• 0

Werk uitbesteden

Ik zit met een probleem. Ik heb een gedeelte van mijn werk uitbesteed aan iemand anders. Namelijk sommige technische werkzaamheden aan de server. Momenteel is dat nog op persoonlijke basis maar ik ben eigenlijk op zoek naar de beste manier om dit te doen. Het is zo weinig uur dat het niet waard is om er een vast dienstverband van te maken. Tevens brengt dit een hoop administratie met zich mee zoals belastingen, verzekeringen en andere financieële zaken waarmee of ik of hij een hoop geld (en tijd) kwijt zou zijn.

 

Wat raden jullie aan dat ik doe?

- Vast dienstverband en er een hoop geld aan kwijt zijn wat ik niet heb.

- Freelance met opdrachten die ik hem geef en voor betaal, en hoe zit het financieëele verhaal hierbij?

- Persoonlijk houden, ik betaal hem zelf ipv dat het via het bedrijf gaat.

- Als je iets anders weet dan mag dat natuurlijk ook. Wel wil ik graag weten hoe het financieële verhaal hierbij zit.

 

Mischien dat andere mensen hetzelfde probleem hadden en er een goede oplossing voor hebben gevonden.

Eelco Kingma

 

http://www.eelcokingma.com, webhosting al vanaf 10 cent per maand!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Freelance is aantrekkelijk als je onderhoudspersoon echt freelancer is en je dus niet opgezadelt zit met werkgeverslasten etc.

 

Als dat niet haalbaar is, kun je een payroll-service overwegen, je neemt iemand dan in dienst voor een aantal uur via een uitzendbureau.

 

Over beide opties is met de search veel te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Ik had ook al wel wat onderzoek gedaan en de search functie gebruikt. Er waren wel wat vergelijkbare situaties te vinden maar geen die echt een oplossing hadden voor mijn situatie. (Wat ik nog steeds niet heb :S) Ik heb namelijk 2 problemen, een variabel aantal uren per maand. Een lage vergoeding (max 20 euro per maand) en dus als een van de twee belasting af gaat dragen etc dan houd hij niks meer over :S of worden de kosten voor mij te hoog. Een payroll service is mischien wel een idee maar ik heb nog geen goede kunnen vinden. Iemand een goed adres?

Eelco Kingma

 

http://www.eelcokingma.com, webhosting al vanaf 10 cent per maand!

Link naar reactie
  • 0

Vrijwel elk uitzendbureau doet payrolling erbij, voor hen is het amper werk omdat jij werving en selectie op je neemt. Informeer bij wat lokale uitzendbureau's, de tarieven kunnen nogal verschillen.

 

Wij zitten trouwens in exact dezelfde situatie: ook uurlonen van zo'n 20 euro per uur, en een variabel aantal uren per maand (van 10 tot 180).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb, voor we Paragin oprichtten, een tijdje voor een uitzendbureautje in de plaats waar ik woon en waar het bedrijf gevestigd is (Putten in Gelderland) gewerkt. Toen we extra hulp goed konden gebruiken heb ik hen benaderd of we via hen mensen konden inhuren. Dus iedereen die voor ons komt werken schrijft zich in bij het uitzendbureau, en komt vervolgens via dit uitzendbureau voor ons werken. Wij deden dus werving en selctie (we wisten al wie we binnen wilden halen), en zij handelen voor een kleine vergoeding de hele papierhandel af.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.