• 0

Gezocht: contract voor flexplek-plus

 

We kennen natuurlijke huurcontracten voor de huur van een vaste kantoorruimte.

 

En we kennen flexplekken, zo'n plek bij een hotel/restaurant waar je even wat kunt werken mbv WiFi,

waar je kunt praten met een relatie, waar je koffie kunt krijgen en waar je alleen je koffie en het parkeren hoeft te betalen en waar je niet hoeft te reserveren en waar je geen contract voor hebt.

 

Nu doe ik iets daar tussenin zit en verwarrend genoeg noem ik dat ook Flexplekken (maar wellicht wordt het dus tijd voor een minder verwarrende naam).

'Mijn' Flexplek is een plek in een bedrijvencentrum welke je kunt gebruiken indien gewenst,

Je kiest een vrij buro in de flexplek ruimte en gebruikt elektra en WiFi om daar te kunnen werken.

Een vergaderruimte of spreekkamer kun je optioneel krijgen voor een kleine meerprijs.

Tot zover eigenlijk net als die andere flexplek in het hotel/restaurant dus.

Het verschil van ''mijn' flexplek is:

- je kunt beschikken over 2 ruimten, naar keuze een sociale werkruimte of een stilte plek,

- je mag het adres ook als kantoor/bedrijfsadres gebruiken

- je post en afleveringen worden ook opgevangen

- er is een contract/abonnement vereist.

De bedoeling is deze flexplekken te laten gebruiken door ZZP'ers die in de regio wonen en daar ook het liefste werken maar het wel handig vinden dat ze een echt kantoor als bedrijfsadres kunnen opgeven

en die over echte kantoorfaciliteiten kunnen beschikking op geringe afstand als daar even behoefte aan is.

De flexplekken zijn een soort abonnementsvorm.

En inmiddels heb ik ook de eerste klanten ervoor (welke bij de KvK een fictief huurcontract van mij hebben getoond).

Overigens is dit een product waarbij ik inzake van starters en vooral innovateve starters,

ook vaak genegen ben hun financieel tegemoet te komen, tot 100% korting toe.

 

Het probleem is echter dat de KvK voor het bedrijfsadres een contract verlangt

en blijkbaar bijzondere eisen daaraan stelt, bv dat het 24x7 beschikbaar is voor de gebruiker.

Nu is dat laatste welliswaar wel mogelijk -ook al wordt daar praktisch nimmer gebruik van gemaakt- maar mijn vraag is nu feitelijk:

Heeft iemand een voorbeeld gebruikerscontract voor een dergelijke werkplek die voor de KvK acceptabel is tbv bedrijfsadres van de ondernemer ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht iemand een idee wat de KvK verlangt van een dergelijk contract om acceptabel te zijn voor inschrijving vestigingsplaats ?

 

 

Veel. De kvk is bezig om dit landelijk tegen te gaan. Ik ben er ook mee bezig geweest en per 1 jan gaat het nog veel strenger worden. Je kan het wel als postadres opgeven bij de kvk maar niet als vestigingsadres.

Schijncontracten zijn er voldoende,maar ze gaan dus per 1 jan bezoeken afleggen bij twijfel. Als er dus 30 huurders zijn met allemaal hetzelfde contracje op 100m2 :)

 

Neem even contact op met HL lid Jeannine. Die heeft hier rumschoots ervaring in. Weet zeker dat ze je te woord wilt staan en van info voorzien. Ze is erg vriendelijk geweest bij mij om me van info te voorzien. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.