MiekeDR Geplaatst: 6 april 2013 MiekeDR 7 0 Geplaatst: 6 april 2013 Graag wil ik weten wat ik het best kan doen met de werkruimte in mijn huurwoning. Na het invullen van het schema werkruimte op de site van de belastingdienst kon ik kiezen uit drie keuzes. Of ik splits het huurrecht naar administratief gebruik Of ik doe alles in mijn onderneming Of ik hou alles Prive Wanneer ik alles op de onderneming zet moet ik een bijtelling betalen. Ook moet de huurtoeslag bij de winst opgeteld worden. Alles Prive klinkt logisch Opsplitsen klinkt het interessantst. Wel moet er een deel van de huursubsidie mee worden gerekend. Stel het is 50/50 mag ik dan de helft van de huurkosten en elektra aftrekken? Mag ik de btw ook voor de helft terugvragen? Zit hier geen addertje onder het gras? Ik krijg namelijk geen huursubsidie en hoef dus niks bij de winst op te tellen? Wat zijn de regels voor de btw? Groetjes miek Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41071-voor-en-nadelen-werkruimte-huurwoning/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Koen.vdB Geplaatst: 25 april 2013 Koen.vdB 14 0 Geplaatst: 25 april 2013 Hoi MiekeDR, Op je vragen heb ik helaas geen antwoord maar ik ben wel heel benieuwd. Momenteel ben ik een ondernemingsplan aan het maken en voor het financiele hoofdstuk opzoek naar een aantal vragen (waaronder die van jouw). Daarnaast ben ik benieuwd of je als ondernemer zijnde nog steeds huursubsidie kan krijgen en wat hier de spelregels van zijn. Via de website van de belastingdienst word ik momenteel niet veel wijzer. Wat mogen je maximale inkomsten zijn om recht te hebben op huursubsidie (als particulier circa 21k bruto) en in hoeverre wordt er gekeken naar 'omzet, inkomsten, uitgeven en uiteindelijk: winst uit onderneming'. Actieve Vakantie & Groepsreizen | http://www.activetravel.eu/ Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41071-voor-en-nadelen-werkruimte-huurwoning/#findComment-425631 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel Spruit R.I.P. Geplaatst: 26 april 2013 Marcel Spruit R.I.P. 1,5k 137 Geplaatst: 26 april 2013 Waar je je inkomen vandaan haalt, vindt de Toeslagenfabriek niet zo boeiend. Voor het aanvragen van huurtoeslag moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen m.b.t. de huur, en er is een inkomensgrens. Bij dat inkomen wordt er bij mijn weten gekeken naar het "verzamelinkomen". Dat is een belastingtechnische term die voor veel mensen neerkomt op het brutoloon, of in het geval van ondernemers, de belastbare winst. De belastbare winst is de winst waar je belasting over betaalt (duh....;-) Dat betekent dus de winst, verminderd met eventuele startersaftrek, zelfstandigenaftrek en mkb-winstvrijstelling. Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden. Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41071-voor-en-nadelen-werkruimte-huurwoning/#findComment-425653 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel Spruit R.I.P. Geplaatst: 26 april 2013 Marcel Spruit R.I.P. 1,5k 137 Geplaatst: 26 april 2013 Opsplitsen klinkt het interessantst. Wel moet er een deel van de huursubsidie mee worden gerekend. Stel het is 50/50 mag ik dan de helft van de huurkosten en elektra aftrekken? Ja, en nee. Als je een 50/50-administratieve splitsing maakt trek je, zo begrijp ik die website, trek je 50% van de huurlasten af. Elektra en dergelijke trek je af naar rato van het daadwerkelijke verbruik in je onderneming. Dat kan 50/50 zijn, maar dat is het meestal niet, aangezien de meest energieslurpende apparaten (wasmachine, vaatwasser, zonnebank) niet zo veel betekenis hebben voor je onderneming. Wat zijn de regels voor de btw? Ik kan je het boek van meneer Van Kesteren en mevrouw Van HIlten van harte aanbevelen! In het algemeen: btw vraag je terug naar naar rato van het zakelijk gebruik. Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden. Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41071-voor-en-nadelen-werkruimte-huurwoning/#findComment-425654 Delen op andere sites More sharing options...
MiekeDR
MiekeDR
Graag wil ik weten wat ik het best kan doen met de werkruimte in mijn huurwoning.
Na het invullen van het schema werkruimte op de site van de belastingdienst kon ik kiezen uit drie keuzes.
Of ik splits het huurrecht naar administratief gebruik
Of ik doe alles in mijn onderneming
Of ik hou alles Prive
Wanneer ik alles op de onderneming zet moet ik een bijtelling betalen.
Ook moet de huurtoeslag bij de winst opgeteld worden.
Alles Prive klinkt logisch
Opsplitsen klinkt het interessantst. Wel moet er een deel van de huursubsidie mee worden gerekend.
Stel het is 50/50 mag ik dan de helft van de huurkosten en elektra aftrekken?
Mag ik de btw ook voor de helft terugvragen?
Zit hier geen addertje onder het gras? Ik krijg namelijk geen huursubsidie en hoef dus niks bij de winst op te tellen?
Wat zijn de regels voor de btw?
Groetjes miek
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41071-voor-en-nadelen-werkruimte-huurwoning/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag