• 0

Import uit china

Beste lezers,

 

Ik zit met het volgende;

 

Tijd geleden heb ik uit China een aantal sample producten gekocht via internet. Ik heb de producten en factuur ontvangen, factuur onder de €200. Nu was het in eerste instantie niet de bedoeling om deze producten te verkopen, het waren samples voor goedkeuring van het verschepen van meerdere producten. Ik zou later meer inkopen en hier ook aangifte van doen.

 

De samples zijn via de pakketpost gekomen en bij mijn huis afgeleverd. Ik heb geen importkosten (2% op de betreffende producten) moeten betalen en geen aangifte van BTW gedaan, omdat het eerst voor eigen gebruik zou zijn.

 

Mijn familie en vrienden zijn erg enthousiast over de producten en vandaar dat ik al wil starten met de verkoop. Ik sta al ingeschreven bij de KvK en wil vrienden en kennissen op mijn zakelijke rekening laten betalen. Mijn vraag is wat ik moet doen m.b.t. de belastindienst? Alsnog aangifte doen of dit laten gaan aangezien de producten al bij mijn bezit zijn?

 

Groet,

 

Michiel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen probleem. Je hebt waarschijnlijk dus ook nie de importkosten zakelijk geboekt, omdat je toch van plan om het eerst privé te gebruiken. Alles wat je nu verkoopt wordt dus automatisch in de omzet en winstberekening meegenomen.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, ik heb geen importkosten geboekt (deze heb ik ook niet betaald).

 

Normalitair, als ik de belastingdienst goed begrijp, betaal je 21% btw over de waarde van je goederen (incl transport ect.). die je importeerd uit niet-eu landen. Deze kan je later van je voorbelasting aftrekken. Ik neem aan dat ik nu geen btw kan terug vragen over de ingekochte goederen? En dus alleen belasting moet afdragen over de behaalde omzet? Waar ik bang voor ben is dat de belastingdienst moeilijk gaat doen omdat ik geen aangfite heb gedaan van de ingekochte goederen die ik wil gaan verkopen..

 

Gr

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.