• 0

Welke kengetallen zijn belangrijk voor een eenmanszaak

Ik heb sinds een aantal weken een eigen webshop en ben er erg blij mee. Nu heb ik een eenvoudig boekhoudprogramma die geeft wel cijfers maar lang niet alle.

 

Welke kengetallen voor een eenmanszaak kunnen van belang zijn en wat vertellen ze je nou precies. Ook zou ik graag een berekening willen of een verwijzing naar een site ik zie zoveel verschillende.

 

 

 

 

 

__

modedit: titel verduidelijkt

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuke vraag.

 

Bij een webshop zijn de verkoopmarges per verzending belangrijk. Daarnaast is de omloopnelheid per product interessant.

Het allerbelangrijkste is dat je winst maakt. Een goed boekhoudpakket met een koppeling met de webshop is essentieel. Er zijn een hoop verschillende pakketen.

Vraag je boekhouder of hij je kunt helpen met het opzetten van een standaard dashboard waarop je kunt sturen.

 

 

Succes met ondernemen,

Benoit Degen

 

modedit: links naar eigen site mogen in de handtekening, niet in het bericht zelf

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb een boekhoudpakket met een simpel dashboardje. Heb geen boekhouder dus aan hem kan ik het dan ook niet vragen. Vandaar de vraag hier op het forum.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je voldoet aan een eenmanszaak, dan betekent het dat je een winst uit een onderneming hebt die je kunt terugvinden in box 1. Als je een eenmanszaak hebt en je voldoet aan het zogenaamde ‘urencriterium’, dat is 1.225 uur op jaarbasis, dan kun je gebruik maken van een aantal ondernemersfaciliteiten. Eén daarvan is zelfstandigenaftrek. In de eerste drie jaar heb je een andere aftrek, dat heet de ‘startersaftrek’. Je hebt allemaal recht op een zogenaamde ‘winstboxvrijstelling’. Dat zijn kengetallen die belangrijk zijn bij een eenmanszaak.

 

Onderaan de streep betekent het dat je bij een winst van ongeveer 20.000 euro geen belasting verschuldigd bent: geen inkomensbelasting. Je bent wel verschuldigd: een stukje zorgverzekeringswet.

 

Dat zijn de belangrijkste kengetallen bij een eenmanszaak op het gebied van fiscaliteit.

 

Hopelijk helpt dit je weer even wat verder!

Lees ook mijn artikelen op het wimax blog.

http://www.wimax.nl/blog/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.