• 0

Wel of geen resultaat overige werkzaamheden incidentele in en verkoop

Goedendag allemaal,

 

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik moet omgaan met een éénmalige aankoop en verkoop van een roerend goed. Ik schaf de machine aan vanuit EU-land en verkoop het door in Nederland. Verwachting is dat ik rond de twintig duizend winst zal hebben. Is dit dan belast bij resultaat overige werkzaamheden, of heb ik vrijstelling omdat het incidenteel is en blijft?

Alvast bedankt voor de reacties

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zekerheid krijg je alleen door het voor te leggen aan de fiscus (maar dan is de kans groot dat direct de kwalificatie 'werkzaamheid' wordt gegeven). Ook een enkele transactie kan leiden tot een werkzaamheid, al kan het feit dat sprake is van een eens-en-nooit-weer-mogelijkheid wel meespelen in de beoordeling. De vraag is feitelijk hoe het komt dat jij in de gelegenheid bent om dit resultaat te behalen. Als dit iets is dat een reguliere belegger ook kan 'overkomen', dan zal hier doorgaans geen sprake zijn van een werkzaamheid. Andere aspecten zijn onder meer de mate van zekerheid vooraf over de opbrengst en de benodigde arbeid, kennis en ervaring.

 

Uiteindelijk gaat het om het geheel aan feiten en omstandigheden, er is niet 1 allesbeslissend criterium.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.