets en is vaak ook een reden om af te haken bij een dergelijke site. Een zzp'er die de moeite heeft genomen om alle gevraagde velden in te vullen is om die reden alleen al een serieuze kandidaat. En daarbij: elke letter die een zzp'er typt kost ruimte. Met een half ingevuld profiel kan een opdrachtgever niet veel en kost de site eigenaar wel (veel) geld. Opdrachten op basis van netwerk Die mogelijkheid wis je natuurlijk niet uit door je in te schrijven op de site. Waar ik zelf echter tegenaan ben gelopen (en ik heb begrepen dat ik daar niet de enige in ben) zijn bemiddelaars die de hoofdprijs vragen, bemiddelaars die alleen een opdracht op projectbasis willen (maar wel een uurtarief van de opdrachtgever ontvangen), bemiddelaars die je aan alle kanten vast willen leggen en kick back fees vragen. Helaas houden opdrachtgevers en bemiddelaars die constructies vaak gezamenlijk instand. Ik wil een beter alternatief bieden en de zzp'er weer in de positie plaatsen zoals het ooit bedoelt was: rechtstreeks in contact met de opdrachtgever. Mochten er trouwens mensen zijn die potentiële opdrachtgevers in gedachten hebben, dan hoor ik het graag! Al jullie vragen en opmerkingen hebben me doen beseffen dat het wellicht een idee is een Q&A op te stellen en op de site van Financiële Opdrachten Online te plaatsen
  3. Dat is zeker de bedoeling! :) Mooi dat het nu wel lukt en de opmerkingen mbt de av en het zwakke wachtwoord neem ik ter harte en ga ik mee aan de slag!
  4. Ik ben toch wel benieuwd waar dat mis gaat. Wellicht een spatie bij postcode of telefoonnummer?
  5. Dat is een goede Peter. In dat geval kun je bij het veld var een ander document uploaden, zodat je je wel kunt inschrijven. Voor mij in elk geval een aandachtpunt!
  6. Dag Peter en Frank, Dank jullie beiden voor de kritische opmerkingen. Ik ga ze allemaal nog eens goed doornemen en kijken wat ik op korte termijn kan verbeteren. Mbt de verplichte velden, de volgende velden zijn verplicht; Loginnaam, voornaam, straat en huisnummer, woonplaats, telefoon, functieomschrijving, achternaam, postcode, emailadres, kvknummer , beschikbaar (per direct of later), wachtwoord. Verder is het uploaden van de volgende documenten verplicht; cv, var, uittreksel kvk en diploma's.Als het goed is komt er een waarschuwing in het rood bij de velden die niet of niet correct gevuld zijn. Zou je nog eens willen proberen een profiel aan te maken Peter en laten weten of het gelukt is? Dank voor je moeite alvast!
  7. Beste Amado, Dat budget was ook gereserveerd, alleen viel de bouw van de site 2x zo hoog uit tov wat de makers zelf hadden ingeschat. Enfin, zo gaan die dingen soms. Ik lees bepaalde kreten die mij niets zeggen, maar waar jij zo te lezen veel verstand van hebt. Zou je me er iets meer over kunnen vertellen, zodat ik eea met de website bouwers kan bespreken? Dank voor je moeite alvast!
  8. Allereerst allen hartelijk dank voor de reacties en kritische vragen! @ Steven: Het klopt dat er bij veel opdrachtgevers onduidelijkheid is over hoe een VAR te gebruiken. En natuurlijk staan op diezelfde VAR nooit exact die werkzaamheden die bij een opdrachtgever uitgevoerd moeten worden. Waar het om gaat is dat de werkzaamheden in lijn zijn met wat er op de VAR staat. Als een opdrachtgever een zzp'er inhuurt, waarbij de VAR omschrijving betrekking heeft op werkzaamheden in de bouw en de feitelijke werkzaamheden hebben betrekking op financiële dienstverlening, dan heb je een mismatch. Ook blijft het aan de zzp'er om uitbreiding van het werkgebied aan de VAR te laten toevoegen. @ Norbert: ik ben met je eens dat er zeker een onderscheid is waar het gaat om de aansprakelijkheidsrisico's mbt zzp'ers. Alleen is het vreemd dat daarvoor een percentage gevraagd wordt ipv een bedrag. Een zzp'er waarbij grotere (aansprakelijkheids)risico's gelopen worden, wordt niet ineens een nog groter risico als het uurtarief wordt verhoogd omdat men erg tevreden over hem of haar is. Daarbij blijven bemiddelaars van belang omdat een site nooit het menselijke aspect kan vervangen en bepaalde beroepsgroepen/functies verlangen bovendien dat er door een specialist in wordt bemiddelt. @ John: klopt; de zzp'er verzorgt zelf de facturen. Een opdrachtgever wordt echter niet gelukkig van diverse kleine facturen per maand. Dat is een van de redenen waarom je op dergelijke sites zelden de eindopdrachtgever ziet, maar wel heel vaak een bemiddelaar. Een ander belangrijk punt wat grote opdrachtgevers weerhoudt is het juridische aspect en de warme banden met de preffered suppliers. De zzp'er vindt het op zijn beurt vaak vervelend om afhankelijk te zijn van lange en wisselende betalingstermijnen. (eens = ondernemersrisico, maar toch) De opzet is dan ook dat de overeenkomst tussen opdrachtgever en zzp'er is en de facturatie een driehoek wordt tussen opdrachtgever, servicekantoor en zzp'er. @ Peter: nieuw op het forum, dus ben nog even aan het vogelen. ik zal er zo naar kijken! Zoals gezegd waardeer ik de reacties en feedback. Is er echter ook iemand die mij kan vertellen wat een motivatie zou zijn voor zzp'ers om zich in te willen schrijven?
  9. Beste Perry, Dank je voor het bekijken van de site! En het is een terechte vraag die je stelt. Inschrijving en reageren op opdrachten is gratis. Pas na een geslaagde match tussen opdrachtgever en zzp'er wordt een vast bedrag per uur gerekend van 1,50. Deze kosten zijn voor: het servicekantoor dat de contracten opstelt en de facturen verzorgt, het onderhouden en uitbreiden van de site en in sommige gevallen een stuk voorfinanciering als de opdrachtgever een langere betaaltermijn aanhoudt dan voor de zzp'er wenselijk is. Overigens staat dat ook gewoon op de site onder het kopje 'over jou'. Ter illustratie: bij een uurtarief van € 55,- wordt gemiddeld 15% marge per uur gevraagd. Vreemd, want als iemand een hoger uurtarief heeft, wordt er dus ook meer verdiend, terwijl de administratieve werkzaamheden voor een zzp'er met een hoog uurtarief niet anders zijn dan die voor een zzp'er met een lager uurtarief. Betekent dus per uur een besparing van € 6,75 (8,25 minus 1,50) Hartelijke groeten, Esther
  10. Is geen gek idee Peter. Was tot vandaag nog niet bekend met dit forum, maar zie idd de mogelijkheid voor vraag en aanbod. mbt jouw vragen: het klopt dat veel velden, waaronder het uploaden van een VAR verplicht is. Het in het bezit hebben van een geldige VAR verklaring van de zzp'er waar mee gewerkt wordt is voor een opdrachtgever verplicht. Doordat het uploaden ook verplicht is, kan een opdrachtgever direct zien of een VAR verklaring nog geldig is, de feitelijke werkzaamheden overeen zullen komen met wat er op de VAR staat enz. En inderdaad, vanaf volgend jaar wordt dat anders; de BGL. De site zal dan ook dynamisch blijven en inspelen op dergelijke actualiteiten. De reden waarom veel velden verplicht zijn, is een bewuste keuze. Er zijn al legio sites waar je met een half ingevuld profiel al zichtbaar bent voor opdrachtgevers. Als de opdrachtgever geïnteresseerd is, moet achteraf gecheckt worden of de van toepassing zijnde documenten juist/aanwezig zijn en de opdrachtgever zal dit ook in de administratie willen/moeten houden. Momenteel zorgen bemiddelaars voor die stap, maar doordat die schakel er tussenuit valt, maakt dit het voor opdrachtgevers eenvoudiger om kandidaten te screenen en verhoogt het de kans voor de desbetreffende kandidaten op het vinden van een geschikte opdracht. Mocht je meer willen weten, dan hoor ik wel!
  11. Beste Peter, de site is financieleopdrachtenonline.nl Hartelijke groeten, Esther
  12. Onlangs ben ik gestart met een nieuw initiatief voor de bemiddeling van financiële ZZP'ers. Dit initiatief is ontstaan vanuit mijn eigen onvrede over de torenhoge marges welke de meeste bemiddelaars vragen aan ZZP'ers. Omdat met name grote opdrachtgevers bij voorkeur alleen maar werken met bemiddelingsbureau's (preffered suppliers), kun je als ZZP'er vaak niet rechtstreeks een opdracht met de opdrachtgever overeenkomen, waardoor je toch weer op een bemiddelaar bent aangewezen. Inmiddels heb ik een relatief grote partij gevonden die wel bereid is rechtstreeks de opdracht met ZZP'ers aan te gaan. Maar er moeten dan wel voldoende ZZP'ers geregistreerd zijn (in elk geval ca. 50). Ondanks dat registratie en reageren op opdrachten gratis is, heb ik nog wel een flink aantal inschrijvingen nodig. Omdat er inmiddels al heel veel geld is gestoken in dit initiatief, zijn de financiele middelen om het idee verder te vermarkten minimaal. Via LinkedIn heb ik inmiddels al wat inschrijvingen en een Twitteraccount is aanwezig. Wie van jullie kan mij helpen met tips hoe ik op korte termijn veel financiële ZZP'ers zich kan laten inschrijven op de site, zodat de potentiële opdrachtgever een definitieve wordt?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept