Maarten Stevens

Legend
  • Aantal berichten

    351
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Leeuwarden
  • Telefoonnummer
    058-8435757
  • Branche
    31
  • Branche 2
    Innovatie & concepten
  • Branche 3
    ICT/ internet
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Zakelijk, contactueel en creatief sterk zijn.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie helpt je de eerste en/of de beste te zijn
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Gewoon doen

Maarten Stevens's trofeeën

  1. Voor SEO is de werking te verwaarlozen aangezien de dochter pagina veel uitgaande links heeft. Daarnaast is Startpagina een linkfarm en staat het lager in aanzien dan een pagina met content en een link er op. Qua bezoekers heft de hoofdpagina misschien een miljoen of meer bezoekers maar dochtragina's komen vaak amper boven de 1000 p/m. Ik zou pas hier op in gaan als je bewijzen van stats heb gezien. Heb zelf meegemaakt dat dochterpagina's die nog geen week bestonden claimden meer dan 10.000 bezoekers per dag hadden. Toen ik vroeg naar bewijzen zeiden ze dat ze die niet mogen geven van statpagina... (wat natuurlijk niet waar is) Kortom: SEO heeft weinig zin. Voor bezoekers kun je het doen maar zorg dat je zeker weet hoeveel bezoekers ze krijgen
  2. Hallo Bart8383, Tijdens het lezen van je post dacht ik: die moet gamification gaan gebruiken! Goed om te zien dat je daar zelf al opgekomen was. Over gamification kun je veel lezen op het internet maar ik zal je hier eea over vertellen. Gamification is het sturen van gedrag door middel van elementen uit games. Status, exploreren, beloning, competitie, enz. zitten in games maar doen een appel op iedereen. Daarom kun je dit gebruiken om gedrag van je werknemers te sturen. Higherlevel stuurt ons gedrag door elk forumlid een status te geven adhv het aantal posts. Je begint als Newbee en na veel posts kun je Legend worden. Dit spreekt de status aan en zo hoopt men veel posts te krijgen. Het geven van karma moet er weer voor zorgen dat je nuttige posts geeft. Gamification maakt van veel zaken een soort spel en er is iets te winnen. Zoals het nu klinkt is er niks te winnen maar ook niks te verliezen... Dus waarom zou iemand zijn best doen als het toch niks uit maakt? Zonder de situatie goed te weten hier een paar suggesties: - Hang van iedereen per dag(deel) de resultaten op zodat iedereen kan zien wie hoeveel heeft gedaan. (element competitie en status) - Beloon de persoon met de meeste invoer van de dag/week/maand (competitie/beloning) - Spreek een target af. Als men die haalt mogen ze naar huis (Beloning) En zo zijn er veel meer mogelijkheden te bedenken. Je moet wat creatief denken maar gamification is vooral een mindset. Mocht je er meer vragen over hebben, stuur dan gerust een PB.
  3. De vraag is: In welk netwerk wil je komen, wie wil je ontmoeten? Ik ben bij open coffee's in verschillende plaatsen geweest en merk dat ik er niet veel mee op schiet. In de OC die ik bezocht is een deel werkloos en "op zoek" naar werk. (bijeenkomst telt als sollicitatie) Een ander deel is parttime ondernemer maar soms meer hobbyist. Ik heb er nog nooit een opdracht uit gehaald en verwacht ook niet dat de mensen die daar komen het budget voor mijn producten hebben. Als je webdesigner bent zoals jij is die kans groter al zal er meer concurrentie zijn voor je. Ik ga naar OC om mensen te leren kennen maar ik ga meer naar Commerciële Clubs om beslissers te ontmoeten. Dat is een compleet ander netwerk waar je dan in terecht komt. Dus vandaar de vraag: Wie wil je ontmoeten?
  4. Heb je vooraf betaald aan het incassobureau? Zo nee, dan zou ik aangeven dat je de opdracht terug neemt. Een nieuw bureau zoeken en de situatie uitleggen. Die zullen het proces starten en dan blijkt vanzelf hoe ver het traject is gelopen. Meestal sturen ze een brief en moet men het bureau bellen. Dan zal wel duidelijk worden hoe ver ze waren. Het kost je wat werk maar waarschijnlijk minder werk dan bij het oude bureau de informatie krijgen die je wil hebben...
  5. Graag jullie reactie op de volgende situatie: Met een vijftal bedrijven zijn we van plan een gezamenlijk pand te betrekken. Onze producten zijn complementair en we willen een soort hotspot worden waar werk, borrels en lezingen goed samen gaan. Nu kijken we naar welke vorm handig is om het huurcontract aan te gaan. We willen het liefst alles gezamenlijk aanpakken dus de huur op 1 bedrijfsnaam heeft niet de voorkeur terwijl de verhuurder vaak op 1 naam de huur wil hebben. Ook zou, als het op 1 bedrijfsnaam staat, er teveel druk bij dat bedrijf liggen. Nu denken we aan het oprichten van een vereniging of stichting waar we allemaal in gaan zitten en waar los van eventuele wisselingen de vereniging blijft bestaan. Nu is de vraag: 1 Welke vorm past volgens jullie bij deze situatie: vereniging of stichting? 2 Zijn er nog andere vormen denkbaar? Ik hoor graag jullie reacties. Maarten Stevens
  6. Waarom niet inhuren via een uitzend bureau of payroll constructie?
  7. Ik was zelf 25 toen ik begon maar ook nu werk ik veel samen met jonge ondernemers. Je leeftijd kan een voordeel en een nadeel zijn. Bij voor grote bedrijven zoeken ze stabiele partners. En elk beginnend bedrijf is voor hun een risico omdat een deel van de starters omvallen. Daar maakt leeftijd niet heel veel in uit. Maar je voordeel kan zijn dan mensen jong associëren met goedkoop, en vaak hebben ze ook minder inkomsten nodig dan oudere bedrijven. Hierdoor kun je vaak op prijs concurreren. Op zich heeft leeftijd niet per se veel invloed denk ik. De meeste mensen kijken naar kwaliteit. Ik ken jonge ondernemers die precies weten waar ze het over hebben. Dan maakt het niet uit hoe oud ze zijn.
  8. Als je tegen weinig kosten bekendheid wil lijkt me dat een actie het beste is. Laat bedrijven iets doen (slagzin, spel, raadsel, FB likes, stemmen, enz. enz.) en geef de winnaar als cadeau reclame op een auto (je eigen product dus) Het kost je de inkoop prijs maar levert vaak publiciteit op. Maak er een leuke actie van. Bel journalisten, plaatselijke media en zo krijg je tegen lage kosten publiciteit
  9. Mag je het weigeren? Wat staat er in je algemene voorwaarden?!
  10. Verkijk je niet op de 5.000 euro... 5.000 zonder btw is dus 6.000 Daarnaast heb je de servers nog nodig maar waarschijnlijk veel troubleshooting met onvoorziene problemen tijdens het testen. Overigens, een multi level multiplayer game die maar 5.000 euro kost... Ik heb mijn twijfels. Ik zie dat je makers uit het buitenland kent. Houd er rekening mee dat die een hele andere standaard hebben als hier in Nederland. Reserveer geld voor misverstanden en onvoorziene uitgeven want als dit je eerste project is zullen er vast zaken zijn die nog niet bedacht zijn. (reclame/servers/monitoring/enz.) Ik doe dit nu al een tijd en elk project word groter als vooraf gedacht. Calculeer dat dus ook in. Maar om aan geld te komen: Maak een goede presentatie van je game en zet het op kickstarter. Laat ze voor 99 cent meedoen en als je 8.000 verkopen hebt ga je van start. Haal je de 8.000 niet, dan weet je dat er geen vraag is naar je product.
  11. Volgens mij heb je 2 opties als het gaat om de commissie: 1 je laat de klant voor het ontwerp + de bouw betalen, het verschil is jou winst. Dus de klant betaald 1.000 euro, de bouwer rekent 750 euro, 250 is je winst. Dit heeft echter wel risico omdat het onder jou naam gebeurd, jij blijft verantwoordelijk. 2 Je maakt een afspraak met een aantal bouwers dat, als de klus doorgaat jij 10% krijgt van de klus. Dus de klant kiest jou bouwer, die doet de klus voor 750 euro. Jij krijgt van de bouwer 75 euro.
  12. Ik weet niet hoe groot qua omzet e.d. je webshop is maar op zich kun je bij sitedeals.nl en tbforum.nl je webshops verkopen.
  13. Enig idee hoeveel partijen zich al in die markt bewegen? Enig idee hoeveel telefoontjes ik als app developer krijg van dat soort mensen, met "wanneer ben je beschikbaar?" En dan weet ik dat de toegevoegde waarde van die intermediairs nagenoeg nihil is. Een goede app ontwikkelaar is prima in staat de communiceren met een klant. Sterker nog, een tussenliggende partij vertroebelt het gesprek meer dan dat ze het verhelderen. Hallo Christine, Bedankt voor je mening. Ik denk ook dat je mening in een aantal gevallen klopt. Daarnaast denk ik dat mijn mening in een aantal gevallen ook klopt. Het is niet zo zwart/wit als je het stelt.
  14. Mijn reactie is gebaseerd op mijn ervaring: Er is vaak een groot gat tussen de klant en de programmeur. Als je daar in kan zitten heb je een oplossing. Veel klanten hebben moeite met communiceren met de programmeur en visa versa. Veel programmeurs hebben weinig met marketing, acquisitie en netwerken. Als jij voor de programmeur de opdrachtenstroom gaande kan houden en voor de klant een prettige begrijpelijk contact kan neerzetten heb je in mijn ogen een meerwaarde. Vanuit de gamehoek werk ik zo waarbij ik die brug ben en dat tot tevredenheid van de programmeurs die volledig kunnen doen wat ze willen: programmeren. En de klant is tevreden omdat in Jip en Janneketaal duidelijkheid krijgt. En voor alle programmeurs hier die zich aangevallen voelen: Dat hoeft niet. Niet voor elke programmeur werkt dit maar voor een deel van de programmeurs wel
  15. - Met een app miljonair worden... Die kans is erg klein. Er zijn duizenden apps die amper break even spelen. - Kosten van een app zijn niet goed te schatten als je de wensen niet weet. (hoe duur is een vakantie? 2 dagen Appelscha zullen wellicht goedkoper zijn als een wereldreis van 6 maanden) Dus maak je wensen voor de app concreet en vraag een offerte aan. - Waar vind je zulke bedrijven? Google eens op app ontwikkelaar, game bedrijf en je komt een heel eind.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.