Ik ben een test aan het draaien met website met webshopfunctie.
Hierbij verkoop ik een digitaal product tbv anderen (mijn klanten feitelijk, de aanbieders)
Achteraf ontvangen zij van mij een rekening voor geleverde diensten.
Kopers van het product betalen niet aan mij maar rechtstreeks BIJ de klant.
Ik faciliteer alleen maar grotendeels de verwerking van de bestellingen, de techniek en de webruimte.
Koper van het digitale product ontvangt een bestelbon via de site (webshop)
Koper gaat vervolgens naar mijn klant en betalen die bon (contant).
Ik krijg door welke bestelnummers zijn betaald en dan geef ik die bestellingen vrij (de digitale producten) .
Dit doe ik zo omdat ik anders een flinke omzet krijg die ook helemaal niet van mij is... en ook ivm de BTW die ik , wanneer ik het via een "eigen"rekening zou doen, moet gaan rekenen over de verkoopprijs, en natuurlijk afdragen ….
Helaas betekent dit nog steeds administratief werk voor de klant en dat probeer ik ze nu juist uit handen te nemen.
Toch zou het mooier zijn wanneer een koper toch direct via bankoverschrijving of wellicht zelfs Ideal zou kunnen betalen. Dan kan ik die administratie zelf verwerken en maar alleen aan de klant over maken wat er is omgezet op hun product. Zou ik hiervoor niet een aparte rekening kunnen openen.. en soort van tussenrekening. Een die dus niet mee wordt gerekend bij mijn inkomsten/omzet …
Ter informatie: de potentiële klanten zijn scholen, verenigingen enz enz..
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WillemW
WillemW
Ik ben een test aan het draaien met website met webshopfunctie.
Hierbij verkoop ik een digitaal product tbv anderen (mijn klanten feitelijk, de aanbieders)
Achteraf ontvangen zij van mij een rekening voor geleverde diensten.
Kopers van het product betalen niet aan mij maar rechtstreeks BIJ de klant.
Ik faciliteer alleen maar grotendeels de verwerking van de bestellingen, de techniek en de webruimte.
Koper van het digitale product ontvangt een bestelbon via de site (webshop)
Koper gaat vervolgens naar mijn klant en betalen die bon (contant).
Ik krijg door welke bestelnummers zijn betaald en dan geef ik die bestellingen vrij (de digitale producten) .
Dit doe ik zo omdat ik anders een flinke omzet krijg die ook helemaal niet van mij is... en ook ivm de BTW die ik , wanneer ik het via een "eigen"rekening zou doen, moet gaan rekenen over de verkoopprijs, en natuurlijk afdragen ….
Helaas betekent dit nog steeds administratief werk voor de klant en dat probeer ik ze nu juist uit handen te nemen.
Toch zou het mooier zijn wanneer een koper toch direct via bankoverschrijving of wellicht zelfs Ideal zou kunnen betalen. Dan kan ik die administratie zelf verwerken en maar alleen aan de klant over maken wat er is omgezet op hun product. Zou ik hiervoor niet een aparte rekening kunnen openen.. en soort van tussenrekening. Een die dus niet mee wordt gerekend bij mijn inkomsten/omzet …
Ter informatie: de potentiële klanten zijn scholen, verenigingen enz enz..
Alvast dank voor het meedenken .
Vriendelijke groet,
Willem
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42024-soort-van-tussenrekening-voor-klanten-om-gelden-te-innen-voor-anderen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag