• 0

Student en Gebruikelijkloonregeling DGA

Ik ben een student en wil graag een Ltd oprichten (goedkoop) om zo mijn theoriekennis in de praktijk toe te passen, gewoon puur uit interesse. Naast mijn studie en bijbaan handel ik ook in goederen op eBay, deze zaken zou ik eventueel via mijn Ltd willen laten lopen. Op een jaar bedraagt de winst nog geen 1.000 EUR en met mijn bijbaan verdien ik hooguit 5.500 EUR, waardoor ik nauwelijks tot geen IB betaal.

 

Het enige wat mij nog in de weg staat is de gebruikelijkloonregeling DGA. Gelet op het feit dat ik nauwelijks tijd zal stoppen in deze 'hobby' Ltd wil ik uiteraard niet dat mijn box 1 inkomen 43.000 EUR bedraagt. Nu zie ik na enig speurwerk dat er afromingsregeling bestaat en dat er tevens een regeling bestaat waarbij de DGA die minder dan 5.000 EUR verdient onder voorwaarden (de facto) niet onder de gebruikelijkloonregeling DGA valt. Zou iemand mij kunnen vertellen of dat ook voor mijn situatie zou gelden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

iemand kan dat zeker vertellen, en als je 100% zekerheid wil, heet die iemand Belastinginspecteur.

 

Als er in een onderneming niet of nauwlijks winst gerealiseerd wordt, zal een inspecteur waarschijnlijk akkoord kunnen gaan met een veel en veel lager gebruikelijk loon. Als er daarnaast door jou vrij weinig tijd besteed wordt aan de werkzaamheden voor de Ltd, kom je ook al gauw op een gebruikelijk loon van 5000 of minder uit. Maar dat is natuurlijk aan jou om hard te maken.

 

Kortom, stuur een brief aan je favoriete belastinginspecteur en vraag hem om het gebruikelijk loon op nihil vast stellen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.