• 0

Mogelijkheden financiering starter

Ik ben bezig een ondernemersplan te schrijven. Naar mijn mening een goed concept met hoge rentabiliteit.

 

Maar ik sprak een meer ervaren ondernemer, en deze vertelde mij dat ik er niet op hoefde te rekenen dat ik een lening van bijv. 200.000 af kan sluiten bij een bank. Banken schijnen erg terughoudend te zijn de laatste tijd. Slechts wanneer je bijvoorbeeld zelf 400 ton inbrengt begint een bank mee te werken...

 

Daarom adviseerde hij mij mijn investeringen in de benodigde DPM's te financieren dmv leasing.

 

Wat is jullie mening hierover???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben bezig een ondernemersplan te schrijven. Naar mijn mening een goed concept met hoge rentabiliteit.

 

Maar ik sprak een meer ervaren ondernemer, en deze vertelde mij dat ik er niet op hoefde te rekenen dat ik een lening van bijv. 200.000 af kan sluiten bij een bank. Banken schijnen erg terughoudend te zijn de laatste tijd. Slechts wanneer je bijvoorbeeld zelf 400 ton inbrengt begint een bank mee te werken...

 

Daarom adviseerde hij mij mijn investeringen in de benodigde DPM's te financieren dmv leasing.

 

Wat is jullie mening hierover???

 

Die investeerder heeft gelijk. Leasing lukt meestal ook niet als er geen winst is. Ik zou omkijken naar risicodragend vermogen in combinatie met vreemd vermogen en eventueel subsidies.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Tsja,

 

je bedoeld dat ik hoofdelijk aansprakelijk eigen vermogen inbreng, voordat de bank geldt in wil brengen? Dat zit er niet in (kan ik ook niks aan doen, ik schrijf het niet voor mijzelf :P).

 

Subsidies, bedoel je voor startende ondernemers? Daar zal ik eens naar moeten kijken. Voor de rest zal ik weinig subsidie hoeven te verwachten, denk ik zo.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.