• 0

Franchisegever komt afspraken niet na en staat op punt van faillisement

Ik zit met het volgende:

 

Ik heb mij begin dit jaar aangesloten bij een franchise organisatie (na een klein onderzoek). Achteraf had ik dit beter moeten doen. Het blijkt namelijk dat de franchisegever zijn verplichtingen niet na kwam. Niet naar de franchisenemers en niet naar andere partijen zoals huisbaas, marketingbureau, reclamebureau etc.

Gevolg is dat veel franchisenemers, incl. mijzelf, het contract eenzijdig hebben ontbonden en de maandelijkse fee hebben ingetrokken. Nu staat de franchisegever op omvallen. Mijn vragen zijn als volgt:

Kan de franchise overeenkomst overgedragen worden aan een andere partij? En de schulden op een andere bv zetten?

Kan de franchisegever mij houden aan het non-concurrentie beding ondanks dat er duidelijk sprake is van wanprestatie zijner zijde? Zo ja, kan dat ook als hij failliet gaat?

Als hij failliet gaat kan dan een curator alsnog eisen dat ik de achterstallige fee moet betalen?

 

Ik ben erg benieuwd naar de reacties want ik krijg sterk het gevoel van oplichting

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

ik kan wel een paar antwoorden bedenken, maar ik ben geen jurist en wil je geen verkeerde antwoorden geven,

wellicht heb je hier wat aan?

staat best een berg info op.

 

spit je franchisecontract nog eens goed door en zoek contact met je lotgenoten, het is wellicht handiger om samen een goede advocaat in te schakelen.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.