• 0

Oprichten cultureel woon- zorgcentrum.

Inleiding:

Het is altijd al mijn droom geweest om een onderneming in de zorg te starten. In januari 2013 heb ik mijn diploma verpleegkunde behaald. Ik heb tijdens mijn opleiding stage gelopen in verschillende verzorgingshuizen, verpleeghuizen en in het AMC. Tijdens deze stages heb ik kunnen ervaren hoe het er in de zorg aan toe gaat.

Het is mij bij bijna alle stage adressen opgevallen dat er maar weinig aandacht voor de cliënt is. Vaak komt dit omdat er op een afdeling binnen een verpleeghuis al snel zo'n 30 cliënten wonen. Het is moeilijk om met zes á acht man personeel met aandacht zorg te bieden aan zoveel cliënten.

 

Mijn visie op de zorg:

Bij het uitvoeren van de zorg moet de cliënt centraal staan. Samen met de cliënt moet er een zorgplan worden opgesteld waarin alle punten rondom de zorg worden vastgelegd. Het is belangrijk dat een cliënt wordt begeleid en verzorgd door vast personeel (dus geen flex medewerkers, uitzendkrachten etc.) en dat hij/zij één vast aanspreekpunt heeft (eind verantwoordelijke verpleegkundige).

 

Het is de bedoeling dat de cliënt zich zoveel mogelijk thuis voelt. De cliënt moet dus de mogelijkheid hebben om zijn/haar kamer naar eigen wens in te richten. Ook moet de privacy van de cliënt worden gewaarborgd.

 

Tijdens de zorg moet er niet alleen aandacht zijn voor de algemene dagelijkse levensbehoeften, maar ook voor de mentale toestand van de cliënt, het ziektebeeld van de cliënt en de waarden en normen van de cliënt.

 

Ook moet de cliënt kunnen blijven doen wat hij/zij altijd heeft gedaan. De cliënt moet de ruimte krijgen om zijn/haar hobby's te blijven uitvoeren. Ook moet het mogelijk zijn voor de cliënt om onder begeleiding van een verpleegkundige / verzorgende uitstapjes te maken naar bijvoorbeeld een museum of een concert.

 

Wat is mijn idee:

Ik wil graag een zorgvilla oprichten in de omgeving van het Gooi. In die villa komen dan maximaal 8 cliënten te wonen. Om zoveel mogelijk aandacht aan de cliënt te kunnen geven is het belangrijk dat er voldoende, goed geschoold personeel is.

In de villa wil ik allerlei culturele activiteiten organiseren.

 

Ik wil dat er een huiselijke sfeer wordt gecreëerd. Daarom moeten de cliënten de mogelijkheid krijgen om te beslissen wat er wordt gekookt en kunnen zij (indien zij dit leuk vinden) ook helpen bij het koken. De cliënt wordt zoveel mogelijk bij alles betrokken.

 

Wie zoek ik:

Ik ben opzoek naar mensen die ook een kleinschalig woonproject willen opzetten voor zorgvragers. Ik zoek mensen die mijn visie delen en het er mee eens zijn dat de cliënt centraal moet staan. Ik wil dan samen een plan gaan opzetten voor de oprichting van een zorgvilla.

 

Lijkt het jou leuk om hier aan mee te werken?

Neem dan contact met mij op: camille.s.niessen@gmail.com

 

Vriendelijke groet,

Camille Sébastien Niessen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.