Jump to content

Marcel Vermeer

Legend
  • Content Count

    274
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Address
    Repelvoorde 14, Spijkenisse, 3204EE, Netherlands
  • Country
    Nederland
  • First name
    Marcel
  • Last name
    Vermeer
  • Company or organization name
    Globos B.V.
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Goedenavond, Ik investeer reeds enige tijd met succes in diverse crowdfundingsprojecten of kleine zelfstandigen in ruil voor rente / commissie over winsten en/of omzet. Dit is voor mij een lucratieve business en beter dan geld op de bank. Ik zou deze diensten graag als bedrijfsactiviteit (SBI code) toevoegen aan mijn KVK inschrijving. Het is me alleen niet duidelijk welke SBI code hier het beste bij past. Of is het een kwestie van een 'open' omschrijvingen?
  2. Hoi Edward, Het is mogelijk om alle tekst componenten in een database zetten. Vervolgens kun je een script / programma (laten) maken waarin alle componenten worden weergegeven. Je klikt de componenten aan welke je nodig hebt en klikt daarna onderaan op de knop 'genereer PDF'. Zelfpromotie is niet toegestaan op dit forum dus ik zou je willen adviseren om een goede programmeur te zoeken ;-)
  3. Goedemorgen, Dat kan als je de teksten in een database zet en deze afzonderlijk oproept in de template. Lijkt me niet heel veel werk maar klinkt wel als maatwerk. _____ [zelfpromotie verwijderd]
  4. Ik beheer zelf sinds kort een startpagina omdat ik er per toeval achter kwam dat deze nig niet bestond en ik eigenlijk al best lang een startpagina wilde beheren. Nu ik hem eindelijk heb, begin ik me ook af te vragen of er nog wel veel bezoek op af komt. In ieder geval komen er op mijn pagina weinig link aanvragen. Interessante topic dit dus ;-)
  5. Ook mijn ervaring is dat Paypal er meer is ter bescherming van de koper dan die van de verkoper. Kun je als koper geen claim/geschil starten?
  6. Zeker een heel interessante link! Tnx, daar ga ik me es in verdiepen.
  7. Tnx voor alle reacties. Ik moest even alles overdenken maar ben er voor me zelf wel uit denk ik. Ik wil zeker geen dubbele administratie dus ik overweeg sterk om de bedrijfsvoering vanuit NL te doen. De factuur blijft in het NL, hetzij met de productomschrijving (variable) in het Duits.
  8. Mijn vraag was daar of ik me moest wagen aan een dubbele administratie. Ik heb daar nog niet gereageerd omdat ik er nog niet helemaal uit ben. Mijn beste gevoel ligt nu bij de reactie van HansB. Laat me alles even bezinken en er een nachtje over slapen.
  9. Goedemiddag, Wij willen met onze webshop (bedrukte artikelen) ook de Duitse markt gaan bedienen. De website is geregeld, de Duitse domeinnaam, de Duitse vertaling. En ook een Duits postadres! Omdat ik ervan overtuigd ben dat Duitsers hechten aan eigen taal en cultuur en dat slechts een beperkt percentage over de grens bestelt, wil ik graag een Duits postadres huren (op internet zijn bedrijven te vinden die dit doen en je post en telefoon doorsturen naar NL). Maar nu zat ik laatst met een RVO adviseur te praten en die adviseerde me juist om dat niet te doen en gewoon een NL adres op de Duitse website op de contactpagina te plaatsen dit vanwege mogelijke Duitse regelgeving waar we mee te maken gaan krijgen. Ik wil met dit Duitse postadres ENKEL EN ALLEEN het vertrouwen winnen bij de Duitser. De Duitser kan ook zijn bestelling daar naar toe retourneren als hij/zij niet tevreden is. De maandelijkse kosten voor dit adres zie ik als investering hierin. Uiteraard staat op de Duitse site te lezen (in de voorwaarden / 'over ons' pagina) dat we een NL bedrijf zijn en dat we verzenden vanaf Nederland. Maar op de contactpagina dus het Duitse adres. Ik ben echt heel benieuwd wat jullie hiervan vinden en waar ik rekening mee moet houden als we daadwerkelijk een Duits postadres op de site vermelden. Alvast enorm bedankt.
  10. Goedemiddag, Wij hebben vergaande plannen om met onze webshop een vestiging in Duitsland te openen. Dit omdat ik van mening ben dat de meeste Duitsers het liefst online zaken doet met webshops in Duitsland. Het volgende is geregeld. Duitse website met domeinnaam, Duits telefoonnummer, Duits vestiging adres. Maar wat moeten we doen met de factuur? Het briefpapier is volledig in Nederlands. Kunnen we dat zo houden of moet er ook echt een Duitse factuur komen (dat betekent denk ik ook een nieuw volgnummer apart van de Nederlandse facturen. Als de factuur in het Nederlands mag blijven zit ik er aan te denken om de factuur pas bij de bestelling te doen (en dus niet meteen online te sturen).
  11. Goedemorgen, Vanwege belastingtechnische redenen was het voor ons interessanter om ontslag te nemen uit onze BV en verder te gaan in een VOF. De BV blijft gewoon bestaan maar daar is niemand meer in loondienst en de meeste werkzaamheden zijn overgenomen door de VOF. Mag je dan wel blijven handelen uit naam van de B.V.? Ik bedoel, mag ik bijvoorbeeld onze email of andere corespondentie ondertekenen met de B.V. of de naam van de B.V. als contactgegevens op de website laten staan (is zelfde adres als de VOF)? De enige reden waarom ik dat zou willen is omdat de B.V. toch blijft bestaan en het komt professioneler over bij onze klanten. Tnx.
  12. Goedemorgen Joost, De winst na salarissen is minder dan 100.000 euro en ik verwacht ook niet dat de winst daarboven gaat komen de komende jaren. Daarbij is een terugkeer voor mij niet alleen om een eventueel belastingvoordeel te doen. Het zal mij ook meer rust geven en meer overzicht omdat ik meer zaken zelf in de hand kan houden. Is de ruisende optie van Peter dan toch niet de juiste? EDIT: Oh ja, en moet dat inschrijven van de VOF dan voor 1 januari?
  13. Goedenavond, Ik zou graag terug willen keren vanuit de BV naar een VOF. Momenteel hebben we een werk BV en holding BV constructie. De winst na aftrek van de salarissen zijn minder dan 100.000 euro. Daarbij wil ik af van de 2 verplichte DGA salarissen. En ik wil een eenvoudigere administratie die ik zelf kan doen (nu kan ik dat niet i.v.m. loonadministratie). Ik heb gelezen dat een ruisende terugkeer het beste gedaan kan worden voor 1 januari. Als dat zo is, heb ik ineens haast hierbij. Wie kan mij het beste hierin begeleiden (boekhouder, administratiekantoor, accountant)? Want die zal ik dan morgen moeten gaan bellen. Ik weet niet of ons huidige boekhouder dit moet doen aangezien die straks misschien geen klant meer aan ons heeft.
  14. Beide partijen willen ook absoluut geen rechtszaak. De bedoeling is ook om er samen uit de komen. Ik ben zelf een fanatiek hardloper dus ik zal de 'tegenpartij' wellicht regelmatig tegenkomen. En daarom vind ik het voorstel van John een prima voorstel. Dit voorstel heb ik ook gedaan richting de 'tegenpartij'.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept