• 0

Werkgever onterecht afdrachtvermindering zeevarenden toegepast.

Hallo,

In 2010 heb ik als zeevarende gewerkt voor een Nederlandse werkgever op een engelse schip. De werkgever heeft afdrachtvermindering zeevarende toegepast. Onlangs heb ik een aanslag gekregen van de belastingdienst voor een luttele bedrag van 8500 euro. Wat blijkt? De werkgever mocht de afdrachtvermindering niet toepassen.

 

Dat is erg vervelend, want ik kan dat bedrag niet zo maar ophoesten en daarnaast, waarom nu pas de aanslag en waarom krijgt de werkgever geen aanslag?

 

Weet iemand mij te adviseren wat ik het beste kan doen? Heb ik een advocaat nodig? Is de werkgever aansprakelijk?

 

Ik hoor graag van u.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Zeeman44,

 

Welkom op HigherLevel!

 

Zoals je hebt kunnen lezen toen je je inschreef op ons forum is HigherLevel een forum voor en door ondernemers dat zich richt op actief en innovatief ondernemerschap. Werknemers en werknemersvragen horen hier niet op thuis.

 

Jouw vraag is bij uitstek een werknemersvraag en valt dan ook niet binnen de scope van HigherLevel. Dit topic wordt dan ook gesloten en zal binnenkort verwijderd worden.

 

Voor het toepassen van de afdrachtsvermindering zeevaart is het noodzakelijk dat het schip in Nederland geregistreerd is en onder Nederlandse vlag vaart, zie deze informatie van de belastingdienst. Het lijkt er dus op dat de Belastingdienst hier een valide punt heeft. Ik zou op zoek gaan naar een belastingadviseur die in dit onderwerp thuis is.

 

Modgroet,

 

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.