Tweedehands kleding verkopen

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

Beste Forummers!

 

ik heb een vraag, ik heb eigenlijk geen idee of het op deze site thuis hoort en zoja in welke rubriek. Dus bij deze doe ik het in deze rubriek.

 

Ik ben kort geleden gestart met een webshop, startend ondernemer. Dacht dat ik bepaalde dingen wist, maar sommige dingen zijn echt totaal niet duidelijk. Ik heb de volgende vragen ;

 

1) Ik verkoop 2ehands kleding. Over welk bedrag moet ik nou precies BTW betalen?

 

Bijvoorbeeld over het hele bedrag € 30 ,- euro of juist alleen over de winst. Dus 20 inkoop en ik wil er 10 ,- euro winst opmaken.

 

2) Mag ik merken noemen?

 

Ik hoop het veelal in van Particulieren. Mag ik op mijn webshop zetten '' Broek H&M'' of ''T-shirts G-star'' of mag ik gewoon totaal geen merken noemen?

 

Ik hoop dat jullie mij helpen kunnen. Ik kom er totaal niet meer uit :(

Link naar reactie

Beste Forummers!

 

ik heb een vraag, ik heb eigenlijk geen idee of het op deze site thuis hoort en zoja in welke rubriek. Dus bij deze doe ik het in deze rubriek.

 

Ik ben kort geleden gestart met een webshop, startend ondernemer. Dacht dat ik bepaalde dingen wist, maar sommige dingen zijn echt totaal niet duidelijk. Ik heb de volgende vragen ;

 

1) Ik verkoop 2ehands kleding. Over welk bedrag moet ik nou precies BTW betalen?

 

Bijvoorbeeld over het hele bedrag € 30 ,- euro of juist alleen over de winst. Dus 20 inkoop en ik wil er 10 ,- euro winst opmaken.

 

2) Mag ik merken noemen?

 

Ik hoop het veelal in van Particulieren. Mag ik op mijn webshop zetten '' Broek H&M'' of ''T-shirts G-star'' of mag ik gewoon totaal geen merken noemen?

 

Ik hoop dat jullie mij helpen kunnen. Ik kom er totaal niet meer uit :(

 

Goede morgen Hulluseu.

 

Als je uitsluitend tweedehands artikelen verkoopt dan spreken we van Marge goederen.

Je draagt dan BTW af over de marge, c.q. de verkoopprijs -/- de aankoopprijs, van het artikel.

Voor meer informatie verwijs ik naar de site van de belastingdienst over "MARGE" regeling.

 

Voor het gebruik van merknamen verwijs ik naar volgend artikel.

"https://ictrecht.nl/domeinnamen/een-merk-in-je-domeinnaam-wanneer-mag-dat-nu/".

 

Volgens mij wordt je vraag hier duidelijk beantwoord.

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.