Ondanks het vele zoeken nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Ik ben recent een bedrijfje begonnen naast mijn vaste baan. Geen groot bedrijf, enkele uren per maand.
Voor de start van mijn bedrijf heb ik verschillende investeringen gedaan (website, naamkaartjes e.d.). Deze heb ik allemaal van privé geld betaald.
Hoe kan ik deze facturen (1 uit 2012 en de anderen uit 2013) verwerken in mijn crediteuren administratie? Moet ik de factuur data aanhouden zoals vermeld op de factuur of wanneer ik het bedrag van mijn zakelijke rekening naar mijn privé rekening overboek?
En hoe verwerk ik dit met mijn BTW aangifte. Moet ik dit doen bij mijn eerste aangifte? Ook al komen de facturen uit een eerder kwartaal?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pieter22
Pieter22
Beste mensen,
Ondanks het vele zoeken nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Ik ben recent een bedrijfje begonnen naast mijn vaste baan. Geen groot bedrijf, enkele uren per maand.
Voor de start van mijn bedrijf heb ik verschillende investeringen gedaan (website, naamkaartjes e.d.). Deze heb ik allemaal van privé geld betaald.
Hoe kan ik deze facturen (1 uit 2012 en de anderen uit 2013) verwerken in mijn crediteuren administratie? Moet ik de factuur data aanhouden zoals vermeld op de factuur of wanneer ik het bedrag van mijn zakelijke rekening naar mijn privé rekening overboek?
En hoe verwerk ik dit met mijn BTW aangifte. Moet ik dit doen bij mijn eerste aangifte? Ook al komen de facturen uit een eerder kwartaal?
Alvast dank voor jullie hulp!
Pieter
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41588-investeringen-voor-opzetten-bedrijf-in-administratie-verwerken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag