Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MiekeDR
MiekeDR
Graag wil ik weten wat ik het best kan doen met de werkruimte in mijn huurwoning.
Na het invullen van het schema werkruimte op de site van de belastingdienst kon ik kiezen uit drie keuzes.
Of ik splits het huurrecht naar administratief gebruik
Of ik doe alles in mijn onderneming
Of ik hou alles Prive
Wanneer ik alles op de onderneming zet moet ik een bijtelling betalen.
Ook moet de huurtoeslag bij de winst opgeteld worden.
Alles Prive klinkt logisch
Opsplitsen klinkt het interessantst. Wel moet er een deel van de huursubsidie mee worden gerekend.
Stel het is 50/50 mag ik dan de helft van de huurkosten en elektra aftrekken?
Mag ik de btw ook voor de helft terugvragen?
Zit hier geen addertje onder het gras? Ik krijg namelijk geen huursubsidie en hoef dus niks bij de winst op te tellen?
Wat zijn de regels voor de btw?
Groetjes miek
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag