• 0

Hoe komt een incassobureau aan zijn opdrachten??/

Beste leden,

 

Ik vroeg mij af hoe een incassobureau aan hun opdrachten komt, ik heb gegoogeld en gezocht maar kan nergens het exacte antwoord vinden. Ik begrijp dat als een bedrijf x een incasso opdracht wilt innen zij hiervoor een incassobureau kunnen inschakelen, maar is er voor bedrijf x een plek om een incasso opdracht in te zetten zodat incassobureau's daarop kunnen bieden, want hoe zit het met het gunnen van opdrachten. Is er bijvoorbeeld een bepaalde pool waar alle opdrachten in terecht komen en waar incassobureau's op kunnen bieden?

 

Ik heb een hoop op internet gezocht maar kan helaas niet achter het antwoord komen, wellicht dat iemand het antwoord voor mij weet.

 

Alvast vriendelijke bedankt.

 

MidoFa

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste,

 

Heb je er ooit bij stil gestaan dat je als incassobureau met de klanten van je opdrachtgever aan de slag gaat.

Ook gaat het over geld. Je opdrachtgever wil duidelijkheid over de kosten, de manier van werken en de tijd dat de procedure neemt.

 

Dit is iets wat je in vertrouwen doet. Dus nee er is geen ebay met kant en klare opdrachten waar je op kan bieden.

 

De meeste incasso's werken op 'no-cure no-pay' basis. Ze gaan zelf de baan op, doen marketing, zorgen voor visibiliteit op google.

Zo bouwen ze een vast klantenbestand uit.

 

Als laatste punt wil ik ook aangeven dat er heel veel geroepenen zijn de laatste maanden/jaren. Als je wil starten in deze branche, sluit je best achteraan aan.

 

Heb je ooit gedacht aan een werving&selectie bureau als activiteit? Hier kan je wel putten uit een database met opdrachten.

Internet staat vol met vacatures. Je kan deze werkgevers vragen ofdat je op 'no-cure no-pay basis kandidaten mag voorstellen.

Hier geldt ook: achteraan aansluiten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.