• 0

Over welke waarde moet overdrachtsbelasting worden betaald bij een huurwoning ?

Goedendag

Ik heb getracht het antwoord te vinden op de site van de Belastingdienst, maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Over welke waarde moet 2% overdrachtsbelasting worden betaald bij de overdracht van de juridische eigendom in het geval van een voor € 4320,- per jaar verhuurde zelfstandige woning met een woz-waarde van € 137.000,-- en waarbij de huurder huurbescherming geniet ?

- Is dat 2% over 137.000,-- ?

- Is dat 2% over de Leegwaarderatio dus 2% over (4320/137000= 0,0315= 3,15% en daarmee volgens de tabel van de Belastingdienst 66% van € 137.000,-- =) € 90.420,-- ?

- Is dat 2% over een ander (welk) bedrag ?

Ieder hulp welkom; bij voorbaat dank; Gustaaf

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Beste Gustaaf,

Als moderator zie ik bij deze vraag geen enkele relatie tot actief en innovatief ondernemen, de focus van HigherLevel.

Mocht jij mij kunnen aantonen dat deze link er wel degelijk is stuur mij dan even een persoonlijk bericht (PM). Ik kan dan overwegen om de vraag alsnog weer te openen. Tot die tijd blijft het topic gesloten.

Modgroet,

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar