• 0

Welke rechtsvorm kiezen

Hallo Higherlevel,

 

Ik wil een onderneming starten om daarmee een bar te exploiteren op een festival. Hierbij lever ik alle drank voor het evenement en het personeel achter de bar. Dit personeel zal niet vast in dienst zijn en telkens per project zullen er andere medewerkers zijn. Het zal wel voorkomen dat personeel een aantal evenementen mee draait. In welke ondernemingsvorm kan ik dit het beste gieten? Qua aansprakelijkheid zal er bijna tot geen risico zijn. Dus een BV leek mij niet de handigste optie of zie ik dit verkeerd?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Hmm, dus je belooft een festivalorganisator die 10.000 man verwacht dat je de drank zult leveren. Onderweg besluit de chauffeur zijn lading bier maar over de snelweg uit te strooien. Van de paar geredde fusten laat jouw medewerker er een op de voet van een bezoeker met toevallig de naam Wesley Snijder vallen. Voet verbrijzeld en meneer kan een maand of wat niet lopen, laat staan zijn favoriete sport beoefenen. In je haast om je excuses te gaan aanbieden stoot je nog een paar flessen whisky om, zo over de gitaar van de hoofdact met kortsluiting tot gevolg. Jij verwacht geen claim?

 

Uiteraard valt er ook wel het een en ander te verzekeren (los van de vraag over wel of geen BV). Welke rechtsvorm optimaal is, kan op basis van de verstrekte informatie niet worden bepaald.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.