• 0

Welke competenties heeft een ondernemer nodig?

Hallo allemaal,

 

Geen idee of dit de juiste plek is, mocht het verplaatst moeten worden dan merk ik dat wel.

 

Terwijl ik hier thuis aan het praten was over het starten van een eigen onderneming en wat daar allemaal bij komt kijken, stelde ik mezelf de vraag of ik wel de competenties van een ondernemer bezit en of het zelfstandig ondernemerschap wel bij me past. Nu zijn er genoeg lijstjes op internet te vinden, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie de (belangrijkste) competenties vinden van een ondernemer. Dus wat vinden jullie dat je zeker moet kunnen als ondernemer zijnde?

www.vitaluur.nl

voor balans, vitaliteit en ontspanning

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb nog niet duideijk voor ogen wat ik precies wil gaan doen, dat ben ik op dit moment voor mezelf aan het uitzoeken. Het is een beetje voorbarig om hier al over te praten, want het kan nog alle kanten op gaan. Ik heb wat dat betreft geen haast, in die zin dat ik niet zonder werk zit ofzo en niet in een situatie zit dat ik NU moet handelen. Ik ben er van overtuigd dat ik er wel uit ga komen, nu ik er wat actiever mee bezig ben. Ik weet wel dat ik het werk wat ik nu doe, niet als zelfstandige ga doen, dat zou mijns inziens met de huidige ontwikkelingen en veranderingen vanuit de overheid geen goede stap zijn.

 

Wat betreft de competenties, zelf had ik zoals gezegd ook al een lijstje gemaakt. Hierop stonden oa Creatief/inventief zijn, grenzen kunnen stellen (hier ben ik de afgelopen jaren goed in geworden en weet dat een nee tegen een ander zeggen, ja tegen mezelf zeggen betekend), positief zijn, doorzetten en risico's durven nemen.

Er zijn een aantal dingen die me opvallen in de reacties.

 

* Passie, passie en nog eens passie! Tja, misschien niet een competentie, maar wel heel erg belangrijk. Motivatie is er wat dat betreft zeker wel.

* Beperkingen kennen: die heb ik in de afgelopen jaren goed leren kennen, ik weet dat ik een aantal dingen zeker nog moet leren, maar met een zelfstandig ondernemer naast mijn zijde moet ik daar wel uit kunnen komen. Ik word op dit moment al hier en daar mee geholpen, waar ik erg dankbaar voor ben.

* Durf/ lef, ja dat zul je echt wel nodig hebben denk ik. Je moet goed voor jezelf op durven komen en dingen moeten uitproberen.

 

En ach, zoals er hier ook al gezegd wordt, je kunt niet overal goed in zijn. Misschien heb ik wat minder algemene en financiële kennis over het ondernemen, alles is te leren.

 

Dank allen voor het meedenken. Wanneer ik er uit ben wat ik ga doen, laat ik het uiteraard zeker aan jullie weten. Het heeft me in ieder geval gesterkt om voor me zelf wat te gaan ondernemen, wanneer dat precies is en wat, dat komt echt wel goed.

www.vitaluur.nl

voor balans, vitaliteit en ontspanning

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.