CroppedMedia

Senior
  • Aantal berichten

    39
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amersfoort
  • Telefoonnummer
    0629123155
  • Branche
    Personeel & opleidingen
  • Branche 2
    Huisvesting & vastgoed
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Ik zoek mensen die het onderste uit de kan willen halen en de moderne kanalen van promotie en marketing met beiden armen aanhalen.

CroppedMedia's trofeeën

  1. Misschien wel een goed idee voor de langere termijn inderdaad. Qua content wil ik me nu vooral focussen op de hoofdpagina - maar mocht ik er de tijd en inspiratie voor vinden is het tweede domein inderdaad in te zetten als redirect naar een landingpage of iets dergelijks. Goede tip, bedankt!
  2. Als zou blijken uit de antwoorden op dit forum dat dat enorme zin zou hebben, waarom niet. Dat blijkt echter niet perse. Ik ga het dus ook waarschijnlijk niet doen. Tenzij ik de behoefte heb volkomen andere keywords in te zetten, maar ook dat zal de komende tijd niet van toepassing zijn.
  3. Met die zoektermen inderdaad, maar op een of andere manier lukte het me niet het in google fatsoenlijk te formuleren zonder enkel berichten te krijgen over het effect van een 301 redirect. Helder - precies waar ik naar op zoek was. Ik ga er nog eens mee worstelen. Kijken of het nut zou hebben. Bedankt!
  4. Ik vroeg mij af in hoeverre het zinvol is om backlinks op te bouwen voor een domein dat enkel redirect (301) naar de hoofdpagina. De hoofdpagina bevindt zich op een 'lange url', iets dat niet makkelijk in de wandelgangen te onthouden is. Wel is er al flink gewerkt aan linkbuilding voor dat domein en is er in principe geen plan om dat domein te verhuizen. Wel heb ik ondertussen een domein geregistreerd met een kortere URL, omdat dit makkelijker is te onthouden voor mensen die je toevallig tegenkomt. Dit domein heeft geen content en stuurt de bezoeker enkel door via een 301 redirect naar de lange url/de hoofdpagina. Nu is de vraag dus: Heeft het zin om buiten de linkbuilding voor de lange url ook links te gaan opbouwen voor de korte, 301 redirect url? Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken.
  5. Het eerste wat mij persoonlijk opvalt is, zoals vaker aangegeven, de slider. Deze is van flink formaat en ik moet op mijn 23" scherm met een 1080p resolutie ook nog flink scrollen om de gehele afbeeldingen te zien. Die afbeeldingen (waaronder een willekeurige brug) zeggen mij niks en sluiten naar mijn mening niet aan naar waar ik naar op zoek ben. De informatie ONDER de slider begint pas echt interessant te worden voor iemand die op zoek is naar de nieuwste versie van android op zijn telefoon. De illustraties onder het kopje gratis alternatieven versies zijn van verschillende grootte. Dit zorgt ervoor dat de onderkant van de plaatjes niet is uitgelijnd en dat ziet er onverzorgt uit. Eenvoudig op te lossen door afbeeldingen van hetzelfde formaat te gebruiken, lijkt me. Op de losse pagina's vindt ik ook het formaat van de illustraties aan de grote kant, en verschuift de tekst om de 3 seconden omdat de slider een afbeelding van ander formaat moet inladen. Dat leest niet alleen niet lekker, maar is wat raar. Ook de afbeeldingen sluiten mijns inziens niet lekker aan bij het onderwerp. Voorbeeld: onder het kopje zo werkt het zijn twee afbeeldingen te zien. Een met een smartphone (prima) maar ook met een nokia 3210 ofzo, een plectrum en een champagne kurk. De non-electronica terzijde, dit lijkt te beloven dat je ook je nokia 3210 kan gaan updaten naar android 5.0.2? Ach, dat is misschien een beetje zeuren. De volgende afbeelding laat een stukje van een computerscherm zien, een stukje tablet en net een bovenkantje van een telefoon. De PC heeft er niets mee te maken en de apparaten waar het over gaat vallen buiten de slider. Onhandig. Het businessconcept ga ik niet te diep op in, daar moet jij vooral zelf helemaal achter staan naar mijn mening, maar ik zie wel enkele valkuilen. De meeste mensen weten inderdaad niet wat een custom rom is, en als ze dat wel weten zetten ze die er inderdaad zelf op. Mocht je toch iemand vinden die niet weet wat het is, maar waar je wel een custom rom op mag zetten zie ik de volgende problemen: - Die persoon verwacht dezelfde skin/built-in apps als de originele rom. Dat een custom rom er vaak totaal anders uitziet en zelfs vaak anders werkt komt volgens mij niet helemaal naar voren op de site. - De belofte dat je oude android telefoon altijd gemakkelijk naar de nieuwste android is te krijgen is denk ik ook lastig waar te maken. Als je dat zegt tegen mijn moeder met haar eerste HTC Wildfire dat je de nieuwste android op haar telefoon wil zetten dan zegt ze 'doe maar' - maar ik betwijfel of dat uberhaupt lukt en daarna of de telefoon de rekenkracht heeft om uberhaupt een nieuwere versie van android te kunnen laden. Echter doet je site geloven dat dit geen enkel probleem is. In zon geval krijg je denk ik snel ontevreden klanten, ook al bewaar je zoals gezegd een backup. Als er dan ook betaald moet worden om die backup terug te zetten heb je denk ik ruzie :P Ik zie wat dat betreft veel haken en ogen, maar dat heeft niet zoveel met de site zelf te maken en ik ga er dan ook vanuit dat daar goed over is nagedacht. Ik hoop dat je iets aan de feedback hebt, en vooral de layout van de site kan nog een stuk netter - al is het maar door eenvoudig de afbeeldingen hetzelfde formaat te houden.
  6. Bedankt voor alle reacties. Ik zie dit ook zeker als critiek waar ik iets mee kan, en niet zozeer als een aanval. Tekstschrijven bijvoorbeeld is ook niet mijn hoofd-bezigheid, al denk ik er (te) vaak mee weg te kunnen komen :P Wat betreft de animatie bovening - ik zit te kijken wat ik daarmee kan doen - misschien kleiner of iets dergelijk, misschien duidelijk maken dat het slechts een logo is - misschien weg? Wat mij geen verstandig idee lijkt is de promotievideo daar neerzetten - dit omdat de video bovenin zonder geluid afspeelt en je dan 50% van de impressie mist. Enkel beeld is in dit concept niet sterk genoeg naar mijn mening. De video is inderdaad niet precies 90 seconden. Misschien zwak. Ik heb eerder aangegeven dat het vervangen van de video echter negatieve gevolgen zal hebben voor de vindbaarheid en andere seo-waardes die de video tot nu toe heeft opgebouw. Ik ben momenteel aan het kijken hoe ik de video toch kan vervangen terwijl ik die 'schade' minimaliseer. De tekst is sterk, bedankt! Ik ga er morgen weer even voor zitten om de beste stukken eruit te destileren van alle verschillende tips die ik heb gekregen. Wat dat betreft zit ik een beetje in tweestrijd omdat ik hier in de ondernemerskringen ook van verschillende mensen heb gehoord dat de tekst juist niet te 'to-the-point' moet zijn en niet te sales gericht. Ik denk dat je visie daarop sterk afhangt van in welk vakgebied je je verkeerd. Ik zelf neig meer naar de richting die jullie voordragen, maar ik ben even aan het kijken of ik hier misschien een goede balans ik kan vinden. Wat betreft scherper inspelen op branding, video seo en youtube als zoekmachine etc in de video. Sterk, maar ook hier een tweestrijd. Ik moet kijken in hoeverre ik dat erin krijg zonder een stukje 'persoonlijke achtergrond' in de video te verliezen. Dit wil ik er juist graag inhouden omdat daar het hele concept op gebaseerd is. Hier moet ik dus even goed voor gaan zitten en kijken wat erin moet blijven en wat eruit kan. Dit kan mogelijk wel weer in de tekst gezet worden, al wil ik de lezer niet te veel tekst voorschotelen. Ook hier moet ik zaken gaan filteren en uitkoken. De prijs moet ik inderdaad gaan vermelden op de website. Ik heb dit eerder nog niet gedaan omdat het me A) afgeraden werd door sommige ondernemers (maar ook juist aangeraden door een tweede groep) en B) ik deze nog niet te vast wilde zetten omdat ik nog met verschillende ondernemers aan het peilen was wat voor hun een acceptabele prijs was. Ik heb die prijs nu gevonden en kan hem dus ook duidelijk communiceren. Ook dit is iets waar ik mee aan de slag ga. Een duidelijke lijst met voordelen ben ik ook zeker een voorstander van. Ook hier echter de afweging meer tekst/tekst eruit. Waarschijnlijk ga ik voor een illustratie-achtig ontwerp. Ben ik nog mee aan het worstelen. De klant krijgt de afgeleverde video standaard in full-HD. Wel is dit in een webvriendelijke formaat, met behoud van de hoogste kwaliteit. Ideaal voor hosters als YouTube en Vimeo, maar ook geschikt voor gebruik op grote schermen voor beurzen etc. Ik vermoed dat de vraag voor een 'lichtere versie' niet vaak voorbij gaat komen, al is dat natuurlijk geheel mogelijk en zal ik gratis een lichtere versie aanleveren. (eenmalig) Omdat ik niet verwacht dat de vraag hiernaar groot zal zijn twijfel ik of ik dit moet vermelden. Het tekort aan voorbeeldvideo/reeds gemaakte producties kan ik alleen maar beamen. Er IS dan ook nog niets meer te laten zien, puur omdat het concept nog niet draait. Wel verwacht ik op zeer korte termijn meerdere nieuwe video's te kunnen showcasen, en zodra dit zover is komt er ook zeker een losse portfolio-pagina. Ik probeer video's van Cropped Media hier niet voor in te zetten, omdat dit het beeld van wat je allemaal krijgt voor dit 'all-in-one concept' kan vertekenen. Zo wil ik bijvoorbeeld niet dat mensen straks te veel kostbare animatie verwachten in hun video omdat dit in een van de cropped media video's stond, terwijl dat niet in het concept zit. Ik denk echter dat zodra het portfolio met meerdere 90-seconden video's aangevuld wordt dit probleem vanzelf oplost. Wel kan ik bijvoorbeeld tijdelijk een link plaatsen naar het portfolio van Cropped Media, puur om onze vakkennis te 'bewijzen'. Het is inderdaad een heel verhaal, maar dat stel ik absoluut op prijs! Annedien: Super bedankt voor het aanbod. Zoals je hierboven kan lezen ga ik eerst de komende tijd nog aan de slag met zelf revisies - mocht ik er nou echt niet uit gaan komen dan neem ik absoluut contact met je op. Ik denk echter dat met de richting die ik nu in sla en de vele tips die ik hier heb gekregen dit toch zeker een heel eind moet gaan komen :) Iedereen nogmaals bedankt! - Meer feedback is natuurlijk altijd welkom, al staan er dus behoorlijk wat wijzigingen in de planning ten opzichte van hoe de website er op dit moment uitziet.
  7. Bedankt voor de feedback. Ik ga eens kijken wat ik hiermee doe. Ik vind de afbeelding in zijn huidige vorm juist authoriteit uitstralen, maar ik begrijp je punt. Ik ga er over nadenken. Bij het lezen van je vorige topic vond ik het "90 seconden" concept erg sterk, omdat dat bij mij een bepaald gevoel oproept dat je hier een visie op hebt en die vertaald hebt in een missie. Het "ongeveer" breekt dat in mijn optiek af, dat geeft dan weer een gevoel van "we zien wel waar we uitkomen". Wat dat betreft vind ik het ook jammer dat je eigen voorbeeldvideo 5 seconden langer is. Natuurlijk is de boodschap belangrijker dan of het uiteindelijk precies 90 seconden zijn, maar de kracht van het uitgangspunt zou ik in eerste instantie consistent doorvoeren. In jouw video mis ik wat dat betreft een shot van "man-met-camera". Enig idee hoe dat komt? Heb jij goedkopere apparatuur, heb je een maximaal aantal uren dat je per video besteedt, beperk je het aantal commentaar-rondes door de klant? Of is die 700 euro een basisprijs waarbij je hoopt op meerwerk? Je banner met draaiende cirkel zette mij in eerste instantie op het verkeerde been. Die gaf mij de indruk dat er een video aan het laden was (niet zo vreemd voor een video-site, toch?), dus ik bleef geduldig wachten tot die afgespeeld zou worden. Wat je video betreft valt mij op dat je aan het eind een verspreking maakt ("aan te raden") die je niet met een nieuwe take gecorrigeerd hebt. Het stoort mij, maar misschien hebben anderen er geen last van. Ik zie ook hier en daar wat tekstfouten en niet goed lopende zinnen op je website ("... u en uw bedrijf ... kan ..." en "In onze video’s staat uw bedrijf nog altijd centraal en is daarom uitermate goed inzetbaar ..."). Een bedrijfsvideo is wat mij betreft een samenspel van o.a. marketing (missie en visie, wat is de boodschap), uitstraling (hoe zie ik eruit), correcte tekst en mooi beeld. Op jouw site kom ik eigenlijk alleen jouw bemoeienis met dat laatste tegen. Ben ik dus helemaal zelf verantwoordelijk voor al die andere aspecten en maak jij alleen de mooie plaatjes? Wat heb jij in huis om mij te helpen bij die andere dingen (of wie breng je daarvoor mee)? De prijs ligt onder de concurrentie omdat deze video's conceptmatig aangepakt worden. De klant en ik weten allebei waar we aan toe zijn en wat we kunnen verwachten. De apparatuur die ik gebruik hoort bij de top op dit moment, en ik verbaas me er dan ook vaak over dat 'grotere' videoproductiebedrijven vaak nog met spiegelreflexcamera's werken. (al is dat een compleet andere discussie) Ik heb echter geen personeel te betalen, geen kantoorpand en geen dure marketingmachine. Ik denk dat het verschil vooral daarin zit. Het shot van 'man-met-camera' zou inderdaad leuk zijn, maar dat is dan weer het nadeel aan een eenmanszaak. Behind the scenes opnames zijn dan vaak niet mogelijk. Jammer. De verspreking op het eind is inderdaad niet helemaal handig. Ik merkte deze pas later op. De video her-uploaden heeft echter een behoorlijke impact op de online vindbaarheid en ik twijfel daarom sterk of ik dat wel moet doen. Aan de andere kant - het geeft de video wel iets persoonlijks :P De tekst op de website ben ik nog eens goed aan het doorspitten, ook omdat ik in het andere topic de tip kreeg de text wat meer 'to the point' te schrijven. Daar ben ik dus mee bezig. Wat krijgt de klant bij een van onze video's: Natuurlijk het uitstralingsstukje uit je bericht, maar ook hulp bij de meest effectieve inzet van de video op internet. Het verhaal komt in principe uit de klant zelf, maar aan de hand van een gesprek vooraf proberen we hierin wel een goede en duidelijke richting te vinden.
  8. Super tips, Annedien! Daar ga ik zeker mee aan de slag. Bedankt! Wat betreft marketing van de twee 'bedrijven'. Ik probeer ze op dit moment ook zo veel mogelijk gescheiden in te zetten. Echter op forums als dit leek mij het handiger om het totaalplaatje te schetsen zodat mensen beter kunnen inschatten wie ik ben en wat mij bezig houdt. Dus vandaar dat beiden in mijn signature een plekje hebben gekregen. Desalniettemin een goede tip. Het stappenplan vind ik een goed idee. Wel moet ik even kijken of dat een eenvoudige afbeelding gaat worden of bijvoorbeeld een animatie. Dat laatste is misschien te misleidend omdat het concept zo min mogelijk animatie omhelst. De korte URL vind ik ook wel een idee, al zet ik mijn vraagtekens bij het echte nut. Natuurlijk is het makkelijker onthouden als je in de wandelgangen tegen iemand zegt 'kijk even op 90seconden.nl' ipv 90secondsbusinessview.nl, maar als het een simpel verwijsdomein is (direct gelinkt naar 90secondsbusinessview.nl) heeft het SEO-technisch gezien weinig voordelen, toch? (mocht ik er naast zitten, dan hoor ik dit graag!) Genoeg stof om even mee te worstelen. Bedankt!
  9. Dat ben ik met je eens. Ik noem het geheel toch nog vaak 'ZZP' omdat ik met die term word doodgegooid hier in de omgeving. Elk netwerkevenement heeft 'ZZP' in de naam en iedereen noemt zich ZZP-er. Deze driedeling is inderdaad een stuk overzichtelijker.
  10. Het is uiteindelijk natuurlijk niet specifiek voor ZZP-ers, maar het is (voor mij) makkelijker in de marketing te focussen op één doelgroep, en niet het hele spectrum. Bedrijfsfilms voor (grote) bedrijven die specifieke wensen hebben maak ik ook, maar dat valt niet onder dit concept. Mochten zij echter een soortgelijke video willen dan is dat natuurlijk mogelijk. Grotere ondernemingen op zoek naar een bedrijfsfilm stuur ik liever door naar mijn bedrijfspagina ipv specifiek naar dit concept. (al staat dit concept wel beschreven als een van de mogelijkheden binnen mijn bedrijfspagina over bedrijfsfilms) Verder hoor ik vaker van kleinere ondernemers/ZZP-ers dat de persoonlijke factor belangrijk is, vandaar dat het hier ook gaat om persoonlijke bedrijfsfilms. Grotere ondernemingen hebben die wens vaak in mindere maten, al komt het natuurlijk ook voor.
  11. Je noemt dat nu al 2 keer. Ik snap niet waarom het wel of niet (willen) hebben van personeel kennelijk zo relevant is voor het wel of niet maken van een bedrijfsvideo? Het wel of niet hebben of willen van personeel heeft inderdaad niets te maken met een bedrijfsfilm. Het is een reactie op de vraag en reacties van Christine en de omschrijving van de doelgroep. Zij geeft aan dat de doelgroep meer kleine ondernemers (MKB) is en minder de freelancers. Ik gaf aan te denken dat mijn doelgroep ook kon bestaan uit kleine ondernemers zonder personeel. Die vallen dus niet onder de noemer MKB, maar mijns inziens ook niet perse onder freelancers. Misschien dat ik daar volledig verkeerd in sta. Buiten dat - personeel of geen personeel heeft inderdaad dus niets met dit concept of bedrijfsfilms te maken, maar met de doelgroep die ik voor ogen had en waar je die doelgroep tegen kan komen. [Mod edit: quote ververst ]
  12. Omschrijving van je concept: Het 90 seconds business view concept is het creëren van persoonlijke bedrijfsfilms naar een vast concept om het betaalbaar en efficiënt te houden. Voor een vast en relatief laag bedrag krijgen kleine ondernemers toch de beschikking over een bedrijfsfilm van +/-90 seconden die inzetbaar is op verschillende kanalen om zo effectiever met marketing bezig te kunnen zijn. De rode draad in het concept is de eigenaar die over zijn/haar bedrijf verteld en duidelijk maakt wat het bedrijf voor de kijker kan betekenen. Dit afgewisseld met bijpassende beelden. Ook wordt daarbij kort ingezoomd op de eigenaar om het geheel een persoonlijkere uitstraling te geven, iets wat voor vooral kleinere ondernemers van belang is. De uiteindelijke video moet ongeveer 90 seconden lang worden. Dit omdat dit de gouden middenweg zou moeten zijn tussen het punt waar kijkers afhaken omdat een video te lang duurt, en het punt waarop een video te kort is om een boodschap fatsoenlijk over te kunnen brengen. Opnames kunnen vlot geplanned en afgewerkt worden om de klant zo min mogelijk in de weg te zitten. Video's worden gebundeld op onze pagina, op ons youtube kanaal en worden verspreid over social media door ons om de impact en de seo waarde verhogen. Natuurlijk is de uiteindelijke video geheel vrij in te zetten door de eigenaar. Het idee is om dit uiteindelijke concept als totaalpakket aan te bieden voor €700,- ex. btw. Mogelijk dat deze prijs in de opstartfase (nu) omlaaggebracht wordt. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Om dit concept leven in te blazen hebben wij ondertussen een website (http://90secondsbusinessview.nl) en een voorbeeldvideo ( ) online gezet. Verder is er druk genetwerkt, en is er al flink wat gedaan aan linkbuilding om hoger in resultaten te komen. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Dit concept moet bedrijfsfilms persoonlijker maken. De onderscheidende factor voor veel kleine ondernemers is hun persoon, en dat is iets wat in onze video's naar voren moet komen. Ook willen we de drempel voor de inzet van video verlagen door de kosten en de tijd die nodig is om video te realiseren naar beneden te halen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Het persoonlijke aspect maakt dit anders dan overige bedrijfsfilms. Ook prijs is een belangrijk punt, omdat deze over het algemeen redelijk ver onder de concurrentie ligt. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Denk je dat dit concept levensvatbaar is. Wat zou er volgens jou moeten veranderen aan de website? Wat spreekt je aan, wat niet? Ik sta open voor alle suggesties. Alvast bedankt.
  13. Bedankt voor je reactie. Geen slecht idee om een 'wat je vind je van' topic te starten inderdaad. Wat betreft de voorbeelden - de introductievideo/het voorbeeld staat in het midden van de pagina, in de rode balk. Voor specifiek dit concept zijn er momenteel buiten die video nog geen verdere video's beschikbaar. Daar hoop ik op korte termijn verandering in te brengen en dan gaat er ook een pagina in de lucht met alle voorgaande producties. Wat is een ZZP-er en waar trek je de grens is hier denk ik meer de vraag (voor mij althans). Ik beschouw mijzelf en mijn bedrijf als onderdeel van 'een onderneming', ik noem mij ZZP-er en heb niet de wens meer personeel aan te nemen. Ik denk dat ik in jouw beschrijving dan onder freelancer val? Ik zou in mijn doelgroep vallen. De meeste die ik tegenkom op netwerkgelegenheden staan er ongeveer gelijk in als ik. Dus wel serieus en full-time met een eigen bedrijf bezig zijn, maar niet de wens hebben om personeel aan te nemen. Als dat onder freelancer valt in dit geval zie ik dat inderdaad meer als de kerndoelgroep. Echter treed ik, en mijn connecties, vaak wel naar buiten als zijnde bedrijf - niet als persoon. Dus puur freelancer is misschien ook niet de juiste term. Zeker is in ieder geval dat mensen in verkapte loondienst hoogstwaarschijnlijk de minste toegevoegde waarde aan een persoonlijke bedrijfsfilm kunnen ontrekken, en dat dus ook buiten de doelgroep valt.
  14. @John - Je hebt helemaal gelijk, netwerken en open coffee's zijn ook goede gelegenheden om te promoten. Daar ben ik nu ook druk mee bezig. Dit topic was meer om de extra/alternatieve mogelijkheden eens te onderzoeken. Ik schrijf de netwerken en open coffee's dus ook zeker niet af, maar ben meer op zoek naar manieren om de marketing naast die gelegenheden nog uit te breiden. Ik ben op het moment trouwens ook met meerdere mensen van zo'n bijeenkomst aan het praten over de mogelijkheden, dus dat gaat goedkomen! :)
  15. Ook leuke suggesties, Linda. Bedankt. Met beurzen ben ik zelf niet zo bekend in de omgeving, maar ook daar ga ik achteraan en kijken wat de mogelijkheden zijn. Wat betreft de introvideo voor ondernemerscafés: Ook een leuk idee. Het is iets wat in het verleden al meerdere malen op tafel heeft gelegen maar steeds niet doorging. Dit vaak omdat de vorm van de netwerkgelegenheid ging veranderen etc. Dit is inderdaad een mooi moment om daar weer eens actiever achteraan te gaan. Bedankt voor de tips! Mochten er nog meer leuke ideeen zijn, laat ze vooral komen :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.